The Lotus Cars Community banner
  • Hi there! Why not register as a user to enjoy all of the benefits of the site? You may register here. When you register, please pick a username that is non-commercial. If you use a name that appears on any search engine commercially, you must pick another name, whether it applies to you or not. Commercial usernames are for supporting vendor use only. If you want to become a supporting vendor and grow your business, please follow this link. Thanks!
61 - 80 of 110 Posts
Aktualizacja: było trochę tarcia w przednich oponach. Prawdopodobnie, kiedy hamowałem pod górę, przód mocno by się obniżył.

0 tarcia na tylnych oponach.

Zużycie wygląda całkiem dobrze jak na 5 sesji po 25 minut (3 vir full, 2 vir grand). Zewnętrzna krawędź z pewnością odczuwa brak pochylenia w tym samochodzie.
 
51 okrążeń na Sebring. Sprawdziły się całkiem dobrze. Spisały się bardzo dobrze.

Niestety, nie jest to porównanie jeden do jednego z Cup 2, ponieważ dodałem ARB, UCAs i ustawienie geometrii kół - ale samochód był ponad sekundę szybszy.
 

Attachments

Edycja: Nieważne, właśnie sprawdziłem i nie sądzę, żeby ECF były dostępne w preferowanych rozmiarach Evora GT.

Czy ktoś ma wcześniejsze doświadczenia z Conti ECF i może skomentować, jak AD09 wypadają w porównaniu do ECF jako niekonkurencyjna, wytrzymała opona HPDE, która dobrze sprawdza się w ciepłych warunkach pogodowych, gdy jest to potrzebne?

Próbuję zorientować się w różnicach w trwałości, przyczepności na zimno i przyczepności na mokrej nawierzchni między tymi dwoma oponami.
 
EC
Edit: Nieważne, właśnie sprawdziłem i nie sądzę, żeby ECF były dostępne w preferowanych rozmiarach Evora GT.
Chodzi ci o opony EC Force? EC Sports wydają się być wyborem dla opon Evora GT nieprzeznaczonych na tor. Planuję założyć je na mojego Evora GT bardzo szybko. Pamiętam jednak, że czytałem, że ktoś założył AD09 na swojego Evora i dobrze o nich myślał. AD09 to wciąż opony 200TW, podczas gdy ECS (IIRC) są w środkowym zakresie 300TW, więc nie są bezpośrednimi konkurentami. To powiedziawszy, wieść głosi :) że AD09 zużywają się znacznie lepiej, niż sugerowałaby ich ocena 200TW. I uwielbiam AD09 w naszym Elise SC. Decyzje, decyzje.

Z tego, jak rozumiem umiejscowienie Force w ofercie Conti, są one bardziej skoncentrowane na torze, podczas gdy ECS są bardziej skoncentrowane na drodze. Jeśli więc szukasz "wytrzymałej opony HPDE, która dobrze sprawdza się w codziennej eksploatacji w ciepłą pogodę, gdy jest to potrzebne", wybrałbym ECS 02. Jest kilku na LT, którzy naprawdę chwalą ECS (02).
 
EC

Masz na myśli opony EC Force? EC Sports wydają się być najlepszym wyborem dla opon Evora GT nieprzeznaczonych na tor. Planuję założyć je na mojego Evora GT bardzo szybko. Wydaje mi się jednak, że czytałem, że ktoś założył AD09 na swojego Evora i dobrze o nich myślał. AD09 to wciąż opony 200TW, podczas gdy ECS (IIRC) są w połowie lat 300TW, więc tak naprawdę nie są bezpośrednimi konkurentami. To powiedziawszy, wieść głosi :) że AD09 zużywają się znacznie lepiej, niż sugerowałaby ich ocena 200TW. I uwielbiam AD09 w naszym Elise SC. Decyzje, decyzje.

Z tego, co rozumiem, Force w ofercie Conti jest bardziej skoncentrowany na torze, podczas gdy ECS są bardziej skoncentrowane na ulicy. Jeśli więc szukasz "wytrzymałej opony HPDE, która dobrze sprawdza się w ciepłą pogodę", wybrałbym ECS 02. Na LT jest kilka osób, które naprawdę chwalą ECS (02).
Tak, odnosiłem się do Conti Extreme Contact Force, które moim zdaniem są oponami wytrzymałościowymi 200TW, a nie super-200. Planuję używać Conti ECS02 jako całorocznego zestawu kół do codziennej jazdy, ale także zdobyć osobny zestaw kół z wytrzymałymi oponami wytrzymałościowymi 200TW do użytku na torze HPDE dla początkujących/średnio zaawansowanych; zastanawiałem się nad wyborem między Conti ECF a Yoko AD09 dla tego drugiego zestawu kół.
 
Hmm... to dobre pytanie. Moim wkładem w kwestii AD09 jest to, że są niesamowite, przynajmniej na platformie Elise SC. Pamiętaj, aby poświęcić trochę czasu na sprawdzenie wielu recenzji. Zaskoczyło mnie niemal powszechne uznanie dla AD09 i skorzystałem z okazji. Wszystko, co mówiły recenzje, okazało się prawdą.

Daj nam znać, co zdecydujesz, chciałbym dowiedzieć się więcej o ECF. Nie widziałem zbyt wielu recenzji na ich temat.
 
Mam ECS do moich codziennych opon. Świetna opona i żadnych skarg.

Do jazdy po torze na Evora GT doświadczyłem Cup2, które poprzedni właściciel miał na kołach, a następnie wymieniłem je na AD09. AD09 do tej pory sprawdziły się świetnie i użyłbym ich zamiast Cup2. Cup2 to prawdopodobnie 'szybsza' opona, ale zużywają się bardzo szybko i są cholernie drogie. AD09 wydaje się być świetnym połączeniem wartości/wydajności. Niestety nie mam porównania jeden do jednego, ponieważ wraz z AD09 pojawiły się również ARB, UCA i większy kąt pochylenia. Samochód jechał 1,5 sekundy szybciej niż na Cup2.

Miałem ECF w moim BRZ i uwielbiałem je. Wysoko je ceniłem, ale dżentelmen, który kupił mój zestaw koło/opona, nie lubił ich tak bardzo jak swoich Falken 660. Powiedział, że ścianka boczna wydawała się miękka i niechlujna. Ja tak nie czułem. I on również nie mógł dorównać moim czasom okrążeń na żadnej z opon... więc z przymrużeniem oka ;)
 
Jakieś przemyślenia na temat AD09 tylko do opon na lato? Seryjne Cup 2 nie były złe w tych kilku przypadkach, kiedy złapał mnie deszcz, ale się kończą i rozważam PS4S lub coś nieco mniej agresywnego do mojego letniego zestawu (używam Mich Alpins do opon zimowych). Zdecydowanie chcę czegoś, co wytrzyma trochę dłużej niż Cup 2, ale nie chcę poświęcać przyczepności, jeśli nadal chcę zaliczyć kilka dni HPDE z nimi.
 
Z 4 wydarzeń HPDE, które zrobiłem z AD09 - 2 odbyły się na mokrej nawierzchni. 1 pół dnia mokro i 1 cały dzień naprawdę mokro. I... 3 z 4 wycieczek obejmowały 2-godzinną jazdę do domu w deszczu. AD09 spisał się świetnie w sytuacjach, w których się znalazłem. Jedyny raz, kiedy poczułem się niepewnie, to powyżej 85 mil na godzinę na prostej Sebring, gdzie betonowe płyty mają regularne kałuże/stojącą wodę podczas ulewnego deszczu. W drodze do domu - bez obaw - nawet podczas wyprzedzania samochodów na dwupasmowych drogach podczas deszczu. Powiedziałbym, że to dobra opona na deszcz, jazdę latem i HPDE. W tym momencie kupiłbym je ponownie - ale lubię też próbować nowych rzeczy - więc zobaczymy, kiedy nadejdzie czas.
 
Może być prawie uniwersalną oponą na trzy sezony dla naszych samochodów, biorąc pod uwagę zakres temperatur, w jakim, jak twierdzi Yoko, AD09 działa:

Ta opona została opracowana przy użyciu wysokowydajnych mieszanek, które stają się kruche w niskich temperaturach i dlatego nie powinna być używana w pewnych warunkach. Oponę należy zatem przechowywać lub używać tylko w temperaturach 14°F (minus 10°C) lub wyższych, aby zachować charakterystykę działania i uniknąć uszkodzenia opony lub obrażeń osób lub mienia.

Zazwyczaj temperatura użytkowania jest nieco wyższa niż temperatura przechowywania.

Źródło: Yokohama: Lato
 
Może to być prawie uniwersalna opona na trzy sezony do naszych samochodów, biorąc pod uwagę zakres temperatur, jaki Yoko podaje dla AD09:

Ta opona została opracowana przy użyciu wysokowydajnych mieszanek, które stają się kruche w niskich temperaturach i dlatego nie powinna być używana w pewnych warunkach. Oponę należy zatem przechowywać lub używać tylko w temperaturach 14°F (minus 10°C) lub wyższych, aby zachować charakterystykę działania i uniknąć uszkodzenia opony lub obrażeń osób lub mienia.

Zazwyczaj temperatura użytkowania jest nieco wyższa niż temperatura przechowywania.

Źródło: Yokohama: Lato
Cholera, 14ºF! Samo to może sprawić, że się przesiądę. To świetnie dla tych z nas na północy. Zazwyczaj nie wyciągam samochodu, jeśli jest poniżej 40º w tej chwili.
 
Może to być prawie uniwersalna opona na trzy sezony do naszych samochodów, biorąc pod uwagę zakres temperatur, jaki Yoko podaje dla AD09:

Ta opona została opracowana przy użyciu wysokowydajnych mieszanek, które stają się kruche w niskich temperaturach i dlatego nie powinna być używana w pewnych warunkach. Oponę należy zatem przechowywać lub używać tylko w temperaturach 14°F (minus 10°C) lub wyższych, aby zachować właściwości użytkowe i uniknąć uszkodzenia opony lub obrażeń osób lub mienia.

Zazwyczaj temperatura użytkowania jest nieco wyższa niż temperatura przechowywania.

Źródło: Yokohama: Lato
Tak, to nie jest źle! Opony Cup2 nie powinny być używane ani przechowywane poniżej 40°F, o ile pamiętam.
 
Stwierdziłem, że AD09 były zaskakująco luźne na ulicy przy zaledwie 50F, biorąc pod uwagę, że ich przyczepność na ulicy i na pierwszym okrążeniu przy 65+ była tak dobra. Możliwe, że w jakiś sposób zupełnie nie zauważyłem wycieku, ale w zeszłym roku zaliczyłem twardy, przypadkowy poślizg podczas wjazdu na rampę, zabierając znajomego na przejażdżkę.

Nadal jestem fanem tych opon jako wszechstronnych. Polecam w 100% jako letnie opony uliczne lub opony do jazdy na torze, na których można jeździć szybkimi okrążeniami przez cały dzień, nie martwiąc się o ich awarię.
 
Ponownie rozważałem AD09 dla Evory GT, ale myślę, że zostanę przy ECS 02, aby nieco zoptymalizować jazdę po autostradzie. Wszystko jest kompromisem, ale używamy Evory bardziej jak GT, którym jest, podczas gdy nikt nie myśli o Elise jako GT. :) Wyprawy Elise są możliwe, zrobiliśmy to, ale Evora po prostu lepiej się do tego nadaje.
 
Szukam zamienników dla opon cup2 do Evory GT jeżdżącej po ulicach w ładną pogodę i skupiłem się na ECS02 na podstawie tego forum. Jednak teraz myślę o AD09 dla większej przyczepności i lepszego wyczucia kierownicy dzięki sztywniejszej ścianie bocznej.

Czy trwałość opon to jedyny prawdziwy kompromis? Czy AD09 osiągną temperaturę roboczą na ulicy, aby skorzystać z większej przyczepności?
 
Szukam zamienników cup2 dla Evory GT jeżdżącej po drogach w ładną pogodę i skupiłem się na ECS02 na podstawie tego forum. Jednak teraz myślę o AD09 dla większej przyczepności i lepszego wyczucia kierownicy dzięki sztywniejszej ścianie bocznej.

Czy trwałość opon to jedyny kompromis? Czy AD09 osiągną temperaturę roboczą na drodze, aby skorzystać z większej przyczepności?
Właśnie dostałem kilka AD09 do mojego zestawu kół na tor i nie mam jeszcze osobistego doświadczenia z ECS02, ale na twoim miejscu zdecydowałbym się na ECS02, jeśli jest to samochód jeżdżący tylko po drogach. Zamierzam w przyszłości kupić zestaw ECS02 do mojego zestawu kół na drogę. Osobiście nie sądzę, aby redukcja przyczepności z ECS02 była w ogóle możliwa do osiągnięcia na drodze, biorąc pod uwagę sposób, w jaki jeżdżę (ECS02 to już fantastyczna opona letnia o maksymalnych osiągach i szybsza niż AD09 nawet na torze w pewnych mokrych/zimnych warunkach) i wolę mieć trwałość bieżnika i przyczepność na mokrej nawierzchni ECS02 na drodze. Jeśli planujesz sporadyczne HPDE/dni na torze i masz tylko jeden zestaw kół zarówno na drogę, jak i na tor, to moim zdaniem pojawia się urok AD09, ponieważ raporty użytkowników w tym wątku wskazują, że wyraźnie przewyższą one letnie opony o maksymalnych osiągach na suchym torze i pod każdym względem bardzo sprzyjają byciu letnią/jeżdżącą codziennie oponą w ładną pogodę, jeśli tego potrzebujesz.
 
Dzięki za informację. Prawdopodobnie kupię nowy zestaw na przyszły rok, więc mam jeszcze trochę czasu do namysłu. Przejeżdżam może 3500 mil rocznie, więc wolę zużyć opony niż pozwolić im się zestarzeć.

Zgadzam się, że racjonalnym wyborem jest ECS02, ale kusi mnie, żeby najpierw spróbować AD09, ponieważ i tak szybciej się zużyją. Jeśli to zrobię, do czasu zużycia AD09, nowe PSS5 mogą być dostępne w naszych rozmiarach :D.
 
61 - 80 of 110 Posts