The Lotus Cars Community banner
  • Hi there! Why not register as a user to enjoy all of the benefits of the site? You may register here. When you register, please pick a username that is non-commercial. If you use a name that appears on any search engine commercially, you must pick another name, whether it applies to you or not. Commercial usernames are for supporting vendor use only. If you want to become a supporting vendor and grow your business, please follow this link. Thanks!
41 - 60 of 110 Posts
Zrobiłem 103 okrążenia na Laguna Seca i przejechałem około 350 mil po drogach z oponami AD09. Standardowy Evora 400.

Na torze spisywały się dobrze. Mogłem naciskać przez około połowę 20-minutowej sesji, zanim zrobiły się trochę tłuste, ale nigdy nie spadły z klifu i pozostały stabilne (uwaga: w Laguna było gorąco jednego dnia, z temperaturami w okolicach 88-91F). Eksperymentowałem z ciśnieniami i wydawały się zadowolone w okolicach 31F/33R na gorąco. Zauważyłem zbyt duży rollover, gdy obniżyłem ciśnienie znacznie bardziej, zwłaszcza z przodu.

Zachowanie na drodze jest jak dotąd dobre. Przy prędkości autostradowej nie zauważam znaczącej zmiany w hałasie w kabinie. Zauważam sztywniejszą ścianę boczną podczas przejeżdżania przez dylatacje/ostre nierówności na drodze w porównaniu do PS4S.

Wcześniej zrobiłem nową geometrię:
Image


Image


Image

Image

Image


Image
 

Attachments

Ja również ustalałem ciśnienie w okolicach 31/32, chociaż biorąc pod uwagę, jak szybko się pojawiają, naciskałbym wcześnie podczas sesji, gdy miały tylko ~27 psi, czułem, że mogą wytrzymać duże przechylenia (zarówno odczuwalne, jak i brak śladów na boku opony), nawet na niektórych serpentynach w dół. Chcę obwinić tutaj niskie limity pochylenia fabrycznego i dość wąskie koła. U mnie -2,6 z przodu + drążek BWR.

Zaskakująco szerokie okno działania, prawda?
 
Jasne. Twoje samochody kompromitują ciśnienie w oponach z powodu braku pochylenia kół...
 
Na moim ostatnim wydarzeniu na torze nie miałem przy sobie sondy i nie pomyślałem o tym, że moja kamera termowizyjna FLIR (złącze lightning) nie będzie działać z moim iPhonem 15 (usb-c), więc nie mogłem zweryfikować niższych ciśnień. Z odczucia myślę, że te sztywniejsze ścianki boczne z dużym ujemnym pochyleniem 2 stopnie powinny dobrze radzić sobie z niższymi ciśnieniami. Ciekawy jestem, w którym momencie przestaną widzieć idealny gradient temperatury.
 
Uwielbiam aktualizacje, chłopaki. Jestem prawie gotowy, aby zamówić je do mojego samochodu.

Mógłbyś potwierdzić: aby uzyskać -2 lub więcej negatywnego pochylenia, potrzebujemy wahaczy BWR? Myślę przyszłościowo i jakie modyfikacje potrzebuję do przyzwoitego ustawienia.
1,2-1,4 stopnia to typowe maksimum, jakie zobaczysz w standardowym osprzęcie z przodu. Obniżenie samochodu może dać ci więcej, ponieważ zwiększa pochylenie, ale są wady. Pracując od podstaw, osobiście uważam, że przednie wahacze BWR + BWR ARB to najlepsze ulepszenia zawieszenia pod względem wartości.

Tył wydaje się osiągać maksimum w okolicach 1,6-2,0, więc jeśli dostaniesz przednie wahacze i wyślesz je do ustawienia, sugerowałbym zmaksymalizowanie tyłu do równych wartości, a następnie ustawienie przodu na podstawie wyników. W zależności od preferencji równowagi możesz dać im jakąś względną wartość, do której powinni dążyć z przodu.

Jeździłem z -2,5 z przodu i -1,8 z tyłu, zanim tylne wahacze były dostępne. Było dość nerwowo z tyłu. Dla każdego, kto zatrzymuje się na przednich wahaczach z ARB, utrzymywanie przodu/tyłu bliżej siebie i gdzieś w zakresie od -1,8 do -2,0 jest nadal bardzo przyjazne dla ulicy, ale bardzo pomaga na torze.
 
Przepraszam, chłopaki, trochę odbiegamy od tematu:

Zacho - jaki kolor ma twoja Evora - wygląda niesamowicie.

Zamówiłem właśnie zestaw tych opon do mojego Lambo STO, które mają być używane do HoD Laguna Seca 4-5 listopada. 4. komplet opon do samochodu. Zjada przednie opony. Cieszę się, że słyszę tu pozytywne wyniki. Próbuję wyjść poza normę z tym samochodem i eksperymentować z tymi A09.
 
Właśnie zamontowałem AD09 w moich nowych felgach BC. Moja przednia opona od strony kierowcy styka się z nadwoziem zewnętrzną krawędzią opony na przyzwoitych nierównościach na drodze. Mój OE z Cup2 i felgami Braid z Conti DW tego nie robił.

Mam nadzieję, że nowe górne wahacze i negatyw camber to naprawią.
 
Właśnie zamontowałem AD09 w moich nowych felgach BC. Moja przednia opona od strony kierowcy styka się z nadwoziem na zewnętrznej krawędzi opony przy przyzwoitych nierównościach na drodze. Mój OE z Cup2 i felgami Braid z Conti DW tego nie robił.

Mam nadzieję, że nowe górne wahacze i negatywowy kąt pochylenia to naprawią.

View attachment 1352219
View attachment 1352220
Ten sam offset i rozmiar opony? Zauważyłem, że niektóre opony mierzą się inaczej, nawet jeśli są wymienione jako ten sam rozmiar. Na przykład 245 PS4S był w rzeczywistości nieco szerszy niż 245 Firehawk Indy 500, jak zauważyłem.
 
Ten sam rozmiar opon - wszystkie 3 mają rozmiar 245/35-19.

Felgi Braid BPF-04 mają rozmiar OEM GT430/GT 19x8 +55 offset. Czekam na potwierdzenie od Shermana, czy BC są takie same, ale wierzę, że powinny być.

Mogę myśleć, że to tylko różnice w rozmiarach producenta (średnica całkowita / szerokość bieżnika / szerokość przekroju):
Cup 2: 25.8/8.7/9.8
Conti: 25.8/8.5/9.8
AD09: 25.9/8.8/9.6

Wydaje się, że większy rozmiar średnicy i szerokości przekroju wpływa na mój samochód.

Mam nadzieję, że górne wahacze i agresywne ustawienie pomogą to naprawić. W przeciwnym razie rozważę przycięcie obszaru nadkola w celu uzyskania prześwitu.

Inna uwaga: mój samochód miał wypadek po stronie kierowcy, więc możliwe, że ustawienia paneli nie są zgodne ze specyfikacją OE i powodują moje problemy. Odstęp między kołami po stronie kierowcy jest mniejszy niż odstęp między kołami po stronie pasażera.

Na razie - felgi Braid najprawdopodobniej wrócą na miejsce, dopóki nie będę mógł zamontować części BWR i wykonać ustawienia.
 
Wskoczyłem również na bandwagon AD09 dzięki pozytywnym recenzjom. Jeździłem na nich w Summit Jefferson dla TT, ogólnie bardzo zadowolony z nich. Pierwszy dzień był całkowicie mokry, drugi był suchy. Miałem o wiele więcej przyczepności na mokrej nawierzchni niż się spodziewałem (ale nie tak dużo jak moje uliczne PS4S)... ale zdarzały mi się poślizgi tu i ówdzie, ale wcale nie przesadzałem.
Drugi dzień był całkowicie suchy i czas na szybką jazdę. Muszę zauważyć, że to był mój pierwszy raz z moimi ohlins i nowym zestawem opon, więc bawiłem się ustawieniami na sucho. Opony były bardzo stabilne, nawet przy mocnym naciskaniu, nie straciłem do nich zaufania ani nie poczułem dużej utraty kontroli, były bardzo komunikatywne, ale nie czułem, że w pełni je wykorzystuję. Oczywiście potrzebuję o wiele więcej czasu, aby w pełni poczuć i optymalnie wykorzystać, ponieważ miałem z nimi tylko jeden dzień, ale myślę, że mogą być naprawdę szybką oponą, a jeśli nie, to wyjątkową oponą HPDE/uczenia się, ale szybkiej jazdy... naprawdę przypominają mi moje opony RS4 w moim 86, które nigdy się nie zużyją lol.
Niezależnie od tego, pomimo dostosowywania się do nowego zestawu, uzyskałem czas 1:20.6 dla mojej klasy, co było tylko sekundę od zwycięzcy klasy na odpowiednich oponach comp (chyba A052)... rekord klasy wszech czasów to 16... więc myślę, że było to godne uwagi, biorąc pod uwagę to, z czym pracowałem i okoliczności. Bardzo polecam je każdemu niekonkurencyjnemu Evora
 
Uruchomiłem je dzisiaj po raz pierwszy. Komunikują się nieco więcej niż eagle 3r. Nadal muszę rozgryźć ciśnienia. Zacząłem od 28 na zimno, przód doszedł do 32, ale tył miał 36 i zdecydowanie można było odczuć, że opuściły okno.
 
Discussion starter · #59 ·
Użyłem ich dzisiaj po raz pierwszy. Komunikują się trochę bardziej niż eagle 3r. Nadal muszę rozgryźć ciśnienia. Zacząłem od 28 na zimno, a przód doszedł do 32, ale tył miał 36 i zdecydowanie można było poczuć, że opuściły okno.
Jakieś dodatkowe obcieranie? Ramiona wyglądają na bardziej kwadratowe.
Podobne czasy czy tor był za zimny?
 
Czy jest jakieś dodatkowe ocieranie? Ramiona wyglądają na bardziej kwadratowe.
Podobne czasy czy tor był za zimny?
Nie zauważyłem tego, ale dam znać, kiedy jutro zmienię koła.

Przy temperaturach w okolicach 40 stopni (30 i mniej poprzedniego wieczoru) udało mi się zbliżyć do 2 sekund do Eagle 3R w temperaturze 60-70 stopni.

Ogólnie rzecz biorąc, weszły one ładnie w okno temperaturowe, a następnie opuściły je pod koniec 25-minutowych sesji. Wydaje się, że lubią niższe ciśnienia niż zwykle chciałem uzyskać, więc skończyłem zaczynając od 25/26 psi, a okno było nieco szersze i dłuższe. Nawet poza oknem trzymały się dobrze, ale po prostu czujesz, że bardziej się ślizgają.

Ciekawy jestem, jak wypadną w cieplejszych temperaturach w przyszłym sezonie. Powiedziałbym, że bardziej lubię Eagle 3R niż te, ale te są tak trudne do zdobycia i droższe, więc te mogą się sprawdzić.
 
41 - 60 of 110 Posts