The Lotus Cars Community banner
  • Hi there! Why not register as a user to enjoy all of the benefits of the site? You may register here. When you register, please pick a username that is non-commercial. If you use a name that appears on any search engine commercially, you must pick another name, whether it applies to you or not. Commercial usernames are for supporting vendor use only. If you want to become a supporting vendor and grow your business, please follow this link. Thanks!

Bagażnik zablokowany i rozwiązanie ('21 GT)

1 reading
1.1K views 14 replies 10 participants last post by  Vertigyn  
#1 · (Edited)
Miło jest tym razem dzielić się informacjami, zamiast zawsze szukać pomocy, chociaż ten opis pochodzi od ludzi, którzy pomogli, ponieważ sam tego nie rozwiązałem. Dzielę się tym na wypadek, gdyby komuś to pomogło w przyszłości.

Na LOG w miniony weekend miałem problem z bagażnikiem. Zamykał się bez problemu. Potem na concours otwierał się trochę trudniej. Następnie znów trochę trudniej. Musiałem użyć "średniej" siły, aby podnieść klapę (tylna szyba, nie pakiet węglowy). W końcu, po powrocie do hotelu i próbie wyładowania bagażnika, nie chciał się otworzyć. Wcale.

Czy jest lepsze miejsce niż LOG? Przyszło kilka osób, w tym kilku właścicieli GT, aby pomóc. Widzieli ten problem wcześniej. Próbowali wszelkiego rodzaju rozwiązań - naciskanie w dół, a następnie "delikatne" podnoszenie w górę, pociąganie za linkę zwalniającą itp. Słychać było, jak mechanizm cyklicznie działał w samochodzie po naciśnięciu przycisku, więc nie był to problem elektryczny. Dosłownie bagażnik nie chciał się podnieść. A niektórzy z tych facetów byli całkiem duzi, chociaż na szczęście wiedzieli, jak próbować podnosić, nie zrywając spoilera. Jeździłem też samochodem w górę i w dół po dużym wzgórzu z nagłym hamowaniem, aby spróbować coś odczepić w pobliżu mechanizmu bagażnika (miałem pełny bagażnik z powodu wyjazdu na LOG concours i z powrotem).

Jak powiedziałem, na szczęście byłem na LOG. Rozmawiałem z Davem Simkinem (Bożym darem dla Lotusa), który z marszu na bankiecie w sobotni wieczór nie tylko potrafił z pamięci opisać mój konkretny mechanizm zamka, ale także wiedział, że został on zmieniony między modelami i że istnieje biuletyn informacyjny na ten temat. Dał mi coś do wypróbowania, czego nie mogłem zrobić, dopóki nie wróciłem do domu. Więc opuściłem LOG szczęśliwy, że samochód mógł się poruszać o własnych siłach, przygnębiony problemami i zastanawiając się, czy kiedykolwiek zobaczę swój portfel ponownie (tak, panie władzo, jest zamknięty w bagażniku, przysięgam).

Rozwiązanie? Podobno sztuczka polega na tym, że pokrywę bagażnika należy przesunąć jak najdalej w prawo (w kierunku strony pasażera, jest to samochód z kierownicą po lewej stronie). Ponieważ dźwignia jest trudna, ponownie, bez łamania spoilera, było to wyzwanie dla każdego z próbujących pomóc. Sztuczką były poduszki powietrzne. Umieściłem dwie z nich między pokrywą bagażnika a lewym błotnikiem, napompowałem je i... za pierwszym razem, przy nie większym niż "średnim" wysiłku, pokrywa się otworzyła. Nie można sobie wyobrazić ulgi.

Image


Wygląda na to, że winowajcą było to, że podczas zamykania bagażnika na concours, wpięła się plastikowa klamra mojego plecaka. Metalowy mechanizm bagażnika rozbił plastikową klamrę. Chociaż myślałem, że usunąłem wszystkie części, jeden bardzo mały kawałek utknął w części zamka bagażnika po stronie klapy. Jeszcze nie próbowałem go usunąć (wracam do pracy dzisiaj, bla bla bla), więc mam nadzieję, że pozwoli mi to wrócić do normalnego działania bagażnika, gdy to zrobię.

Image


Miałem najgorsze myśli, gdy wiele osób znacznie, znacznie mądrzejszych ode mnie w kwestii Evory stało wokół mojego samochodu przez długi czas, próbując dowiedzieć się, dlaczego bagażnik tak się zaciął. Mam nadzieję, że to się nikomu innemu nie przytrafi. Jeśli tak się stanie, przysięgam na sztuczkę z poduszką powietrzną/przesunięciem w prawo. Poduszki powietrzne i współwłaściciele Lotusa na zawsze!
 
#4 ·
WOW!!!!! Tak się cieszę, że udało Ci się je otworzyć bez użycia destrukcyjnych środków!!!! Nie mogę Ci powiedzieć, jak bezradny czułem się po wypróbowaniu wszystkich znanych "sztuczek" z lukiem. Wszyscy byliśmy zdezorientowani. Wiedziałem, że coś musiało się w nim zaciąć po tym, jak poczułem, jak uderza zamek, ale nic się nie odblokowało. Tak się cieszę, że to się dobrze skończyło!
 
#5 ·
Jeff, nadal jestem tak szczęśliwy, że to zadziałało, czułem się źle, że nikt z nas nie mógł cię tam otworzyć w logu, Simkin jak zawsze na ratunek...
 
#9 ·
Doceniam wszystkie odpowiedzi. Miałem nadzieję, że wielu z was z LOG zobaczy ten post, ponieważ nie byłem pewien, jak podziękować za całą pomoc i dać wam znać, że wszystko dobrze się skończyło.

@TNEngineer Oto zdjęcie klina powietrznego włożonego przed napompowaniem. Byłem zaskoczony, jak daleko można go wcisnąć. Jest plastikowy, więc nie uszkodzi lakieru.

Image