The Lotus Cars Community banner
  • Hi there! Why not register as a user to enjoy all of the benefits of the site? You may register here. When you register, please pick a username that is non-commercial. If you use a name that appears on any search engine commercially, you must pick another name, whether it applies to you or not. Commercial usernames are for supporting vendor use only. If you want to become a supporting vendor and grow your business, please follow this link. Thanks!
61 - 80 of 110 Posts
Update: er was wat wrijving in de voorste banden. Waarschijnlijk toen ik bergop remde, zou de voorkant flink zakken.

0 wrijving op de achterbanden echter.

Slijtage ziet er redelijk goed uit voor 5 sessies van 25 minuten (3 vir full, 2 vir grand). De buitenste rand ziet zeker het gebrek aan camber op deze auto.

51 ronden in Sebring. Sleet redelijk goed. Presteerde erg goed.

Helaas geen appels met appels vergelijking met de Cup 2's, aangezien ik een ARB, UCAs en een uitlijning heb toegevoegd - maar de auto was ruim een seconde sneller.

Attachments

Bewerken: Maakt niet uit, net gecheckt en denk niet dat ECF's beschikbaar zijn in de gewenste Evora GT-maten.

Iemand ervaring met Conti ECF's die kan vertellen hoe de AD09's zich verhouden tot de ECF's als een niet-competitieve, slijtvaste HPDE-band die zich goed leent voor warm weer DD-gebruik wanneer nodig?

Probeer een idee te krijgen van de verschillen in levensduur, koude grip en grip op nat wegdek tussen de twee.

EC
Edit: Maakt niet uit, net gecontroleerd en denk niet dat ECF beschikbaar zijn in de voorkeursmaten van Evora GT.
Bedoel je EC Force banden? De EC Sports lijken de beste keuze te zijn voor niet-circuitwaardige Evora GT-banden. Ik ben van plan ze zeer binnenkort op mijn Evora GT te zetten. Ik herinner me echter dat ik gelezen heb dat iemand AD09's op zijn Evora had gezet en er wel over te spreken was. AD09's zijn nog steeds 200TW banden, terwijl de ECS's (IIRC) in de midden 300TW's zitten, dus ze zijn geen directe concurrenten. Dat gezegd hebbende, gaat het gerucht :) dat de AD09's veel beter slijten dan hun 200TW rating zou suggereren. En ik ben dol op de AD09's op onze Elise SC. Beslissingen, beslissingen.

Zoals ik de plaatsing van de Force in de Conti-reeks begrijp, zijn ze meer gericht op het circuit, terwijl de ECS's meer gericht zijn op de straat. Dus als je op zoek bent naar een "duurzame HPDE-band die zich goed leent voor dagelijks gebruik bij warm weer indien nodig", zou ik de ECS 02 kiezen. Er zijn er verschillende op LT hier die de ECS (02) echt prijzen.

EC

Bedoel je EC Force-banden? De EC Sports lijken de beste keuze te zijn voor niet-circuitwaardige Evora GT-banden. Ik ben van plan ze zeer binnenkort op mijn Evora GT te zetten. Ik herinner me echter dat ik gelezen heb dat iemand AD09's op hun Evora had gezet en er positief over was. AD09's zijn nog steeds 200TW-banden, terwijl de ECS's (IIRC) in de middenmoot van de 300TW's zitten, dus ze zijn niet echt directe concurrenten. Dat gezegd hebbende, gaat het gerucht :) dat de AD09's veel beter slijten dan hun 200TW-classificatie zou doen vermoeden. En ik ben dol op de AD09's op onze Elise SC. Beslissingen, beslissingen.

Zoals ik de plaatsing van de Force in de Conti-reeks begrijp, zijn ze meer op het circuit gericht, terwijl de ECS's meer op de straat gericht zijn. Dus als je op zoek bent naar een "duurzame HPDE-band die zich goed leent voor dagelijks gebruik bij warm weer wanneer dat nodig is", zou ik de ECS 02 kiezen. Er zijn hier verschillende mensen op LT die de ECS (02) echt prijzen.
Ja, ik verwees naar de Conti Extreme Contact Force, waarvan ik denk dat het een endurance 200TW is en geen super-200. Ik ben van plan om de Conti ECS02 te gebruiken als een wielset voor dagelijks gebruik het hele jaar door, maar ook een aparte wielset te pakken met duurzame endurance 200TW-banden voor gebruik bij HPDE voor beginners/gevorderden; twijfelde tussen Conti ECF en Yoko AD09 voor de laatste wielset.

Hmm... dat is een goede vraag. Mijn input over de AD09's is dat ze geweldig zijn, tenminste op het Elise SC platform. Zorg ervoor dat je de tijd neemt om de vele recensies te bekijken. Ik was verbaasd over de bijna unanieme lof voor de AD09's en heb de kans gegrepen. Alles wat de recensies zeiden, is waar gebleken.

Laat ons weten wat je beslist, ik zou graag meer willen weten over de ECF's. Ik heb daar niet veel recensies van gezien.

Ik heb de ECS voor mijn dagelijkse banden. Geweldige band en geen klachten.

Voor het circuitrijden op de Evora GT heb ik de Cup2 ervaren die de vorige eigenaar op de wielen had en die vervolgens vervangen door AD09. AD09 is tot nu toe geweldig geweest en ik zou ze boven de Cup2 gebruiken. De Cup2 is waarschijnlijk een 'snellere' band, maar ze sleten erg snel en zijn verdomd duur. De AD09 lijkt een geweldige combinatie van waarde/prestaties te zijn. Helaas heb ik geen appels met appels, want toen de AD09 erop ging, gingen er ook een ARB, UCA's en meer camber op. De auto reed 1,5 seconden sneller dan op de Cup2's.

Ik had de ECF's op mijn BRZ en was er dol op. Ik had een hoge dunk van ze, maar de man die mijn wiel/banden set-up kocht, vond ze niet zo leuk als zijn Falken 660's. Zei dat de zijwand zacht en slordig aanvoelde. Ik voelde dat niet zo. En hij kon ook mijn rondetijden met geen van beide banden evenaren... dus met een korreltje zout ;)

Enige gedachten over de AD09's alleen voor zomerbanden? De standaard Cup 2's waren niet slecht in de paar keer dat ik in de regen terechtkwam, maar ze raken bijna op en ik overweeg PS4S of iets minder agressiefs voor mijn zomeropstelling (gebruik Mich Alpins voor winterbanden). Ik wil zeker iets dat iets langer meegaat dan de Cup 2's, maar geen grip opofferen als ik er nog een paar HPDE-dagen mee wil rijden.

Van de 4 HPDE-evenementen die ik met de AD09 heb gedaan, waren er 2 in de regen. 1 een halve dag regen en 1 een hele dag echt regen. En... 3 van de 4 ritten omvatten de 2 uur durende rit naar huis in de regen. De AD09 deed het geweldig in de situaties waarin ik me bevond. De enige keer dat ze een beetje eng aanvoelden, was boven de 85 mph op het rechte stuk van Sebring, waar de betonnen platen regelmatig plassen/stilstaand water hebben bij hevige regen. Op de ritten naar huis - geen zorgen - zelfs bij het inhalen van auto's op wegen met 2 rijstroken terwijl het regende. Ik zou zeggen dat het een goede band is voor de regen, zomerrijden en HPDE's. Op dit moment zou ik ze opnieuw kopen - maar ik probeer ook graag nieuwe dingen - dus we zullen zien wanneer de tijd komt.

Zou een bijna universele band voor drie seizoenen voor onze auto's kunnen zijn, gezien het temperatuurbereik dat Yoko zegt dat de AD09 aankan:

Deze band is ontwikkeld met behulp van hoogwaardige compounds die broos worden bij lage temperaturen en daarom niet onder bepaalde omstandigheden gebruikt mogen worden. De band moet dus worden opgeslagen of gebruikt bij temperaturen van of hoger dan 14°F (min 10°C) om de prestatie-eigenschappen te behouden en schade aan de band of letsel aan personen of eigendommen te voorkomen.

Meestal is de gebruikstemperatuur een stuk hoger dan de opslagtemperatuur.

Bron: Yokohama: Zomer

Zou een bijna universele band voor drie seizoenen voor onze auto's kunnen zijn, gezien het temperatuurbereik dat Yoko zegt dat de AD09 aankan:

Deze band is ontwikkeld met behulp van hoogwaardige compounds die broos worden bij lage temperaturen en daarom niet onder bepaalde omstandigheden gebruikt mogen worden. De band moet dus worden opgeslagen of gebruikt bij temperaturen van of hoger dan 14°F (min 10°C) om de prestatie-eigenschappen te behouden en schade aan de band of letsel aan personen of eigendommen te voorkomen.

Verdomme, 14ÂşF! Dat alleen al zou me kunnen doen overstappen. Dat is geweldig voor degenen onder ons in het noorden. Ik haal mijn auto er meestal niet uit als het momenteel onder de 40Âş is.

Deze band is ontwikkeld met behulp van hoogwaardige compounds die broos worden bij lage temperaturen en mag daarom niet onder bepaalde omstandigheden worden gebruikt. De band moet dus worden opgeslagen of gebruikt bij temperaturen van of hoger dan 14 °F (min 10 °C) om de prestatie-eigenschappen te behouden en schade aan de band of letsel aan personen of eigendommen te voorkomen.

Ja, dat is niet slecht! De Cup2's mogen niet onder 40 °F worden gereden of opgeslagen, als ik het me goed herinner.

Ik merkte dat de AD09 verrassend los aanvoelden op straat bij slechts 50F, gezien hun grip op straat en in de eerste ronde bij 65+ zo goed was. Het is mogelijk dat ik een valpartij op de een of andere manier totaal niet heb gezien, maar vorig jaar per ongeluk een harde powerslide maakte bij het oprijden van een helling toen ik een vriend meenam voor een ritje.

Toch een fan van deze banden als allrounders. 100% aanbevolen als zomerbanden voor de straat of als banden voor op het circuit waarmee je de hele dag snelle ronden kunt rijden zonder dat ze het begeven.

Ik heb de AD09's voor de Evora GT opnieuw overwogen, maar ik denk dat ik bij de ECS 02's blijf om net iets meer te optimaliseren voor het rijden op de snelweg. Alles is een compromis, maar we gebruiken de Evora meer als de GT die het is, terwijl niemand aan een Elise als een GT denkt. :) Elise roadtrips zijn mogelijk, we hebben het gedaan, maar de Evora is daar gewoon beter voor geschikt.

Ik ben op zoek naar vervanging van cup2-banden voor een Evora GT die bij mooi weer op straat wordt gebruikt en was op basis van dit forum gefocust op de ECS02. Ik denk echter nu aan de AD09 voor meer grip en een beter stuurgevoel door een stijvere zijwand.

Is de levensduur van de banden de enige echte afweging? Zouden AD09 op straat op bedrijfstemperatuur komen om te profiteren van hun hogere grip?

Ik kijk naar cup2-vervangingen voor een Evora GT die bij mooi weer op de weg wordt gebruikt en was gefocust op de ECS02 op basis van dit forum. Nu denk ik echter aan de AD09 voor meer grip en een beter stuurgevoel door een stijvere zijwand.

Is de levensduur van de banden de enige echte afweging? Zouden AD09 op de weg op bedrijfstemperatuur komen om te profiteren van hun hogere grip?
Ik heb net wat AD09's gekregen voor mijn track wielset en heb nog geen persoonlijke ervaring met de ECS02, maar in jouw positie zou ik voor de ECS02 gaan als het een puur op de weg gereden auto is. Ik ga in de toekomst een set ECS02's halen voor mijn straat wielset. Persoonlijk denk ik niet dat de vermindering van grip met de ECS02 in de buurt zal komen van wat haalbaar is op de weg voor het rijden dat ik doe (ECS02 is al een fantastische zomerband met maximale prestaties, en sneller dan de AD09, zelfs op het circuit in bepaalde natte/koude omstandigheden) en ik geef de voorkeur aan de levensduur van het loopvlak en de grip op nat wegdek van de ECS02 op de weg. Als je van plan bent om af en toe HPDE's/trackdays te rijden en maar één wielset hebt voor zowel de weg als het circuit, dan komt de aantrekkingskracht van de AD09 imo om de hoek kijken, aangezien rapporten van gebruikers in dit draadje aangeven dat ze zomerbanden met maximale prestaties op een droog circuit duidelijk zullen overtreffen en in alle opzichten zeer bevorderlijk zijn om een zomerse/mooi weer dagelijks gereden band te zijn als je dat nodig hebt.

Bedankt voor de input. Ik zal volgend jaar waarschijnlijk een nieuwe set kopen, dus ik heb nog wat tijd om te overwegen. Ik zal misschien 3500 mijl per jaar rijden, dus mijn voorkeur gaat uit naar het verslijten van banden in plaats van ze te laten verouderen.

Ik ben het ermee eens dat de rationele keuze ECS02 is, maar ik ben geneigd om eerst AD09 te proberen, aangezien ze toch sneller opgebruikt zullen zijn. Als ik dat doe, zouden de nieuwe PSS5's beschikbaar kunnen zijn in onze maten tegen de tijd dat de AD09's versleten zijn :D.

61 - 80 of 110 Posts