The Lotus Cars Community banner
  • Hi there! Why not register as a user to enjoy all of the benefits of the site? You may register here. When you register, please pick a username that is non-commercial. If you use a name that appears on any search engine commercially, you must pick another name, whether it applies to you or not. Commercial usernames are for supporting vendor use only. If you want to become a supporting vendor and grow your business, please follow this link. Thanks!

Najlepszy mod do Elise?

901 views 15 replies 15 participants last post by  dblimmel  
#1 ·
Odbieram mojego pierwszego Elise i jest w pełni seryjny. Od czego powinienem zacząć modyfikacje? Tak, najpierw wykonam wszystkie odpowiednie czynności konserwacyjne :)
 
#2 · (Edited)
Klasa samochodu, zawieszenie, w tym opony, silnik po regeneracji, modyfikacje w zależności od tego, czy do jazdy po torze, AX, czy tylko dla zabawy. Musi spełniać zasady klasy wyścigowej.
 
owns 2006 Lotus Elise
#9 ·
Najlepszą modyfikacją, jaką możesz zrobić, jest ta do licznika przebiegu :). Jeśli Twój samochód jest z połowy 2007 roku lub nowszy, dźwignia zmiany biegów ulegnie uszkodzeniu w pewnym momencie, jeśli będziesz wystarczająco dużo jeździć. Jestem ze szkoły, że tymi samochodami należy jeździć. Samochód powie Ci, na co zwrócić uwagę. Ta strona jest pełna świetnych porad.
 
#14 ·
Najlepszą modyfikacją, jaką możesz zrobić, jest ta w twoim liczniku kilometrów :).
Jeśli twój samochód jest z połowy 2007 roku lub nowszy, twój drążek zmiany biegów w pewnym momencie się zepsuje, jeśli jeździsz wystarczająco dużo.
Jestem ze szkoły, że tymi samochodami powinno się jeździć. Samochód powie ci, na co zwrócić uwagę.
Ta strona jest pełna świetnych porad.
Jakie zmiany wprowadzono w drążku zmiany biegów dla 2007+? Mam nowy dla mnie 2007 i drążek zmiany biegów jest zauważalnie bardziej niechlujny niż w moim poprzednim 2005. Ale nie wiem, czy drążek zmiany biegów mojego 05 został w ogóle ulepszony lub zmodyfikowany.
 
#10 ·
Cieszę się, że oddajesz samochód do serwisu - uwzględnij właściwą geometrię kół. Jeśli samochód jest serwisowany, a nakrętki i śruby są dokręcone, rozważ wymianę elementów, które mogą powodować awarię. Zleć w swoim warsztacie sprawdzenie przewodów skrzyni biegów i tulei wahaczy. Jeśli samochód ma standardową chłodnicę, warto rozważyć jej ulepszenie, ponieważ może ulec awarii.

Jeśli planujesz jeździć po torze lub agresywnie, ta tabela będzie naszą radą.


Dodanie większej mocy wiąże się ze znacznymi kosztami i, szczerze mówiąc, sprawia, że samochód jest mniej niezawodny. Zdecyduj, co jest ważniejsze: niezawodność czy wydajność na najwyższym poziomie. Istnieją umiarkowane rozwiązania dla każdej kategorii wydajności, które nadal pozwalają samochodowi pozostać niezawodnym.

Jeśli mógłbym zmienić tylko jedną rzecz w standardowym samochodzie, zainstalowałbym nasz sonicFURY. Jestem wielkim fanem właściwego sportowego tłumika, ponieważ dźwięk ze standardowego tłumika nie jest ekscytujący dla moich uszu...
 
#11 ·
To głęboka, ciemna czarna dziura. Po prostu wykonaj konserwację i zostaw ją w stanie fabrycznym. Ale jeśli nie możesz się powstrzymać i masz głębokie kieszenie... oto kilka pomysłów.
 
  • Like
Reactions: Holy BRG!
#12 ·
Odbieram swojego pierwszego Elise i jest w pełni seryjny. Od czego powinienem zacząć modyfikacje? Tak, najpierw zrobię wszystkie odpowiednie czynności konserwacyjne :)
Aby uzyskać cenne informacje zwrotne, musisz podać nam trochę więcej informacji o tym, jak zamierzasz używać samochodu. Jeśli zamierzasz tylko C&C lub jeśli zamierzasz spędzić trochę czasu na torze, modyfikacje byłyby zupełnie inne.
 
#13 ·
Jednak, nawiązując do punktu @shinoo, odetkanie silnika za pomocą ładnego wydechu jest zawsze koniecznością, przynajmniej dla mnie. Wybrałem wydech Lotus Stage 3 dla mojego (LOTAC05450), który został opracowany specjalnie dla samochodów z doładowaniem. Lżejszy o ~15 funtów, dobrze wygląda, wspaniale brzmi i pozwala silnikowi lepiej oddychać - co nigdy nie jest złe!
 
#15 ·
Z tego, co rozumiem, w połowie 2007 roku ulepszyli dźwignię zmiany biegów, aby poprawić odczucia, co obejmowało dodanie niebieskiej gałki. Jest śruba, która przechodzi przez dźwignię zmiany biegów i ta śruba jest odrobinę za duża, więc wałek dźwigni zmiany biegów ma tendencję do pękania. Jest mnóstwo wątków na ten temat.
Jeśli chodzi o odczucia z dźwigni zmiany biegów, sztywniejsze mocowania silnika z przodu i z tyłu są prawdopodobnie pierwszą rzeczą do poprawy, a następnie kable, następnie wzmocnienia i zmiana dźwigni zmiany biegów na jedną z tych z rynku wtórnego.