Het is eens fijn om informatie te delen in plaats van altijd hulp te zoeken, hoewel dit verslag afkomstig is van de mensen die hebben geholpen, aangezien ik dit zelf niet heb opgelost. Ik deel dit voor het geval het iemand in de toekomst helpt.
Op LOG afgelopen weekend had ik een kofferbakprobleem. Hij sloot prima. Toen was het bij de concours iets moeilijker te openen. Daarna weer iets moeilijker. Ik moest "gemiddelde" kracht uitoefenen om de achterklep (glazen achterkant, geen carbonpakket) op te tillen. Uiteindelijk, na terugrijden naar het hotel en de kofferbak wilde uitladen, ging hij niet meer open. Helemaal niet.
Wat is een betere plek dan op LOG? Meerdere mensen kwamen helpen, waaronder verschillende GT-eigenaren. Ze hadden het probleem eerder gezien. Ze probeerden allerlei oplossingen - naar beneden drukken en dan "voorzichtig-achtig" omhoog tillen, aan de kabel trekken, enz. Je kon het mechanisme in de auto horen schakelen als de knop werd ingedrukt, dus het was geen elektrisch probleem. Letterlijk wilde de kofferbak niet omhoog komen. Enkele van deze jongens waren behoorlijk groot, hoewel ze gelukkig wisten hoe ze moesten proberen te tillen zonder de spoiler eraf te trekken. Ik reed de auto ook een grote heuvel op en af met plotseling remmen om misschien iets in de buurt van het kofferbakmechanisme los te krijgen (ik had een volle kofferbak van het gaan naar de LOG concours en terug).
Zoals ik al zei, godzijdank dat ik op LOG was. Ik sprak met Dave Simkin (Gods geschenk aan Lotus) die uit zijn hoofd tijdens het banket op zaterdagavond niet alleen mijn specifieke slotmechanisme uit het geheugen kon beschrijven, maar ook wist dat het tussen modellen was veranderd en dat er een informatiebulletin over was. Hij gaf me iets om te proberen wat ik pas thuis kon doen. Dus ik verliet LOG blij dat de auto uit eigen beweging kon rijden, neerslachtig over de problemen en me afvragend of ik mijn portemonnee ooit weer zou kunnen zien (ja, agent, hij zit in de kofferbak, ik zweer het).
De oplossing? Blijkbaar is de truc dat het kofferdeksel zo ver mogelijk naar rechts (richting passagierskant, dit is een LHD-auto) moet worden bewogen. Omdat de hendel moeilijk is, weer, zonder de spoiler te breken, was het een uitdaging voor de jongens die probeerden te helpen. De truc waren luchtwiggen. Ik plaatste er twee tussen het kofferdeksel en de linker spatbord, pompde ze op en... bij de eerste poging, met niet meer dan "gemiddelde" inspanning, ging het deksel open. Je kon de opluchting niet geloven.
Het lijkt erop dat de boosdoener was toen ik de kofferbak een van de keren bij de concours sloot, een plastic gesp van mijn rugzak klem kwam te zitten. Het metalen kofferbakmechanisme verbrijzelde de plastic gesp. Hoewel ik dacht dat ik alle stukken had verwijderd, zat er één heel klein stukje vast in het kofferbak-zijde deel van het kofferslot zelf. Ik heb nog niet geprobeerd het te verwijderen (terug naar werk vandaag, blah blah blah), dus hopelijk laat dit me terugkeren naar normale kofferbakbediening als ik dat doe.
Ik had de ergste gedachten in mijn hoofd toen meerdere mensen, veel slimmer dan ik over Evora's, lange tijd rond mijn auto stonden om erachter te komen waarom de kofferbak zo vastzat. Ik hoop dat dit niemand anders overkomt. Als het gebeurt, zweer ik bij de luchtwig/rechts schuiven truc. Luchtwiggen en mede-Lotus-eigenaren voor het leven!
Op LOG afgelopen weekend had ik een kofferbakprobleem. Hij sloot prima. Toen was het bij de concours iets moeilijker te openen. Daarna weer iets moeilijker. Ik moest "gemiddelde" kracht uitoefenen om de achterklep (glazen achterkant, geen carbonpakket) op te tillen. Uiteindelijk, na terugrijden naar het hotel en de kofferbak wilde uitladen, ging hij niet meer open. Helemaal niet.
Wat is een betere plek dan op LOG? Meerdere mensen kwamen helpen, waaronder verschillende GT-eigenaren. Ze hadden het probleem eerder gezien. Ze probeerden allerlei oplossingen - naar beneden drukken en dan "voorzichtig-achtig" omhoog tillen, aan de kabel trekken, enz. Je kon het mechanisme in de auto horen schakelen als de knop werd ingedrukt, dus het was geen elektrisch probleem. Letterlijk wilde de kofferbak niet omhoog komen. Enkele van deze jongens waren behoorlijk groot, hoewel ze gelukkig wisten hoe ze moesten proberen te tillen zonder de spoiler eraf te trekken. Ik reed de auto ook een grote heuvel op en af met plotseling remmen om misschien iets in de buurt van het kofferbakmechanisme los te krijgen (ik had een volle kofferbak van het gaan naar de LOG concours en terug).
Zoals ik al zei, godzijdank dat ik op LOG was. Ik sprak met Dave Simkin (Gods geschenk aan Lotus) die uit zijn hoofd tijdens het banket op zaterdagavond niet alleen mijn specifieke slotmechanisme uit het geheugen kon beschrijven, maar ook wist dat het tussen modellen was veranderd en dat er een informatiebulletin over was. Hij gaf me iets om te proberen wat ik pas thuis kon doen. Dus ik verliet LOG blij dat de auto uit eigen beweging kon rijden, neerslachtig over de problemen en me afvragend of ik mijn portemonnee ooit weer zou kunnen zien (ja, agent, hij zit in de kofferbak, ik zweer het).
De oplossing? Blijkbaar is de truc dat het kofferdeksel zo ver mogelijk naar rechts (richting passagierskant, dit is een LHD-auto) moet worden bewogen. Omdat de hendel moeilijk is, weer, zonder de spoiler te breken, was het een uitdaging voor de jongens die probeerden te helpen. De truc waren luchtwiggen. Ik plaatste er twee tussen het kofferdeksel en de linker spatbord, pompde ze op en... bij de eerste poging, met niet meer dan "gemiddelde" inspanning, ging het deksel open. Je kon de opluchting niet geloven.
Het lijkt erop dat de boosdoener was toen ik de kofferbak een van de keren bij de concours sloot, een plastic gesp van mijn rugzak klem kwam te zitten. Het metalen kofferbakmechanisme verbrijzelde de plastic gesp. Hoewel ik dacht dat ik alle stukken had verwijderd, zat er één heel klein stukje vast in het kofferbak-zijde deel van het kofferslot zelf. Ik heb nog niet geprobeerd het te verwijderen (terug naar werk vandaag, blah blah blah), dus hopelijk laat dit me terugkeren naar normale kofferbakbediening als ik dat doe.
Ik had de ergste gedachten in mijn hoofd toen meerdere mensen, veel slimmer dan ik over Evora's, lange tijd rond mijn auto stonden om erachter te komen waarom de kofferbak zo vastzat. Ik hoop dat dit niemand anders overkomt. Als het gebeurt, zweer ik bij de luchtwig/rechts schuiven truc. Luchtwiggen en mede-Lotus-eigenaren voor het leven!