The Lotus Cars Community banner
  • Hi there! Why not register as a user to enjoy all of the benefits of the site? You may register here. When you register, please pick a username that is non-commercial. If you use a name that appears on any search engine commercially, you must pick another name, whether it applies to you or not. Commercial usernames are for supporting vendor use only. If you want to become a supporting vendor and grow your business, please follow this link. Thanks!
21 - 40 of 137 Posts
Discussion starter · #21 ·
Czy ktoś ostatnio korzystał z aplikacji? Założyłem konto, ale kiedy loguję się do aplikacji Windows, po prostu zamyka się bez błędu. Windows 10, w pełni zaktualizowany
Używany około miesiąc temu. Czy masz aktywną subskrypcję i połączenie z samochodem, gdy chcesz go otworzyć?

W przeciwnym razie miałem również dobrą odpowiedź wsparcia od nich w przeszłości, kiedy miałem pytania.
 
Discussion starter · #23 ·
Najwyraźniej nie działa w VirtualBox, prawdopodobnie próbują powstrzymać ludzi przed przenoszeniem go między komputerami?? Tak naprawdę nie jestem pewien, w czym problem.

Zainstalowałem Windows 10 na laptopie i w końcu zaczął działać.
To było z "tanią" kablem Tactrix.
Ahh, to pasuje do tego, jak instalacja jest powiązana z konkretnym komputerem i można się przenosić między komputerami tylko od czasu do czasu.
 
Najwyraźniej nie działa w VirtualBox, prawdopodobnie próbują powstrzymać ludzi przed przenoszeniem go między komputerami?? Tak naprawdę nie jestem pewien, w czym problem.

Zainstalowałem Windows 10 na laptopie i w końcu zaczął działać.
To było z "tanim" kablem Tactrix.
Wątpię, żeby miało to coś wspólnego z licencją, ale najprawdopodobniej problemem jest kompatybilność urządzenia. Jakieś API zwraca błąd i po prostu wychodzi bez ostrzeżenia. Stwierdziłem, że jeśli odłączysz kabel, dzieje się to samo.
 
Przegrzebałem dziś rano cały świat oprogramowania 20/20. Ciekawe rzeczy, które znalazłem:

* Istnieją pakiety oprogramowania układowego do pobrania dla różnych samochodów Lotus w VSIC. Nie są one zbyt dobrze opisane, ten, na który natknąłem się, nie mówił, czy jest to oprogramowanie układowe dla ECU, TCU, czy czegoś innego. Osobiście nie byłbym pewien, czy czułbym się komfortowo z wgrywaniem oprogramowania do ECU na podjeździe, biorąc pod uwagę ryzyko, że coś pójdzie nie tak.

* Być może o WIELE większym znaczeniu ma następujący tekst na stronie Lotus Independent Portal (moje podkreślenie):

Oprogramowanie diagnostyczne Lotus 20/20 dla niezależnych sprzedawców detalicznych pozwoli użytkownikowi na wykonywanie następujących zadań diagnostycznych:
  • Wyświetlanie informacji ECU dla wszystkich systemów pojazdu (numery części, dane związane z emisją, VIN itp.)
  • Odczyt i kasowanie kodów usterek diagnostycznych (DTC) dla wszystkich systemów pojazdu
  • Programowanie flash systemu zarządzania silnikiem, jednostki sterującej skrzynią biegów i ABS
Objęte są wszystkie pojazdy od 2007 roku wzwyż, z wyjątkiem 211. Pojazdy Elise i Exige sprzed 2011 roku będą potrzebowały kabla adaptera, aby zdiagnozować systemy ABS i SRS.
Do korzystania z oprogramowania wymagana jest aktywna subskrypcja.
Powodem, dla którego jest to dla mnie tak interesujące, jest to, że mocno sugeruje, że oprogramowanie 20/20 powinno być w stanie wyczyścić niesławne światło poduszki powietrznej w Evorach. Miałem ten problem, wielu innych też, i o ile wiem, nikt nie znalazł niezawodnego narzędzia OBD na rynku wtórnym, które kasuje kontrolkę poduszki powietrznej dla żadnych, z wyjątkiem najwcześniejszych S1 Evor. Ja i inni pytaliśmy o to i pytaliśmy, a wiele osób wypróbowało wiele urządzeń OBD. Teraz, z powyższego języka, wydawałoby się, że sam Lotus zapewnia zatwierdzony przez fabrykę sposób, aby to zrobić.

Czy ktoś próbował 20/20, aby wyczyścić kontrolkę poduszki powietrznej? Oczywiście, najpierw należałoby skorygować stan podstawowy. Ale jeśli to zadziała, jest to odpowiedź, której WIELU tutaj szukało od dłuższego czasu.
 
  • Like
Reactions: PofC
(Przenoszę to z innego wątku, aby było dostępne dla wszystkich czytelników)

Nie mogłem znieść napięcia, więc poszedłem dalej i pobrałem najnowsze wersje całej dokumentacji serwisowej Evory. W pliku "sn_wp_airbags_Evora_400.pdf", sekcja WP, "Zaktualizowano 23 lutego 2021 r." omawia analizę systemu SRS za pomocą oprogramowania Lotus 20/20. Strona 9 zawiera następujące oświadczenie:

Po zainstalowaniu Lotus 20/20 będzie komunikować się za pośrednictwem systemów opartych na CAN, które obejmują; System zarządzania silnikiem, jednostka sterująca skrzynią biegów, ABS, zestaw wskaźników i system monitorowania ciśnienia w oponach. Należy pamiętać, że SDM (poduszki powietrzne) to komunikacja szeregowa po linii K.
To potwierdza moją teorię, że SRS jest na linii K, a NIE na CAN. To prawdopodobnie powód, dla którego ogólne, samodzielne narzędzia CAN często nie mogą uzyskać dostępu/zresetować SRS - prawdopodobnie nie obsługują linii K. Jednak wiele ogólnych kabli CAN-USB obsługuje linię K. Sztuczka może więc polegać na znalezieniu kabla, który obsługuje oba, i obsługuje protokół J2534 na końcu USB, aby 20/20 mogło uzyskać dostęp zarówno do CAN, jak i linii K na złączu OBD.
 
@friss lub inni.

Czy udało Ci się odczytać jakieś dane na żywo za pomocą 20/20? Z oryginalnego postu wynika, że odpowiedź brzmi „nie”, ale pomyślałem, że sprawdzę na wszelki wypadek. Zależy mi głównie na temperaturze skrzyni biegów (IPS) podczas wymiany płynu ATF, ale jak dotąd nie udało mi się znaleźć narzędzia diagnostycznego, które mogłoby to odczytać. Byłoby wspaniale, gdyby 20/20 mogło to odczytać zamiast potrzebować pełnego centrum technicznego.
 
Discussion starter · #28 ·
@friss lub inni.

Czy udało Ci się odczytać jakieś dane na żywo za pomocą 20/20? Z oryginalnego postu wynika, że odpowiedź brzmi "nie", ale pomyślałem, że sprawdzę jeszcze raz na wszelki wypadek. Zależy mi głównie na temperaturze skrzyni biegów (IPS) do wymiany płynu AT, ale jak dotąd nie udało mi się znaleźć narzędzia diagnostycznego, które mogłoby to odczytać. Byłoby wspaniale, gdyby 20/20 mogło to odczytać zamiast potrzebować pełnego centrum technicznego.
Niestety nie w naszej wersji.
 
Próbowałem z Tactrixem, który na pewno potrafi k-line, ale nie odczytuje modułu SRS.
Zastanawiam się, czy jakoś sprawili, że działa tylko z ich specyficznymi kablami Lotus.
 
Mam dane tylko dla samochodów S1. Przepraszam, jeśli w przeszłości podałem mylące informacje CAN. Niewiele o tym napisałem i często mylę Evorę z innymi samochodami. Powinny być powiększalne.
 
Zwróć uwagę na drugim zdjęciu, że moduł SRS ma połączenie K-Line oznaczone jako M386 w pobliżu górnego środka, które prowadzi do "ZŁĄCZA DIAGNOSTYCZNEGO" (złącza OBD). Co ważniejsze, nie ma połączenia CAN z modułem SRS, co oznacza, że K-Line jest jedynym sposobem.

Okazuje się, że Lotus zachował nawet to samo oznaczenie referencyjne M386 dla tego samego połączenia w najnowszych schematach Evora (tutaj pokazane jako pin 9 modułu SRS):
Image


Dowody wydają się jasne, że nie można komunikować się z modułem SRS za pośrednictwem magistrali CAN (chyba że ICM zapewnia funkcję mostkowania).
 
Discussion starter · #34 ·
Czy oprogramowanie 20/20 pozwala na wyświetlanie przyczyny zapalenia się wskaźnika klucza na desce rozdzielczej?
Chcę powiedzieć, że powinno być w stanie to zrobić, ale osobiście nie miałem do czynienia z żadnymi kontrolkami klucza, aby to przetestować.
 
Czy oprogramowanie 20/20 pozwala na wyświetlanie przyczyny zapalenia się wskaźnika klucza na desce rozdzielczej?
Tak, pozwala.
Normalny dostęp na poziomie użytkownika pozwala na odczyt kodów i ich kasowanie, ale nie pozwala na adaptacje ani nic wymyślnego.

Mam ochotę stworzyć narzędzie open source dla ludzi do sprawdzania błędów itp., ponieważ w tej chwili wydaje się, że dostaję nowy błąd za każdym razem, gdy jadę.
 
Czy oprogramowanie 20/20 pozwala na wyświetlanie przyczyny wskaźnika klucza na desce rozdzielczej?
Tak. Zweryfikowano to za pomocą kabla Tactrix Openport 2.0. Ten wątek zawiera przykłady błędów innych niż ECM w 20/20.

 
Myślę, że to tylko kwestia tego, jaki byłby rynek dla skopiowanego oprogramowania i czy ktoś uważa, że warto to zrobić.

Mimo że chcą, aby Emira była własnością ludzi, którzy nie wiedzą nic o samochodach (jak wielu właścicieli Porsche ;-)), Lotus musi wiedzieć, że większość ich samochodów jest faktycznie własnością i jest utrzymywana przez entuzjastów. Chociaż podstawowy ECU będzie taki sam, założę się, że oprogramowanie V6 Emira znacznie różni się od serii 4xx Evora, więc mam nadzieję, że gdy GT wyjdą z gwarancji, Lotus zdecyduje się udostępnić społeczności starszą wersję Techcentre.

Kiedy wszystko stanie się elektryczne, samochody będą cały czas online, więc nie będzie to problemem.
Potrzebny jest entuzjasta, który ma umiejętności tworzenia rozwiązania. To najbardziej prawdopodobny sposób, w jaki to się kiedykolwiek wydarzy. Tak wiele z tego, co było dostępne dla M100 Elan, który kiedyś miałem, powstało w ten sposób.
 
Potrzebny jest entuzjasta, który ma umiejętności, aby stworzyć rozwiązanie. To najbardziej prawdopodobny sposób, w jaki to się kiedykolwiek wydarzy.
Ponieważ rynek jest tak mały, nie ma dużej motywacji do budowania więcej niż dowody koncepcji. To prawdopodobnie powód, dla którego oprogramowanie BOE nigdy nie zostało objęte franczyzą. Wydaje się, że komo-tec robi zdrowy biznes, ale może to być dlatego, że dostają również v6 exiges. Naprawdę, naprawdę chciałbym pakietu tuningowego dla modułu ABS, ponieważ samochody torowe czasami mają problemy z alternatywnymi mieszankami klocków i charakterystyką blokowania opon wyścigowych.Zacząłem dokumentować drzewo wiadomości CAN lata temu, ale przestałem, gdy dostałem to, czego potrzebowałem. Mógłbym również zrobić stronę diagnostyczną, ale to za dużo pracy dla 6 osób na świecie, które faktycznie by z niej korzystały.
 
Wiem, jak zasadniczo w pełni odblokować oprogramowanie 20/20 do poziomu dealera, ale obawiam się konsekwencji dzielenia się tą wiedzą. Plus, jeśli ktoś upubliczniłby to, to prawdopodobnie zostałoby bardziej zablokowane/naprawione?
 
Ponieważ rynek jest tak mały, nie ma dużej motywacji do budowania więcej niż dowody koncepcji. To prawdopodobnie powód, dla którego oprogramowanie BOE nigdy nie zostało objęte franczyzą. Wydaje się, że komo-tec robi zdrowy biznes, ale może to wynikać z tego, że dostają również v6 exiges. Naprawdę, naprawdę chciałbym pakietu tuningowego dla modułu ABS, ponieważ samochody torowe czasami mają problemy z alternatywnymi składami klocków i charakterystyką blokowania opon wyścigowych.

Zacząłem dokumentować drzewo wiadomości CAN lata temu, ale przestałem, gdy dostałem to, czego potrzebowałem. Mógłbym również zrobić stronę diagnostyczną, ale to za dużo pracy dla 6 osób na świecie, które faktycznie by z niej korzystały.
Cóż, Lotus sprzedał łącznie około 4000 Elanów M100 podczas produkcji. Sprzedali ponad 6000 Evor. Właściciel/entuzjasta M100 stworzył oprogramowanie i kabel ElanScan, które robiło prawie wszystko, czego ktokolwiek kiedykolwiek potrzebowałby. Inny stworzył kilka różnych chipów tuningowych, które pozwalały na stopniowo wyższe poziomy doładowania z turbosprężarki, jednocześnie odpowiednio mapując paliwo/itp., aby zapobiec jakimkolwiek niepożądanym skutkom (w przeciwieństwie do wersji Superchips, która po prostu omijała funkcję bezpieczeństwa odcięcia paliwa przy nadmiernym doładowaniu, zaprogramowaną przez Lotus w ECU).

Są tacy ludzie. Jak w wielu sprawach, podejrzewam, że ci ludzie zrobili te rzeczy, aby rozwiązać problem/uzyskać narzędzie, którego chcieli dla siebie (które nie było dostępne), a następnie udostępnili je innym za opłatą, aby zrekompensować koszty rozwoju.
 
21 - 40 of 137 Posts