The Lotus Cars Community banner
  • Hi there! Why not register as a user to enjoy all of the benefits of the site? You may register here. When you register, please pick a username that is non-commercial. If you use a name that appears on any search engine commercially, you must pick another name, whether it applies to you or not. Commercial usernames are for supporting vendor use only. If you want to become a supporting vendor and grow your business, please follow this link. Thanks!

Niezawodność Emiry

1 reading
5.3K views 20 replies 12 participants last post by  lotusquacious  
#1 ·
Jestem tu nowy, więc bądźcie mili :) Rozważam zakup 24 z przebiegiem poniżej 1000 mil... byłby to mój pierwszy Lotus. Pochodzę z Porsche/Mercedesa, a mój samochód torowy to Pcar. Jeżdżę moimi samochodami codziennie... żadnych królowych garażu. Zdaję sobie sprawę, że Emira to nie Lotus z lat 60. czy 70., ale z najbliższym salonem 150 mil stąd, staram się być realistą co do tego, co przyniesie przyszłość. Oczywiście jestem rozpieszczony niezawodnością Porsche, a także dwoma wspaniałymi źródłami wsparcia tutaj w Mad Town (Kelly Moss & Zimbrick), wsparcie dla wszystkiego, od prostych prac gwarancyjnych po remonty/wymiany silników, jest dobre. Czy ktoś może podzielić się, czy to dobre, czy złe, jak może zmienić się moje życie z tym Emira? Z góry dziękuję.
 
#2 ·
Zapomnij o podobnych doświadczeniach z dealerami, ale pamiętaj, że to układ napędowy Toyoty... bardzo niezawodny. Łatwy w obsłudze i mnóstwo wsparcia tutaj na LT. Jeśli nie jesteś majsterkowiczem, znajdź niezależnego lub warsztat w pobliżu, który jest gotów do pracy nad nimi przed zakupem.
Zrobiłem to samo przed zakupem mojego Macan GTS, znalazłem świetnego niezależnego przed zakupem. Zobaczyłem poziom wiedzy i wsparcia tutaj na LT i od razu wiedziałem, że mogę zrobić wszystko sam w Elise.
 
owns 2006 Lotus Elise
  • Like
Reactions: yasu722177
#3 ·
Jesteś 1/3 odległości od dealera niż ja w Minneapolis, czym się martwisz :). Prawda jest taka, że każdy samochód jest inny i możesz dostać samochód bez żadnych problemów lub możesz dostać taki, który potrzebuje pewnych rzeczy. Tak jest w przypadku każdego samochodu, nie tylko Lotusa. Bycie daleko od dealera jest do bani, ale jeśli jest coś, co unieruchamia samochód i jest to element objęty gwarancją, Lotus przetransportuje go na swój koszt. W przypadku rzeczy, które nie unieruchamiają samochodu, pozwalasz im się sumować, a następnie odbywasz 2,5-godzinną podróż, aby zrobić to wszystko na raz. W przeciwnym razie będzie łatwiej, choć trochę drożej, zlecić wykonanie pracy lokalnemu warsztatowi.

Ale doświadczenie posiadania i prowadzenia Lotusa jest moim zdaniem całkowicie tego warte.
 
#4 ·
Mam Emirę i miałem kilka samochodów Lotus w przeszłości i realistycznie rzecz biorąc, posiadanie dealera kilka godzin drogi to zabójstwo. Nowy układ napędowy Emiry jest Toyoty i jest na pewno niezawodny, ale tam, gdzie sprawy się komplikują, jest oprogramowanie. Wciąż pojawiają się błędy, w których nie chciałbym jeździć nim na co dzień. Nie mogę mieć super ważnego spotkania rano, a potem samochód decyduje, że nie chce się uruchomić. Spójrz na Todda z everyday driver, zrobił ogromną podróż po USA i pewnego dnia samochód nie chciał się uruchomić z powodu oprogramowania i potrzebował aktualizacji oprogramowania.

Myślę, że z czasem Lotus rozwiąże błędy, ale polecam traktować go jako samochód na weekend. Mam 10 tys. mil w niecały rok i to wspaniały samochód, ale odwiedziłem dealera z powodu kilku problemów (żaden nie zatrzymuje pokazu, ale jednak!).
 
#5 ·
Spójrz na Todda z everyday driver, odbył ogromną podróż po USA i pewnego dnia samochód nie chciał się uruchomić z powodu oprogramowania i potrzebował aktualizacji oprogramowania.
Z tego, co rozumiem, samochód nie chciał się uruchomić, potem się uruchomił i już nigdy więcej nie miał tego problemu. Nie pamiętam, żeby mówił, że poszedł na aktualizację.
 
#6 ·
Mój jest moim codziennym i właśnie skończyłem robić ~8000 mil w około 9 miesięcy. Jedynym problemem, jaki miałem, jest problem z kontrolą trakcji, w którym obniża się ograniczenie obrotów do 4 tys. Zdarzyło się to około 6 razy, chociaż irytujące, to prosty restart i znika. Mam nadzieję, że zostanie naprawione, gdy wkrótce pójdę do serwisu. Ale poza tym samochód był niezawodny.
 
#7 ·
Jedynym problemem, jaki miałem, jest problem z kontrolą trakcji, w którym obroty są obniżane do 4 tys. Zdarzyło się to około 6 razy, chociaż jest to irytujące, wystarczy ponowne uruchomienie i znika.
Szaleństwem jest myśleć, że współczesne samochody Lotus nadal wykazują losowe problemy z "trybem awaryjnym", które magicznie rozwiązują się po ponownym uruchomieniu. Są one, jeśli w ogóle, spójne! 😂
 
#8 ·
Jeśli planujesz jeździć do dealera około dwa razy w roku, wszystko będzie dobrze. Używam mojego Elise z 2009 roku jako codziennego kierowcy od 15 lat i przejechałem nim ponad 320 000 mil. Miałem kilka problemów, ale nie gorszych niż w przypadku jakiejkolwiek innej marki.
 
#11 ·
Jestem tu nowy, więc bądźcie mili :)
Rozważam zakup 24 z przebiegiem poniżej 1000 mil... byłby to mój pierwszy Lotus.
Pochodzę z Porsche/Mercedesa, a mój samochód torowy to Pcar.
Jeżdżę moimi samochodami codziennie... żadnych królowych garażu.
Zdaję sobie sprawę, że Emira to nie Lotus z lat 60. czy 70., ale z najbliższym salonem 150 mil stąd, staram się być realistą co do tego, co przyniesie przyszłość.
Przyznaję, że jestem rozpieszczony niezawodnością Porsche, a także dwoma wspaniałymi źródłami wsparcia tutaj w Mad Town (Kelly Moss & Zimbrick), wsparcie dla wszystkiego, od prostych napraw gwarancyjnych po remonty/wymiany silników, jest dobre.
Czy ktoś może podzielić się, czy na dobre czy na złe, jak może zmienić się moje życie z tą Emirą?
Z góry dziękuję.
Mój Emira prawie wcale nie działał prawidłowo. Przyjechał 4 października 2024 roku z CEL i przeszedł w tryb awaryjny (Usterka skrzyni biegów/Przekroczenie wałka rozrządu/i 3. kod, którego w tej chwili nie pamiętam) podczas mojej pierwszej jazdy. Podczas mojej 3. wizyty w salonie w celu naprawy silnik został wymieniony, odebrałem go w zeszły poniedziałek i następnego dnia ponownie przeszedł w tryb awaryjny. Wracam do salonu po raz czwarty w najbliższy poniedziałek 5/5. Żadne prace posprzedażne nie zostały wykonane. Wszystko w standardzie. Uwielbiam ten samochód, robię wszystko, żeby się nie poddać. Ale poważnie tracę cierpliwość.
 
#16 ·
Aby zwiększyć cierpienie, większość lokalnych dealerów Lotusa nie jest zbyt inspirująca ani budząca zaufanie.
Ponieważ większość z nich nie ma doświadczenia z Lotusem, dopóki nie zapisali się, gdy wprowadzono Emirę. Na szczęście mój dealer jest obecny co najmniej od czasów Esprita.
 
#19 ·
Mam mojego Emirę od 1 roku i ponad 10 tys. mil. Jak dotąd było całkiem solidnie. Kilka problemów, takich jak uszkodzony siłownik tylnej klapy, konieczność wymiany czujników O2, ale żadne problemy nie były poważne ani nie pozostawiły mnie na lodzie. Silnik i skrzynia biegów są solidne. Z czasem aktualizacje oprogramowania sprawią, że ten samochód będzie bardziej niezawodny. Nie mogę przestać jeździć tym samochodem!
 
#20 ·
Mam swoją Emirę od 1 roku i przejechałem ponad 10 tys. mil. Jak dotąd było całkiem solidnie. Kilka problemów, takich jak uszkodzony siłownik tylnej klapy, konieczność wymiany czujników o2, ale żadne problemy nie były poważne ani nie pozostawiły mnie na lodzie. Silnik i skrzynia biegów są solidne. Z czasem aktualizacje oprogramowania sprawią, że ten samochód będzie bardziej niezawodny. Nie mogę przestać jeździć tym czymś!
Uwielbiam to słyszeć. Daje mi to nadzieję w prawdziwym świecie.
 
#21 · (Edited)
Jeśli ekscytują Cię doskonałe właściwości jezdne, wyjątkowo satysfakcjonujący design oraz zasadniczo solidne podwozie i silnik, nowy Lotus jest prawdopodobnie najtańszym i najbardziej rozsądnym sposobem na zdobycie rasowego europejskiego egzotyka na dzisiejszym rynku.

Nie jeżdżę moim samochodem na co dzień... Evorą, a nawet Emirą, ponieważ nie chcę dodawać bezsensownych kilometrów do samochodu, w którym zamierzam być pochowany. W ciągu siedmiu lat, kiedy go posiadam, spowodowałem więcej zamieszania niż on sam. Miałem wspaniałe doświadczenia jako właściciel, w całości dzięki fundamentalnym cechom samochodu. Silnik Toyoty i skromny Aisin? Ani pisnął. Usterki elektroniczne? Jeden włącznik hamulca za 20 dolarów i skłonność do nienawidzenia warunków niskiego napięcia. Poza tym jestem rygorystyczny w kwestii corocznej konserwacji i za bardzo się nim opiekuję.

Są to samochody produkowane w małych seriach przez małą fabrykę z ograniczonym zasięgiem serwisowym w USA. Jednak wszystkie najważniejsze części są wysokiej jakości i sprawią, że samochód będzie trwały i niezawodny, jeśli dołożysz do tego swoją cegiełkę. Jeśli jesteś gotowy na coś naprawdę wyjątkowego, jest to najbardziej opłacalny sposób, aby to osiągnąć od nowości. Ustal uczciwą cenę ze swoim dealerem, a będziesz zachwycony, o ile zrozumiesz, że jest to egzotyczny samochód od wyspecjalizowanego producenta.

Uwielbiam swój.