The Lotus Cars Community banner
  • Hi there! Why not register as a user to enjoy all of the benefits of the site? You may register here. When you register, please pick a username that is non-commercial. If you use a name that appears on any search engine commercially, you must pick another name, whether it applies to you or not. Commercial usernames are for supporting vendor use only. If you want to become a supporting vendor and grow your business, please follow this link. Thanks!

Co myślisz o płycie dźwigni zmiany biegów z bramką?

6.5K views 8 replies 8 participants last post by  romaleksey  
#1 ·
Mianowicie płyta dźwigni zmiany biegów GRP: Zestaw płyty dźwigni zmiany biegów GRP dla Elise & Exige

Mój mieszek dźwigni zmiany biegów jest trochę zniszczony i rozważałem wymianę go na inny OEM. Biorąc pod uwagę, że płyta dźwigni zmiany biegów GRP nie jest zbytnio droższa niż mieszek dźwigni zmiany biegów OEM, pomyślałem, że rozważę tę odwracalną opcję.

Po przeszukaniu tego forum zauważyłem, że większość wątków dotyczy albo sprzedaży, albo rozwiązywania problemów. Nie spodziewam się żadnych znaczących korzyści mechanicznych z tej modyfikacji, ale ilość wątków dotyczących sprzedaży/problemów wydaje się nieco niepokojąca.

Właściciele lub byli właściciele tej płyty dźwigni zmiany biegów, co o niej myślicie?

Zamontuję ją w moim SC, więc będę mógł zachować blokadę wstecznego, co jest miłe.
 
#3 ·
Umieszczę to w moim SC, więc będę mógł zachować blokadę wstecznego, co jest miłe.
Dyskutowałem nad tym samym pytaniem dla mojego SC. Czy ustaliłeś stwierdzenie: "Wersja 2007+ pozwala zachować funkcję blokady wstecznego z kołnierzem"? Ponadto, czy musiałbyś kupić "Shaft collar covers"?
 
#5 ·
Rozważam to samo pytanie dla mojego SC. Czy ustaliłeś stwierdzenie: "Wersja 2007+ pozwala zachować funkcję blokady wstecznego z kołnierzem"? Czy musiałbyś również kupić "Shaft collar covers"?

Zgodnie z tym filmem, wersja 2007+ zachowuje blokadę wsteczną ze względu na różnicę w sposobie, w jaki blokuje wsteczny w późniejszych latach. Nie mogę komentować osłon kołnierza zmiany biegów, ale przypuszczam, że nie zadziała to w przypadku wersji 2007+. Skontaktuję się z GRP, aby się upewnić.

Moje przemyślenia na temat mojego zamontowanego w '06 Elise:
Naprawdę podoba mi się wygląd. Jeździłem Modena 360 mojego przyjaciela z dźwignią zmiany biegów i próbowałem to naśladować. Odczucie zmiany biegów jest zasadniczo takie samo jak w oryginale, ale z okazjonalnym "brzękiem", gdy metalowy wałek dotyka płytki. Zleciłem instalację niezależnemu warsztatowi i nie użyto żadnej czarnej tkaniny do zakrycia mechanizmu (trochę żałuję, że tego nie zrobili, ponieważ wciąż widać połączenia przewodów głęboko w środku. Nie mam opcji blokady wstecznego, co jest trochę niepokojące, ponieważ planuję ścigać się tym samochodem na imprezach HPDE i teraz będę musiał włożyć dodatkowy wysiłek i przemyślenia w to, aby nie wrzucić "money shift". Jeszcze nic nie zrobiłem, ale mogę skonfigurować jakiś rodzaj zatrzasku lub kawałka plastiku, który mogę wepchnąć w gniazdo wsteczne podczas jazdy po torze, aby dodać trochę ubezpieczenia. Warsztat odciął kołnierz z wału, aby uzyskać czysty wygląd (poprosiłem ich, żeby to zrobili). Podsumowując, bez żalu.
View attachment 1340610
Dzięki za te informacje!
 
#4 ·
Moje przemyślenia na temat mojego zamontowanego w Elise '06:
Naprawdę podoba mi się wygląd. Jeździłem Ferrari Modena 360 mojego przyjaciela z drążkiem zmiany biegów i próbowałem go naśladować. Odczucie zmiany biegów jest zasadniczo takie samo jak w oryginale, ale z okazjonalnym „brzęknięciem”, gdy metalowy wałek uderza o płytę. Zleciłem montaż niezależnemu warsztatowi i nie użyto żadnej czarnej tkaniny do zakrycia mechanizmu (trochę żałuję, że tego nie zrobili, ponieważ wciąż widać połączenia przewodów głęboko w środku. Nie mam opcji blokady wstecznego, co jest trochę niepokojące, ponieważ planuję ścigać się tym samochodem na imprezach HPDE i teraz będę musiał włożyć dodatkowy wysiłek i przemyślenia, aby nie wykonać „money shift”. Jeszcze nic nie zrobiłem, ale mogę skonfigurować jakiś rodzaj zatrzasku lub kawałka plastiku, który będę mógł włożyć do gniazda wstecznego podczas jazdy na torze, aby dodać trochę ubezpieczenia. Warsztat odciął kołnierz z wału, aby uzyskać czysty wygląd (poprosiłem ich o to). Podsumowując, bez żalu.
 
  • Like
Reactions: RWB
#7 ·
owns 2006 Lotus Elise