The Lotus Cars Community banner
  • Hi there! Why not register as a user to enjoy all of the benefits of the site? You may register here. When you register, please pick a username that is non-commercial. If you use a name that appears on any search engine commercially, you must pick another name, whether it applies to you or not. Commercial usernames are for supporting vendor use only. If you want to become a supporting vendor and grow your business, please follow this link. Thanks!

Emira versus Evora GT.....Welke is meer Lotus?

30K views 186 replies 51 participants last post by  BlissfullyLotus  
#1 · (Edited)
Nadat ik dit weekend eindelijk een Emira in het echt heb gezien op een lokale Italiaanse autoshow, heb ik een paar gedachten.....
De eigenaar van de Emira verklaarde dat het de eerste was die in Californië werd verkocht. Ik was erg geïntrigeerd om te zien waar dit model over ging, en hij stond toe dat mensen deuren en de kofferbak openden om goed rond te kijken. Ik vond de groene kleur met de gele remklauwen passend en in overeenstemming met het oversized Lotus-logo op de motorkap. Ik hield ook van de roestvrijstalen luidsprekerroosters voor het KEF-geluidssysteem. Deuren met Franse handgrepen waren prachtig. Dat was ongeveer het punt waarop de positieve punten voor mij stopten en waarop ik me afvroeg of deze auto echt de Lotus-geest belichaamt.
Op die show, in een zee van Italiaanse supercars, paste de Emira goed in en leek hij op een van de menigte. Mijn Evora GT viel op als een individu, dat zich onderscheidde van de groep. Er was ook een ongerepte Exige, en hij zag er gewoon geweldig en heel "Lotus" uit. Vroeger, als je een Lotus zag, wist je altijd dat het een Lotus was. Ik zag vorige week een blauwe Emira op de snelweg voorbijgaan, en het duurde ongeveer tien seconden voordat ik besefte dat het een Emira was en geen Ferarri. De blauwe kleur was de tip, maar ik vroeg me nog steeds af of het inderdaad een Emira was.
Dieper in de Emira kijken onthulde een aantal zeer niet-Lotus-kenmerken. De motoromgeving zag er zo goedkoop en van de productielijn uit. De stoelen, hoewel mooi gemonteerd, leken te overvol en te weinig verstevigd. Het elektronische display stootte me gewoon volledig af, omdat het in elke gewone SUV kon zitten. Ik geef de voorkeur aan het dashboard van een Hyundai Santa Cruz! Geen carbonvezel dorpelafdekkingen was ook een teleurstelling. Zelfs geen Lotus-logo! Ik had het gevoel dat ik in een Volvo stationwagen kroop. Ik merkte ook dat de rotorconstructie er goedkoop, slecht gegoten en minder racegericht uitzag. De velgen hadden een mooi ontwerp, maar waren niet gesmeed of bewerkt met een heldere uitstraling. Je kon de Aziatische invloed op het interieurontwerp echt voelen, en niet op een goede manier, maar gewoon op een generieke manier. Wat het carrosserieontwerp betreft, het is ongetwijfeld mooi, maar is het Lotus?
De afgelopen drie jaar heb ik overwogen of ik onder de indruk zou zijn van de Emira en mijn Evora GT zou willen loslaten, maar mijn geest is nu helemaal gerust, wetende dat ik de laatste Lotus heb die de fabriek verlaat en de Lotus-geest in elk opzicht honderd procent belichaamt. Dat is een heel goed gevoel na drie jaar twijfel.

#2 ·
Ik heb een GT en heb de demo-auto getest bij Motorcars of Atlanta met de sportophanging. De GT is nog steeds de levendigere en rauwere auto dan de Emira. Het is de auto als je eropuit wilt gaan en met je vrienden over een paar binnenwegen wilt scheuren. De Emira is een vrij ingetogen en conforme versie daarvan - of, om het beter te zeggen, meer 'praktisch' voor dagelijks gebruik. Begrijp me niet verkeerd, de Emira is een fantastisch uitziende auto met een mooi interieur, maar vanuit prestatieperspectief is de GT nog steeds een veel betere 'Lotus' dan de uitgaande. De besturing van de Evora is scherper en kan vrij gemakkelijk worden rondgegooid, terwijl de Emira zeker stabieler en comfortabeler is dankzij zijn bredere spoorbreedte.

Naar mijn mening zijn ze niet echt gemaakt om elkaar te vervangen, maar eerder om verschillende voorkeuren te dienen. Geef je de voorkeur aan rijden op binnenwegen en canyoning? Kies de Evora GT. Als je gewoon op straat wilt rijden en comfortabel wilt zijn voor weekenddates, dan is de Emira de juiste keuze. Zo zie ik het. Tenzij ze met een nieuwere variant komen, zoals de Emira S of R, zie ik mezelf de GT niet wegdoen voor een minder presterende auto, alleen maar omdat het de nieuwste hype is. Houd de Evora GT en als je een van die jongens op de markt bent, raad ik je ten zeerste aan om de GT te nemen (vooral een met het carbonpakket voor wederverkoop) boven de Emira als je de ware moderne Lotus-DNA wilt ervaren.

#183 ·
Ik heb een GT en ik heb de demowagen bij Motorcars of Atlanta getest met de sportophanging. De GT is nog steeds de levendigere en meer rauwe auto dan de Emira. Het is de auto als je eruit wilt en met je vrienden over een paar achterafweggetjes wilt scheuren. De Emira is een behoorlijk getemde en compliant versie daarvan - of, om het beter te zeggen, meer 'praktisch' voor dagelijks gebruik. Begrijp me niet verkeerd, de Emira is een fantastisch uitziende auto met een mooi interieur, maar vanuit prestatieperspectief is de GT nog steeds een veel betere 'Lotus' dan de uitgaande. De besturing van de Evora is scherper en kan vrij gemakkelijk worden rondgegooid, terwijl de Emira zeker stabieler en comfortabeler is dankzij zijn bredere spoorbreedte.

Naar mijn mening zijn ze niet echt gemaakt om elkaar te vervangen, maar eerder om verschillende voorkeuren te dienen. Geef je de voorkeur aan rijden op achterafweggetjes en canyoning? Kies de Evora GT. Als je gewoon op straat wilt rijden en comfortabel wilt zijn voor weekendjes weg, dan is de Emira de juiste keuze. Zo zie ik het. Tenzij ze met een nieuwere variant komen zoals de Emira S of R, zie ik mezelf de GT niet wegdoen voor een minder presterende auto, alleen maar omdat het de nieuwste hype is. Houd de Evora GT en als je een van die mensen op de markt bent, raad ik je ten zeerste aan om de GT (vooral een met het carbon pack voor wederverkoop) te nemen boven de Emira als je de echte moderne Lotus DNA wilt ervaren.
Amen broeder. Ik zie gewoon niet in waarom men de Emira boven de GT zou verkiezen. Hij heeft minder vermogen en meer gewicht. De GT is levendiger in de handling en valt meer op in de menigte. Ik weet het niet...ik snap het gewoon niet. Er is geen manier dat ik mijn GT zou inruilen voor een, maar ieder zijn eigen. De enige reden dat de mijne op de markt staat, is om de aankoop van een 600LT te financieren.

#6 ·
Maak je geen zorgen over het overlijden van Britse elektronica en dat deze onvervangbaar is.
Ik geloof dat de meeste Emira-elektronica van Volvo afkomstig is, dus zouden dat Chinese elektronica zijn? Hoe dan ook, ik hou ook van de dubbele DIN-flexibiliteit, maar ik begrijp waarom mensen iets willen met een meer geïntegreerd uiterlijk.

#133 ·
Ik heb ze allebei en het zijn twee verschillende auto's, de ene vervangt de andere niet, en beide zijn zeer Lotus. :love:

View attachment 1363083
Geweldige collectie! Hoe bevalt de evora je? Advies over carbon pack versus geen carbon pack?

Ik stap over van mijn 2006 z4 m coupe en 2022 m3 competition x drive, allemaal zodat ik ruimte kan maken voor een evora gt. Ik heb er een weekend in gereden en het heeft me absoluut versteld doen staan.

#5 ·
Nadat ik dit weekend eindelijk een Emira in het echt heb gezien op een lokale Italiaanse autoshow, heb ik een paar gedachten.....
De eigenaar van de Emira verklaarde dat het de eerste was die in Californië werd verkocht. Ik was erg benieuwd om te zien waar dit model over ging, en hij stond toe dat mensen deuren en de kofferbak openden om goed rond te kijken. Ik vond de groene kleur met de gele remklauwen passend en in overeenstemming met het oversized Lotus-logo op de motorkap. Ik hield ook van de roestvrijstalen luidsprekerroosters voor het KEF-geluidssysteem. De in deurgrepen verzonken handgrepen waren prachtig. Dat was ongeveer waar de positieve punten voor mij stopten, en waar ik me begon af te vragen of deze auto echt de Lotus-geest belichaamt.
Op die show, in een zee van Italiaanse supercars, viel de Emira goed in en leek hij op een van de menigte. Mijn Evora GT viel op als een individu, onderscheiden van de groep. Er was ook een ongerepte Exige, en hij zag er gewoon geweldig en heel "Lotus" uit. Vroeger, als je een Lotus zag, wist je altijd dat het een Lotus was. Ik zag vorige week een blauwe Emira op de snelweg voorbijrijden, en het duurde ongeveer tien seconden voordat ik besefte dat het een Emira was en geen Ferarri. De blauwe kleur was de tip, maar ik vroeg me nog steeds af of het inderdaad een Emira was.
Dieper in de Emira kijken onthulde enkele zeer niet-Lotus-kenmerken. De motoromgeving zag er zo goedkoop en van de productielijn uit. De stoelen, hoewel mooi geassembleerd, leken te overvol en te weinig verstevigd. Het elektronische display schakelde me gewoon helemaal uit, omdat het in elke gewone SUV kon zitten. Ik geef de voorkeur aan het dashboard van een Hyundai Santa Cruz! Geen carbon fiber dorpelafdekkingen was ook een teleurstelling. Zelfs geen Lotus-logo! Ik had het gevoel dat ik in een Volvo stationwagen kroop. Ik merkte ook dat de rotorconstructie er goedkoop uitzag, slecht gegoten was en minder racegericht was. De velgen hadden een mooi ontwerp, maar waren niet gesmeed of bewerkt met een heldere uitstraling. Je kon de Aziatische invloed op het interieurontwerp echt voelen, en niet op een goede manier, maar gewoon op een generieke manier. Wat het carrosserieontwerp betreft, het is ongetwijfeld mooi, maar is het Lotus?
De afgelopen drie jaar heb ik overwogen of ik onder de indruk zou zijn van de Emira en mijn Evora GT zou willen loslaten, maar mijn geest is nu helemaal gerust, wetende dat ik de laatste Lotus heb die de fabriek verlaat en de Lotus-geest in elk opzicht honderd procent belichaamt. Dat is een heel goed gevoel na drie jaar twijfel.
De Emira is qua design zeker meer "Italiaans", terwijl de Evora GT meer trouw is aan Lotus in handling en styling. Eerlijk gezegd, de meer verfijnde materialen en moderne looks van de Emira zijn de reden waarom ik hem prefereer, omdat hij aanvoelt als een meer samenhangende auto voor algemeen dagelijks gebruik. Er is echter geen twijfel in mijn gedachten dat de Evora GT qua opwinding een ruwer en preciezer voertuig is.

#13 ·
Kortom:

Evora GT > Evora 400 ≥ Emira > Evora S > Evora
Correctie Evora S>GT>400>Evora...EMIRA positie TBD
S1 Evora S esthetiek spijkerde het. 400/GT probeerden een lambo te zijn........en het interieur was naar mijn mening een grote downgrade ten opzichte van het originele ontwerp. Sparco stoelen zuigen

#10 ·
Ik denk dat de Emira meer Lotus is. Schiet op en dump die waardeloze Evora GT's, zodat ik er een goedkoop kan oppikken. 🤠
Ah, omgekeerde psychologie!
Helaas voor jou, mijn GT verlaat mijn handen nooit meer nu ik de kans heb gehad om te vergelijken. Ik heb jaren geleden de fout gemaakt om mijn Elise te verkopen, en zal nooit meer zoiets doms doen.

#11 ·
Heb de Emira nog niet gereden, maar ik vind hem leuk. Ik vind mijn 400 ook leuk. Ik denk dat de Emira de laatste van de Britse Lotus sportwagens is, net zoals hij impliceert maar niet expliciet op de verpakking staat. Het is het Eagle platform, net als de eerste Evora. Als je de Evora leuk vindt, denk ik dat je de Emira leuk zult vinden. Trouwens, ik denk niet dat de GT of een US Evora zo rauw is. Ze rijden geweldig, ze sturen geweldig etc. BAC Mono, dat is rauw. Vijf jaar geleden deden de diehard elige mensen hier de 400 af als te gedempt. Het is allemaal in je referentiekader.

Zoals ik vaak zeg, ik stap niet af van mijn 435 400 tenzij of totdat ik een fabriekseigen Emira-tart kan krijgen. Maar ik denk niet dat de Emira die we hebben geen Lotus is. De elektrische auto's zijn voor mij een ander verhaal.

#12 ·
Mijn GT vertrekt pas als ik hem crasht. Dan zou er een veel meer hardcore versie van de Emira nodig zijn om me te laten kopen. De 400's / GT's zijn degenen die ik in gedachten wil houden.

#17 ·
Ik begrijp waarom S1-bezitters de voorkeur geven aan hun interieur of zelfs het exterieur (subjectief gezien), maar de andere voordelen van de S2-versies wegen naar mijn mening ruimschoots op tegen de interieurvariaties. Schakelkwaliteit, over het algemeen verbeterde prestaties en gemakkelijker in- en uitstappen behoren tot de S2-verbeteringen die de meeste kopers tussen de twee zullen ontdekken. Over het algemeen zijn de nieuwste uitvoeringen naar mijn mening het meest wenselijk. Ze zijn echter allemaal goed.

Wat de stoelen betreft, ik vind de Sparco's erg comfortabel en heb meerdere dagen van 500 mijl lang, 10 tot 12 uur, in mijn 400 in totaal comfort doorgebracht. Ze zijn allemaal goed, dus het wordt naar mijn mening een kwestie van budget.
Ik zal toegeven op punten als cosmetica en interieur appeal - sommige mensen vinden het leuk, andere niet. Het is subjectief in de ogen van de toeschouwer, en dat is prima. Mijn belangrijkste punt ging over de prestaties en algemene upgrades/wijzigingen aan de kant van de dingen die het over het algemeen beter maken dan de S1.

Ik ga niet debatteren over S1 vs S2, maar legde slechts uit waarom de Evora GT nog steeds de betere auto is. Als je vandaag de Emira zou kopen, zou je de nieuwste hype krijgen ten koste van een grote afschrijving voor de komende 1-3 jaar, terwijl de prijscurve van de Evora GT nog steeds hetzelfde is en misschien in de komende 2-3 jaar begint te stijgen.

#18 ·
Of de Emira Lotus genoeg is, hangt af van hoe ver terug of met welke modellen je hem vergelijkt. Emira lijkt in lijn te liggen met de Excel en Eclat, wat pure Lotus-auto's zijn.

Beschouw de tijd waarin de auto's zijn ontworpen, het autodesign van die tijd en de realiteit van de autobusiness.

Ze zijn voor mij allemaal even Lotus.

#20 ·
IMO de volgorde van beste voor het rijden op de weg van de belangrijkste grotere auto's.

GT, 400, Emira, Evora S, Evora

Ik heb de Emira besteld en daarna gereden, uiteindelijk heb ik mijn bestelling geannuleerd nadat ik erin had gereden.

De Emira voelde zwaarder en trager aan dan mijn 400, ik was helemaal niet onder de indruk. Het voelt als een 400 in een dik pak. Ik denk dat de Emira een heel andere demografische groep bedient, het is meer een dagelijkse auto en minder een sportwagen / supercar-gevoel.

Bovendien dalen de Emira-prijzen al snel. Ze maken er tonnen van, het is niet zo zeldzaam als een GT of 400, en ik denk dat gebruikte Emira's snel voor minder dan de GT / 400 zullen worden verkocht.

#26 · (Edited)
IMO de volgorde van best voor rijden op de weg van de belangrijkste grotere auto's.

GT, 400, Emira, Evora S, Evora

Ik heb de Emira besteld en daarna gereden, uiteindelijk heb ik mijn bestelling geannuleerd nadat ik erin had gereden.

De emira voelde zwaarder en trager aan dan mijn 400, ik was helemaal niet onder de indruk. Het voelt als een 400 in een dik pak. Ik denk dat de Emira een heel andere demografische groep bedient, het is meer een dagelijkse bestuurder en minder een sportwagen / super car gevoel.

Bovendien dalen de emira-prijzen al snel. Ze maken er tonnen van, het is niet zo zeldzaam als een GT of 400, en ik denk dat gebruikte emira's snel voor minder dan de GT / 400 zullen worden verkocht.
Dit zijn de opmerkingen die ik het meest koester en waar ik naar op zoek was toen de Emira-bestellingen opengingen. Andere 400-eigenaren. Dik pak staat niet goed :) en is goed geformuleerd.

Ik heb al vaak gezegd dat ze een Porsche Emira hebben gebouwd. Dat moesten ze wel om wat auto's te verkopen. Ik heb net mijn Certificate of Provenance ontvangen en ontdekte dat er in 2017 slechts 5 IPS en 5 Manual 400's naar Canada zijn gestuurd? Ze moesten een verfijnde sportwagen bouwen, en uit alles wat ik heb gelezen, zijn ze daarin geslaagd. Sturen niet zo direct, uitlaat niet zo luid, over het algemeen comfortabeler. Dat was mijn 991.2 vergeleken met mijn 400. Ik zal echter zeggen dat als je een 911 zoals ik dagelijks kunt besturen, een 400 ook absoluut haalbaar is. Het enige grote verschil voor mij tot nu toe is het omgaan met de menigte toeschouwers bij Home Depot die mijn 400 omringen...

#21 ·
Evora GT > 400
Vergelijking tussen de Lotus Evora 400 en de Evora GT

Rondetijden:

CircuitLotus Evora 400Lotus Evora GT
Hockenheimring GP (Duitsland)1:07.71:06.9
Anglesey Coastal (VK)1:11.01:09.9
Bedfordshire (VK)1:30.41:29.3

#25 · (Edited)
Evora GT > 400
vergelijking tussen de Lotus Evora 400 en de Evora GT

Rondetijden:

CircuitLotus Evora 400Lotus Evora GT
Hockenheimring GP (Duitsland)1:07.71:06.9
Anglesey Coastal (VK)1:11.01:09.9
Bedfordshire (VK)1:30.41:29.3
Erg interessant om te zien dat de 400 niet zo ver achter de GT zit. Geen groot verschil. Ik verlang naar een GT, maar het zal moeilijk zijn om er hier in IPS een te vinden, en daarnaast 20.000 dollar extra betalen is waarschijnlijk uiteindelijk niet de moeite waard voor mij. Plus ik rijd dagelijks met mijn 400, en de ophanging is subliem voor sportief en kuilen vermijdend rijden in de stad. Als ik deze cijfers voor het eerst zie, denk ik dat ik het juiste model heb voor mijn doeleinden.

#29 ·
Ik heb het gevoel dat hoe ouder de Lotus, hoe meer Lotus hij is, niet per modeljaar maar per model zelf.

Hoe nieuwer de auto's, hoe meer elektronica, veiligheidsdingen etc. die gewicht, complexiteit etc. toevoegen... wat in het verleden niet was waar Lotus over ging.

Het maakt de nieuwere auto's niet slecht, het is een andere wereld dan vroeger.

Ik weet niet waarom Lotus gewicht heeft toegevoegd met de Emira en ook het vermogen heeft verlaagd. Zelfs mijn GT lijkt minder vermogen te hebben, ik kan me alleen maar voorstellen dat er 100+ wordt toegevoegd en ook 10-20 PK wordt verlaagd.

Als ze geen 450 PK uit de V6 kunnen halen, wou ik bijna dat ze de handgeschakelde versnellingsbak gewoon helemaal hadden geschrapt en de Emira met 450+ PK hadden uitgebracht. Ik weet dat dat veel kopers zou hebben afgeschrikt die geen handgeschakelde versnellingsbak hebben, maar het gebrek aan vermogen heeft vergelijkbare resultaten.

#30 · (Edited)
Zet een Emira en een Evora naast elkaar in een drukbezocht gebied. Mijn gevoel zegt me dat de complimenten van de een ten opzichte van de ander 80:20 in het voordeel van de Emira zullen zijn.
Dat het langzamer aanvoelt, is waarschijnlijk gewoon een verfijndere afstelling van de ophanging. Dezelfde 400 pk, dezelfde versnellingsbak, auto's met een verschil van 25 kg. Het zit allemaal in je hoofd, zoon. EEN EENVOUDIGE LITHIUM ACCU SWAP ZAL HET MEESTE GEWICHTVERSCHIL WEGNEMEN. Hopelijk zullen onze Europese vrienden ons het gewicht van de standaard uitlaat vertellen. Ik weet dat mijn 2011S 20 kg was versus 8,4 kg = 11,5 kg.
Zo gemakkelijk om 25 kg te verliezen........oversized 20s aan de voorkant ...hmmmm nog eens 5 kg..........2-delige rotoren nog eens 5-7 kg...........~34 kg zijn gemakkelijk te pakken versus een standaard 400. Tot zover zwaar en langzaam

#33 ·
Zet een Emira en een Evora naast elkaar in een drukbezocht gebied. Mijn gevoel zegt me dat de complimenten van de een ten opzichte van de ander 80:20 zullen zijn in het voordeel van de Emira.
Hoe het voelt alsof het langzamer is, is waarschijnlijk gewoon een verfijndere afstelling van de ophanging. Dezelfde 400 pk, dezelfde versnellingsbak, auto's binnen 50 +/- lbs. Het zit allemaal in je hoofd, zoon. EEN EENVOUDIGE LITHIUM BATTERIJ SWAP ZAL HET MEESTE GEWICHTVERSCHIL WEGNEMEN. Hopelijk zullen onze Euro-vrienden ons het gewicht van de standaard uitlaat vertellen. Ik weet dat mijn 2011S 44 lbs v 18,5 = 25,5 lbs was.
Zo gemakkelijk om 50 lbs te laten vallen........oversized 20s aan de voorkant ...hmmmmm nog eens 10 lbs..........2-delige rotors nog eens 10-15 lbs...........~75 lbs zijn gemakkelijk te pakken v een standaard 400. Tot zover zwaar en langzaam
Als eigenaar van een GT ben ik het er wel mee eens dat de meerderheid de Emira zal verkiezen, het zou me niet verbazen als het meer dan 80/20 zou zijn die de Emira verkiezen, het is een geweldig uitziende auto!

Dat gezegd hebbende, de laatste keer dat ik keek, hadden de GT's 416 pk, terwijl de Evora in andere delen van de wereld 430 pk ontwikkelde op zijn hoogtepunt. Beide getallen zijn iets meer dan de 400 pk Emira

Het is meer als 100+ LBS verschil & correct, een nieuwe batterij kan in de Emira worden verwisseld net als een Ti-uitlaat, Ohlins, rotors, wielen, stoelen etc. om 100-150 lbs te laten vallen. Dat gezegd hebbende, hetzelfde kan met de Evora worden gedaan. Ik zat op 3.160 lbs met een volle tank benzine, ik kan me niet herinneren wiens video ik heb bekeken waarin de Emira ongeveer 90 lbs meer was dan mijn evora met een 1/4 tank brandstof. Trek 8 gallons brandstof van mijn auto af en het gewichtsverschil is meer dan 100 lbs.

Dat gezegd hebbende, met alle moderne elektronica in de Emira, de extra computers, het comfort etc. goed gedaan aan Lotus voor het laag houden van het gewicht van de auto's. Ik denk dat ik de c8 ZO6 rond de 3.650 lbs heb zien staan…

#36 ·
Ik heb nog niet in de S1 Evora recaro's gezeten, dus ze zijn misschien geweldig, maar IMO zijn de gt sparco's volledig vergelijkbaar met de recaro's die in mijn gt350 zaten. Ik zou de evora niet hebben gekocht als de stoelen voor mij niet van dat kaliber waren. Ik had een aanbetaling gedaan voor de emira, maar kwam de evora gt tegen en ben 100% tevreden met hoe het allemaal is verlopen. Ik ben het ermee eens dat ik in de toekomst een meer op de baan gerichte emira zou overwegen, maar ik houd mijn adem niet in.

#39 · (Edited)
Ik heb er een proefrit mee gemaakt terwijl ik bij Gator was om mijn achterste tenen te laten vervangen en mijn 06 Elise opnieuw uit te lijnen (wat de enige Lotus is die ik heb gereden. Dat is dus mijn vergelijkingspunt).

Gedachten?

1) Je kon DEFINITIEF het gewichtsverschil voelen. Maar het was nog steeds behoorlijk wendbaar op de rotondes rond Gator. Voelde zeker aan als de Lotus die ik ken.

2) Vergeleken met de Elise….het is een auto. Niet de straatlegale go-cart die ik gewend ben. Zeer mooi en zeer comfortabel interieur. Veel gemakkelijker om in en uit te stappen.

3) Leek niet veel sneller te zijn in de eerste versnelling dan de Elise. Hoewel ik moet toegeven dat het een fout van de bestuurder kan zijn geweest bij het optrekken vanaf stilstand.

4) Leek overdreven verfijnd. Ik kon de motor/uitlaat nauwelijks horen met de radio uit. Is dat niet een beetje het punt? Voor mij is het horen van dat gegrom een groot deel van de reden waarom ik van mijn Blue Meanie hou!

5) Ik voelde zeker niet de samensmelting van bestuurder/auto die ik heb met de Elise. Lang niet zo communicatief aan handen en voeten. Hoewel het maar een eenmalige proefrit was. Ik zou me kunnen vergissen. Als ik hem een dag of twee had gehad, zou ik misschien iets anders zeggen.

6) Het is prachtig! Zonder twijfel een van de mooiste auto's op de markt voor die prijs.

7) Voor de geüpdate prijs lijken er andere, mogelijk betere opties op de markt te zijn. Als ik de loterij zou winnen die ik zelden speel, zou ik er een hebben. Alleen al om zijn looks. Maar als ik 6 cijfers zou uitgeven aan een auto als werkende man….weet ik niet zeker of dit het zou zijn. Begrijp me niet verkeerd. Het is een fantastische auto. Maar voor 80.000 zou het geweldig zijn! Voor 105.000? Zoals ik al zei, andere dingen op de markt.

Vergeleken met de Evora? Weet ik niet. Heb nog niet het genoegen gehad om er een te besturen…

#41 ·
Verbazingwekkend hoe 50 lbs nu een vetpak is..... Het pak kan echter gemakkelijk worden verwijderd.
En ik hoop dat ze voor minder verkopen of dat toekomstige varianten niet te veel in prijs stijgen. Ik was VEEL meer onder de indruk van Emira dan ik dacht. Alleen al naar 20s aan de voorkant ging er bijvoorbeeld 10 lbs bij. Moest wel.
Wachten tot iemand een paar Evora OE 18/19 gesmede units op een Emira probeert. Wedden dat dat gemakkelijk 30+ lbs zou laten vallen! Dus batterij en wielen -60+ lbs en Voila! geen vetpak.

#42 ·
Maar dat alles kun je ook op een Evora GT doen.

IMHO, aangezien ze geen handgeschakelde versnellingsbak op de AMG zullen zetten, en ze zeker geen nieuwe transmissie op enig moment met de 2GR zullen combineren, is de Evora GT lichter, krachtiger en ja, een beetje ruwer. Hij is misschien niet zo mooi vanuit de meeste hoeken, maar de achter- en zijaanzichten van de Evora, vooral de GT, zijn nog steeds exotisch en sportief.

Maar het echte onderscheid is de achterbank, en dat deed Lotus in zijn hoogtijdagen zeker veel (hoewel ik me om de een of andere reden veel beter voel als ik de autostoel van mijn kinderen een paar centimeter voor de motor in mijn auto zet, in plaats van bijvoorbeeld de achterkant van een Lotus Elite).

#43 ·
Maar dat soort dingen kun je ook allemaal op een Evora GT doen.

IMHO, aangezien ze geen handgeschakelde versnellingsbak met de AMG zullen plaatsen, en ze zeker op geen enkel moment een nieuwe transmissie met de 2GR zullen koppelen, is de Evora GT lichter, krachtiger en ja, een beetje ruwer. Hij is misschien niet zo mooi vanuit de meeste hoeken, maar de achter- en zijaanzichten van de Evora, vooral de GT, zijn nog steeds exotisch en sportief.

Maar het echte onderscheid is de achterbank, en dat deed Lotus in zijn hoogtijdagen zeker vaak (hoewel ik me om de een of andere reden veel beter voel als ik de autostoel van mijn kinderen een paar centimeter voor de motor in mijn auto plaats, in plaats van bijvoorbeeld de achterkant van een Lotus Elite).
De achterbank is niet voor mensen, maar voor een grote koffer en een tweede handbagage.

#44 ·
Ik denk dat er hier veel anderen zijn die het daar niet mee eens zouden zijn. Ik gebruik de Evora de meeste dagen om mijn kinderen naar school te brengen en op te halen. Uiteindelijk zullen mijn kinderen te groot zijn, maar de achterbank is de reden dat ik nu een Evora bezit in plaats van iets anders. Achterbank/MT/is geen 911 = Evora.

#46 ·
Ik denk dat er hier veel anderen zijn die het daar niet mee eens zouden zijn. Ik gebruik de Evora de meeste dagen om mijn kinderen naar school te brengen en op te halen. Uiteindelijk zullen mijn kinderen te groot zijn, maar de achterbank is de reden dat ik momenteel een Evora bezit in plaats van iets anders. Achterbank/MT/is geen 911 = Evora.
Het is geweldig dat je er mee kunt multitasken, maar ik denk niet dat een achterbank voor kinderen een hoge prioriteit heeft voor veel mensen die een sport-/raceauto kopen.

#49 ·
Het gewicht is killing me. ~3175 v 3212. OMG het is een poker met 37 lbs zwaarder. De helft van de eigenaren zou baat hebben bij het afvallen van dat gewicht van hun persoon................Ik kan hetzelfde zeggen van een GT die zwaarder is dan mijn S.. 3175 v 3168....en ze hebben veel verlichting gedaan tijdens de bouw, dus er is minder ruimte om gemakkelijk gewicht te verliezen. De 44lb uitlaat op de S v 33.8 op de GT om er maar één te noemen. Lichtere vliegwiel etc.... De enige echt lichtere Evora is de Sport 410!
Jullie houden het NIET echt met het gewicht concept.

Er zijn maar een handvol van ons daar beneden in de 3060 en onder zone, afgezien van het strippen en naar raceseats etc... Stoelen op de mijne zouden me onder de 3000lbs brengen, wat een GT een echt varken in vergelijking zou maken.

Zelfs na een rit van 30 minuten ben ik er vrij zeker van dat geen enkele standaard Evora GT een autolengte zal trekken op een Emira in LRP in een volledige ronde. Ik betwijfel of er enig verschil zal zijn en vanwege de superieure demping zou ik niet verbaasd zijn als een professional sneller was in een Emira, aangezien de transiënte reacties fantastisch zijn. Op een weg is deze discussie gewoon flatulentie. Net als bij elke nieuwe versie waar de vorige versie-eigenaren defensief waren, wordt het hier uitvergroot.
Ik heb meer dan alle voordelen van de latere versie geneutraliseerd:geek:

Wat de achterbanken betreft, is Evora voor degenen die de stoelen nodig hebben, zonder twijfel. Die eigenaren zullen ongetwijfeld de Evora 2+2 vasthouden totdat de kinderen opgroeien of ze echt kleine mensen zijn. De meesten van ons vonden ze echter nutteloos voor mensen. Mijn gascontainers passen niet zo goed in de stoelen als op het achterdek.........
Beide zijn evenzeer Lotus-mensen...beide zijn Eagle-oorsprong
Jullie Amerikaanse model GT's lijken veel zwaarder te zijn dan de Britse modellen die 1.320 kg (2.910 lbs) natgewicht hebben, en sommige zijn zelfs lichter als je hebt gekozen voor de Ohlins Titanium uitlaat en carbon sportstoelen.

#47 ·
Daarom koop je een Stelvio Quad die kan slepen, spek en kinderen....Ik ben gedekt, voor het geval mijn 59-jarige vrouw me nieuws geeft dat ik niet verwacht........ongeacht de bron hehe

#48 ·
De Evora evolueerde door de jaren heen en eindigde met de Evora GT. Er werden echter nooit genoeg Evora's verkocht om Lotus financieel te helpen. Qua interieur was het echt een auto op maat. De kwaliteit kwam niet in de buurt van een Boxster of Cayman. De Emira verandert dat allemaal en heeft de looks van een Italiaanse exotische auto. Ik weet niet wat de productieaantallen van de Emira zijn, maar ik lees steeds dat Lotus er niet genoeg van kan bouwen. Nu zitten ze (Lotus) in een Goldilocks-situatie, aangezien Porsche de Ice Boxster/Cayman uitfaseert voor een EV-versie. Qua beschikbaarheid lijkt het erop dat je op dit moment alleen een PDK turbo 4-cilinder bij dealers kunt krijgen. Als Lotus de V6 handgeschakelde versnellingsbak nog een paar jaar kan bouwen, zouden ze mogelijk in veel hogere volumes kunnen verkopen, omdat er mogelijk beperkte concurrentie is.

#52 · (Edited)
Zag vorige week een zilveren Emira op een kruispunt - wat een prachtig, opzienbarend ontwerp. Maar dat geldt ook voor de Evora / 400 / GT - en persoonlijk geef ik de voorkeur aan het ouderwetse interieur van de Evora. Ik ben het ermee eens dat de Evora waarschijnlijk veel zeldzamer zal zijn en voor mij een auto voor altijd zal zijn. Hopelijk kan ik hem over een paar jaar combineren met een Emira GT / 500 / SE 👍

#54 ·
Zag vorige week een zilveren Emira op een kruispunt - wat een prachtig, opvallend ontwerp. Maar dat geldt ook voor de Evora / 400 / GT - en persoonlijk geef ik de voorkeur aan het old school Evora interieur. Ik ben het ermee eens dat de Evora waarschijnlijk veel zeldzamer zal zijn en voor mij een auto voor altijd zal zijn. Hopelijk kan ik hem over een paar jaar combineren met een Emira GT / 500 / SE 👍
Ik denk dat de Evora GT's zeldzamer zullen zijn, maar aangezien de Evora 10+ jaar ouder is, zal hij lang niet zo zeldzaam zijn als een Emira. Zeker als je bedenkt dat dit een korte run zou moeten zijn totdat ze overstappen op EV's. Ik denk dat de V6 Emira's het zeldzaamst zouden zijn, tenzij je de AMG-motor zeldzamer wilt tellen, aangezien dit de enige niet-Toyota zal zijn en met een DCT van Lotus.