Dus ik kreeg het piepen, en het kwam en ging 6 maanden lang en bleef toen eindelijk hangen.
De dealer citeerde $4K+ en ze wilden de complete beugelassemblage vervangen ($1800). Dat, plus de downtime (weken), stuurde me in de richting om het zelf te doen en de rolassemblage te reviseren terwijl ik de looprollen en de spannerassemblage verving.
Behalve als je een werkplaats bent of een behoorlijk geavanceerde monteur (veel slanke gereedschappen, krikken, lift), zou je jezelf in een enorm gat kunnen graven.
Om te beginnen moest de motor worden opgetild en de achterste bovenste steun worden verwijderd. Het verwijderen van de clam had tijd kunnen besparen, maar ik ben er zonder geslaagd.
Aan het einde was het de onderste achterste katrol die in de race draaide... DUS ja, een slecht door Lotus bewerkt onderdeel dat niet op voorraad is. Ze waren nooit van plan dat iemand deze reparatie zou uitvoeren zonder de motor te verwijderen, omdat het gebruik van de bouten achterlijk is.
Hoe dan ook, ter info. Duurde ongeveer 10 uur voor alles in mijn oprit. Niet leuk. En wat monteurs betreft... ik ben geen leerling.
De dealer citeerde $4K+ en ze wilden de complete beugelassemblage vervangen ($1800). Dat, plus de downtime (weken), stuurde me in de richting om het zelf te doen en de rolassemblage te reviseren terwijl ik de looprollen en de spannerassemblage verving.
Behalve als je een werkplaats bent of een behoorlijk geavanceerde monteur (veel slanke gereedschappen, krikken, lift), zou je jezelf in een enorm gat kunnen graven.
Om te beginnen moest de motor worden opgetild en de achterste bovenste steun worden verwijderd. Het verwijderen van de clam had tijd kunnen besparen, maar ik ben er zonder geslaagd.
Aan het einde was het de onderste achterste katrol die in de race draaide... DUS ja, een slecht door Lotus bewerkt onderdeel dat niet op voorraad is. Ze waren nooit van plan dat iemand deze reparatie zou uitvoeren zonder de motor te verwijderen, omdat het gebruik van de bouten achterlijk is.
Hoe dan ook, ter info. Duurde ongeveer 10 uur voor alles in mijn oprit. Niet leuk. En wat monteurs betreft... ik ben geen leerling.