The Lotus Cars Community banner
  • Hi there! Why not register as a user to enjoy all of the benefits of the site? You may register here. When you register, please pick a username that is non-commercial. If you use a name that appears on any search engine commercially, you must pick another name, whether it applies to you or not. Commercial usernames are for supporting vendor use only. If you want to become a supporting vendor and grow your business, please follow this link. Thanks!
21 - 40 of 55 Posts
Als je naar een aantal van deze andere video's kijkt, kun je duidelijk 500-1000 tpm vertragingen zien bij het schakelen en de zichtbare vertraging in het display/toeren is een beetje gek dat ze dit aan een recensent of klant zouden vrijgeven. Ik denk dat de IPS sneller op- en terugschakelt dan wat ik in deze video's zie.
Het meest gênante deel moet wel zijn dat de recensenten in de toerenbegrenzer crashen tijdens de acceleratietests van de I4, omdat de transmissie niet snel genoeg reageert om te schakelen nadat het dashboard de schakelindicator heeft weergegeven.

Het meest gênante deel moet wel zijn dat de reviewers in de toerenbegrenzer crashen tijdens de acceleratietests van de I4, omdat de transmissie niet snel genoeg reageert om te schakelen nadat het dashboard het schakellichtje toont.
Jullie snappen het gewoon niet... het gaat niet meer om hoe goed de auto presteert... het gaat alleen nog maar om hoe cool hij klinkt als hij een "Cars & Coffee" verlaat.

Ik vraag me af hoe de wederverkoop zal zijn van de i4-modellen nadat de garantie afloopt. Mercedes verliest waarde als een gigantische steen vanwege hoe duur die motoren en transmissies zijn om te repareren / vervangen zodra ze kapot gaan.

Ik hoop dat Lotus goed werk heeft verricht bij het onderhandelen over garantiereparaties aan de motoren tijdens de periode, anders zouden ze opnieuw op de rand van het faillissement kunnen komen, met of zonder Geely
Laten we de garantie niet ter sprake brengen... Ik neem gewoon aan dat een Lotus geen garantie heeft gezien hun gebrekkige dealernetwerk en het gedoe dat sommigen misschien hebben om hem naar een dealer te brengen. Dus als ik de aankoop aanga, moet ik ervan uitgaan dat ik alles zal repareren. Ik denk dat wat me het meest zorgen baart, alles is aan deze nieuwe auto's dat software-updates op korte termijn vereist, waarschijnlijk meer reden om de aankoop uit te stellen totdat ze een paar jaar op de weg hebben gereden en veel van de problemen zijn opgelost als je niet in een grote metropool woont met toegang tot een Lotus-dealer.

Ze hebben al geen concurrerende garantie in vergelijking met andere merken in die prijsklasse. Ik denk dat de garantie/aandrijflijn nog steeds slechts 3 jaar/onbeperkte kilometers is, vergeleken met 4 jaar/50.000 km voor bijvoorbeeld Porsche of Mercedes. Bovendien heeft Porsche een geweldige interne verlengde garantie-optie (net als andere fabrikanten) die je gewoon niet krijgt met een aftermarket-garantie. (nogmaals, als garantie belangrijk voor je is)

Ervan uitgaande dat er geen garantie is, is de juiste kijk op een lotus. Mijn dealer, op 3 uur afstand, vertelde me dat ik mijn auto zou moeten afleveren (voor een onbepaalde tijd) en dat ze dan contact konden opnemen met lotus voor goedkeuring van garantie werkzaamheden voor onderdelen waarvan ze weten dat ze niet op voorraad zijn en die minstens een paar weken in beslag zullen nemen. Hoe verwacht u te concurreren met de concurrentie?

Laten we de garantie niet ter sprake brengen... Ik ga er gewoon van uit dat een Lotus geen garantie heeft, gezien hun gebrekkige dealernetwerk en het gedoe dat sommigen misschien hebben om hem naar een dealer te brengen. Dus als ik de aankoop doe, moet ik ervan uitgaan dat ik alles zal repareren. Ik denk dat wat me het meest zorgen baart, alles is aan deze nieuwe auto's dat op korte termijn software-updates vereist, waarschijnlijk meer reden om de aankoop uit te stellen totdat ze een paar jaar op de weg hebben gereden en veel van de problemen zijn opgelost als je niet in een grote metropool woont met toegang tot een Lotus-dealer.

Ze hebben al geen concurrerende garantie in vergelijking met andere merken in die prijsklasse. Ik denk dat de garantie/aandrijflijn nog steeds slechts 3 jaar/onbeperkte kilometers is, vergeleken met 4 jaar/50.000 km voor bijvoorbeeld Porsche of Mercedes. Bovendien heeft Porsche een geweldige interne verlengde garantieoptie (net als andere fabrikanten) die je gewoon niet krijgt met een aftermarket-garantie. (nogmaals, als garantie belangrijk voor je is)
Dealers kunnen ook een garantie maken of breken. Ik las gisteravond nog over een Macan-eigenaar met een slecht wiellager dat Porsche niet onder garantie wil repareren, ook al heeft hij hem CPO gekocht. Ze zeiden dat nvl niet gedekt was. Zelfs nadat het de commandostructuur omhoog ging, werd het niet gedekt, maar ik heb gelezen dat auto's items onder garantie krijgen van de dealer, zelfs als de garantie is verlopen. Met zo weinig Lotus-dealers zou ik aarzelen bij de aankoop van een nieuwe auto totdat ze de kinderziektes hebben verholpen.
Wat software-updates betreft, heeft de verlengde garantie me al vaak gered met mijn Dell XPS. Wekelijkse software-updates en ze hebben de laptop meerdere keren vervangen, allemaal onder verlengde garantie

owns 2006 Lotus Elise
  • Like
Reactions: mbrunner
Net gedropt: Lotus Emira i4 vs Emira V6, which is best? Father & son review - YouTube

Je kunt het verschil in geluid tussen de twee zeker horen (vermeld hier), en het voorspelt niet veel goeds (IMO) voor de I4-groep. En die I4-klomp ziet er super onaantrekkelijk uit als de hoes eraf gaat. Maar hoe dan ook een goede blik, en het is goed om keuzes te hebben.
Persoonlijk zal een 4-cilinder deze Toyota Supercharged V6 nooit overtreffen qua prestaties, rijeigenschappen, betrouwbaarheid en geluid. Geweldig voor de mensen die de test doen, dat is alles.

Kan iemand mij de reden achter de I4 uitleggen? Minder prestaties, hogere kosten. Veel aanpassingen om te passen. En het ergste, als een omstander vraagt welke motor er in je mooie auto zit, moet je schaapachtig zeggen: Oh, het is een 4-cilinder. Na 18 jaar een Esprit S4s te hebben gehad, hield iedereen van het uiterlijk, maar was teleurgesteld toen ik antwoordde: "Nou, het is een turbo 4". Dus vertel me waarom deze variant bestaat.

Kan iemand mij de reden achter de I4 uitleggen? Minder prestaties, hogere kosten.
Dus vertel me waarom deze variant bestaat.
Eén woord: China. Geely is van plan om van Lotus hun Chinese luxe sportmerk te maken en de V6 zou daar nooit aan de regelgeving voldoen. Het verkopen ervan in andere markten gaat meer over de kansen na het ontwikkelen van de auto.

Eén woord: China. Geely is van plan om van Lotus hun Chinese luxe sportmerk te maken en de V6 zou daar nooit aan de voorschriften voldoen. Het verkopen ervan in andere markten gaat meer over de kansen na het ontwikkelen van de auto.
Houd er ook rekening mee dat Mercedes motoren maakt voor Aston Martin. Ze zouden kunnen overstappen van Toyota-motoren. Lotus kan auto's voor meer geld verkopen door ze te vermarkten met AMG-motoren, plus ze zullen vaker kapot gaan, wat dealers zal helpen meer geld te verdienen met het repareren ervan 😂

Ik wou dat Lotus de 5-cilinder uit de Audi TTRS of RS3 had gehaald. Hij is robuuster, vol karakter, heeft een betere transmissie en levert veel vermogen. Er zijn momenteel niet veel dwarsgeplaatste motoropties.
Mijn begrip is dat China motoren zwaar stimuleert om op 2.0L of minder cilinderinhoud te blijven. Gezien die beperking is de AMG-motor verreweg de meest capabele optie, afgaande op fabrieksclassificaties.

Als de Chinese markt (die alleen de i4 krijgt) een variant met 400 pk krijgt, ben ik het er wel mee eens dat ze alle anderen kortsluiten. De keuze zou echt moeten zijn tussen een V6/Handgeschakeld en een i4/DCT.

Als je een aantal van deze andere video's bekijkt, kun je duidelijk 500-1000 tpm vertragingen zien bij het schakelen en de zichtbare vertraging in het display/toeren, het is een beetje gek dat ze dit aan een recensent of klant zouden vrijgeven. Ik denk dat de IPS sneller op- en terugschakelt dan wat ik in deze video's zie.
De V6 wordt zeker aan China verkocht. Ik was twee maanden geleden in de Hethel-fabriek en zag een flink aantal (bijna allemaal geel!) "Lotus Nyo" (de branding die Lotus in China moet gebruiken) Emiras klaarstaan voor export naar China.

Kan iemand mij de reden achter de I4 uitleggen? Minder prestaties, hogere kosten. Veel aanpassingen om het passend te maken. En het ergste is dat als een omstander vraagt welke motor er in je mooie auto zit, je schaapachtig moet zeggen: Oh, het is een 4-cilinder.
Na 18 jaar een Esprit S4s te hebben gehad, was iedereen weg van het uiterlijk, maar teleurgesteld toen ik antwoordde: "Nou, het is een turbo 4".
Anderen hebben de belangrijkste reden gemist, en dat zijn emissies. Harry noemde het verschil aan het begin van de video. Het heeft invloed op de wegenbelasting in het VK en de mogelijkheid om de aankomende EU7-voorschriften te halen. De V6 is een dinosaurus en wordt door Toyota uitgefaseerd. Lotus/Geely had een nieuwe aandrijflijn nodig om de Emira vooruit te helpen. Belastingen in China (en andere landen) waren ongetwijfeld een factor in de beslissing over de motorinhoud. De AMG-aandrijflijn is modern, het merk heeft cachet, het heeft ruimte voor aanzienlijk meer vermogen, minder gewicht en Geely bezit een deel van MBAG. Vinkt alle vakjes aan. Eigenlijk een no-brainer.

Kan iemand mij de reden achter de I4 uitleggen? Minder prestaties, hogere kosten. Veel aanpassingen om het passend te maken. En het ergste is dat als een omstander vraagt welke motor er in je mooie auto zit, je schaapachtig moet zeggen: Oh, het is een 4-cilinder.
Na 18 jaar een Esprit S4s te hebben gehad, was iedereen weg van het uiterlijk, maar teleurgesteld toen ik antwoordde: "Nou, het is een turbo 4".
Gewoon een goedkoper alternatief voor mensen om meer auto's te verkopen. Voor mij was het onnodig om Mercedes in de mix te brengen PER GEELEY-verkopen LOL

Denk er ook aan dat Mercedes motoren maakt voor Aston Martin. Ze zouden kunnen overstappen van Toyota-motoren. Lotus kan auto's voor meer geld verkopen door ze te verkopen met AMG-motoren, plus ze zullen vaker kapot gaan, wat dealers zal helpen meer geld te verdienen met het repareren ervan 😂
Ik hoop dat je het mis hebt JEEZ Kijk eens wat Toyota het bedrijf heeft aangedaan, ik zou deze auto niet zonder Toyota willen.

Na 18 jaar een Esprit S4s te hebben gehad, hield iedereen van het uiterlijk, maar was teleurgesteld toen ik antwoordde: "Nou, het is een turbo 4".
Hoe zit het met die BMW i8-bezitters: "Nou, het is een 3-cilinder motor van de Mini, maar er is een batterijboost!"

LOL Nu zie je de waarde van de Lotus V6, de Ford GT en NSX hebben een V6. De Ferrari heeft er een, maar het is een hybride zoals de NSX. Emira 360 PK is sterk voor 4 cilinders, geweldige waarde.
Kijk naar de BMW Supra, bah, het is niet exotisch en ik heb 25 jaar als servicemanager bij Toyota-dealers gewerkt, het is een Toyota-fout voor $$$

Denk er ook aan dat Mercedes motoren maakt voor Aston Martin. Ze zouden wel eens afscheid kunnen nemen van Toyota-motoren. Lotus kan auto's voor meer geld verkopen door ze te marketen met AMG-motoren, plus ze zullen vaker kapot gaan, wat dealers zal helpen meer geld te verdienen met het repareren ervan 😂
Motoren die kapot gaan onder garantie doen de fabrikant de das om en de dealer krijgt niet zoveel per uur als bij een tarief buiten de garantie. Ik zou nerveus worden van de AMG voor de lange termijn. Mercedes staat niet bekend om zijn betrouwbaarheid in vergelijking met Japanse motoren. De hitte van de turbomotor zou een probleem kunnen blijken te zijn. Het werken aan die motor zou duur kunnen worden. Ik zou voorlopig bij de V6 blijven.

Motoren die kapot gaan onder garantie laten de fabrikant zinken en de dealer krijgt niet zoveel per uur als bij een factuur buiten de garantie. Ik zou nerveus zijn om met de AMG voor de lange termijn te gaan. Mercedes staat niet bekend om betrouwbaarheid in vergelijking met Japanse motoren. De hitte van de turbomotor zou een probleem kunnen blijken te zijn. Werken aan die motor kan duur worden. Ik zou voorlopig bij de V6 blijven.
Ik denk niet dat de motoren binnen 36.000 mijl zullen ontploffen, maar daarna is het echt een loterij!

21 - 40 of 55 Posts