The Lotus Cars Community banner
  • Hi there! Why not register as a user to enjoy all of the benefits of the site? You may register here. When you register, please pick a username that is non-commercial. If you use a name that appears on any search engine commercially, you must pick another name, whether it applies to you or not. Commercial usernames are for supporting vendor use only. If you want to become a supporting vendor and grow your business, please follow this link. Thanks!
61 - 80 of 137 Posts
Czy zmieniasz flagę typu użytkownika z niezależnego na dealera?
Tak, robi to.

Jeśli tak, to czy jest to zadanie dla edytora pamięci, czy musiałeś bawić się w dotPeek/IDA?
Tajny przepis;) Lotus 20/20 jest napisany w .NET, więc dotPeek lub dnSpy to dobre bronie.

Bardzo chciałbym zbudować rozwiązanie diagnostyczne/flashujące open source, definiujące tabele ECU itp.
Musisz więc sprawdzić, co już zrobiłem: Flashowanie K4, T4, T6 zostało już przetestowane. Definicja dla 2ZZ 2008 jest bardzo kompletna i dostępna za darmo, a wiele samochodów zostało już z nią dostrojonych. Na życzenie mam również inne definicje dla Lotus Elise S3 lub Caterham Seven (z ECU Lotus).

Nad jakim modelem chciałbyś pracować? Evora i Exige S3 mają ten sam silnik, ale układ pamięci jest inny i wymaga osobnej definicji. Późniejsze V6 z większą mocą mają regulację ciśnienia paliwa w pętli zamkniętej, co znowu wymaga innych definicji.
 
Tak, robi.

Tajny przepis;) Lotus 20/20 jest napisany w .NET, więc dotPeek lub dnSpy to dobre narzędzia.

Musisz więc sprawdzić, co już zrobiłem: Flashing K4, T4, T6 zostało już przetestowane. Definicja dla 2ZZ 2008 jest bardzo kompletna i dostępna za darmo, a wiele samochodów zostało już z nią dostrojonych. Na życzenie mam również inne definicje dla Lotus Elise S3 lub Caterham Seven (z ECU Lotus).

Nad jakim modelem chciałbyś pracować? Evora i Exige S3 mają ten sam silnik, ale układ pamięci jest inny i wymaga oddzielnej definicji. Późniejsze V6 o większej mocy mają regulację ciśnienia paliwa w pętli zamkniętej, co z kolei wymaga innych definicji.
Naprawdę interesująca praca na twoim githubie! Chciałbym przyjrzeć się 2GR-FE, moim samochodem jest V6S club racer.
 
Trochę popracowałem nad Exige V6 Cup i mam początek pliku definicji dla niego, ale myślę, że to nie zadziała dla ciebie, prawdopodobnie zbyt wiele różnic.

Jeśli naprawdę jesteś zmotywowany, podaj mi swój identyfikator kalibracji ECU w wiadomości prywatnej, a wskażę ci właściwy kierunek, aby zacząć.
 
Ok, mogę również potwierdzić, że kabel BOE działa. Kupiłem go myśląc, że będę robił tuning BOE, ale po dowiedzeniu się, że maksymalna prędkość obrotowa nie jest regulowana, idę w kierunku Moteca. Myślałem, że może zmarnowałem pieniądze na coś, czego nie potrzebuję, ale cieszę się, że go mam. Pobrano oprogramowanie, założono konto i zapłacono 20 funtów. Odczytałem moje kody, wyczyściłem je i kontrolka klucza zgasła na pierwszy cykl, ale wróciły 2 kody, więc wiem, że mam kilka problemów do naprawienia. Kody DTC, które się pojawiają, to.

ECM, P1113, Noise Flap Circuit, Potwierdzony.
TCU, Problem z komunikacją z pojazdem. Myślę, że to normalne dla samochodu z manualną skrzynią biegów
SRS, B1052, RH napinacz pasa wysoka rezystancja, Aktywny.

Czy ktoś ma z tym doświadczenie? P1113 pojawia się jako problem IAT. Będzie trzeba sprawdzić, czy będzie to problem z nowym ECM, ponieważ używa czujnika temperatury po SC.

B1052 jest łatwy. Kiedy rozebrałem wnętrze, złącze do prawego pasa bezpieczeństwa nie było w najlepszym stanie. Przypuszczam, że połączenie jest złe lub napinacz pasa jest uszkodzony. Oba te problemy są łatwe do naprawienia.
 
Discussion starter · #65 ·
Ok, mogę również potwierdzić, że kabel BOE działa. Kupiłem go myśląc, że będę robił tuning BOE, ale po dowiedzeniu się, że maksymalne obroty nie są regulowane, idę w kierunku Moteca. Pomyślałem, że może zmarnowałem pieniądze na coś, czego nie potrzebuję, ale cieszę się, że to mam. Pobrano oprogramowanie, założono konto i zapłacono 20 funtów. Odczytałem kody, wyczyściłem je i lampka klucza zgasła na pierwszy cykl, ale wróciły 2 kody, więc wiem, że mam kilka problemów do naprawienia. Kody DTC, które się pojawiają to.

ECM, P1113, Obwód klapy szumów, Potwierdzony.
TCU, Problem z komunikacją z pojazdem. Myślę, że to normalne dla samochodu z manualną skrzynią biegów
SRS, B1052, Prawy napinacz pasa wysoka rezystancja, Aktywny.

Czy ktoś ma z tym doświadczenie? P1113 pojawia się jako problem IAT. Będzie trzeba sprawdzić, czy będzie to problem z nowym ECM, ponieważ używa czujnika temperatury post SC.

B1052 jest łatwy. Kiedy rozebrałem wnętrze, złącze prawego pasa bezpieczeństwa nie było w najlepszym stanie. Przypuszczam, że połączenie jest złe lub napinacz pasa jest uszkodzony. Oba te problemy są łatwe do naprawienia.
Dla P1113 czy nadal masz podłączony zawór elektromagnetyczny podciśnienia, który jest używany do standardowego wlotu? Może się przemieszcza i powoduje zakłócenia elektryczne.

Zgadza się w przypadku błędów TCU w samochodzie z manualną skrzynią biegów i prawdopodobnie w przypadku złącza pasa bezpieczeństwa.
 
Czy dla P1113 masz jeszcze podłączony elektrozawór podciśnienia, który jest używany do standardowego wlotu? Może się przemieszcza i powoduje zakłócenia elektryczne.

Zgadza się w przypadku błędów TCU w samochodzie z manualną skrzynią biegów i prawdopodobnie w przypadku złącza pasa bezpieczeństwa.
Ahhhh tak, nie mam standardowego wlotu. Mam BOE i to złącze nie jest do niczego podłączone. Zapomniałem, że standardowy wlot miał "Noise Flap". Ten kod musi być normalny dla samochodów z wlotem BOE i nie powoduje zapalenia się kontrolki klucza. To musi być po prostu napinacz pasa powodujący zapalenie się kontrolki. Dziękuję.
 
Discussion starter · #67 ·
Ahhhh tak, nie mam standardowego wlotu. Mam BOE i to złącze nie jest do niczego podłączone. Zapomniałem, że standardowy wlot miał "Noise Flap". Ten kod musi być normalny dla samochodów z wlotem BOE i nie powoduje zapalenia się kontrolki klucza. To musi być po prostu napinacz wstępny powodujący zapalenie się kontrolki. Dziękuję.
Tak, możesz zostawić elektrozawór podłączony i po prostu przymocować go trytytką gdzieś w komorze silnika, tak mam w obu moich. Krok D tutaj:

Image
 
Tak, możesz zostawić elektrozawór podłączony i po prostu przymocować go trytytką gdzieś w komorze silnika, tak zrobiłem w obu moich. Krok D tutaj:

View attachment 1355181
Cóż, do cholery, kiedy wkładałem silnik z powrotem, właśnie zainstalowałem kolektor dolotowy BOE. To dla mnie nienormalne, ale pominąłem instrukcje. Czy ktoś zna rezystancję tego elektrozaworu? Wszystkie te części zostały wyrzucone.
 
Discussion starter · #69 ·
No cóż, kiedy włożyłem silnik z powrotem, właśnie zainstalowałem kolektor dolotowy BOE. Dla mnie to nienormalne, ale pominąłem instrukcje. Czy ktoś wie, jaka jest rezystancja tego elektrozaworu? Wszystkie te części zostały wyrzucone.
Wyślij mi swój adres na PW, mam dodatkowy, który mogę wysłać
 
Wyślij mi swój adres, mam dodatkowy, który mogę wysłać
Bardzo dziękuję, ale na razie wstrzymajmy się. Jeśli ten błąd pochodzi z ECU, to prawdopodobnie nie będzie problemem po zainstalowaniu ECU Motec. Jeśli tak, dam Ci znać. Jeśli nie będzie problemu, będziesz mógł zredukować wagę swojego samochodu po zainstalowaniu ECU.
 
Discussion starter · #71 ·
Dziękuję bardzo, ale na razie wstrzymajmy się. Jeśli ten błąd pochodzi z ECU, to prawdopodobnie nie będzie problemem po zainstalowaniu ECU Motec. Jeśli tak, dam Ci znać. Jeśli nie będzie problemu, będziesz mógł zredukować wagę w swoim samochodzie po zainstalowaniu ECU.
Brzmi dobrze, to również Toyota 90910-12088 do wykorzystania w przyszłości.
 
Mam kabel OBD Koldfire, który był dostarczony z moim samochodem i z moich poszukiwań wynika, że ​​nie będzie działał tak samo jak kabel Tactrix dla Fastworks, ale czy będzie działał jako urządzenie przelotowe dla 20/20? Jeśli nie, wygląda na to, że najtańszym sposobem na korzystanie z oprogramowania 20/20 jest zakup kabla Tactrix, czy to prawda? Dwa urządzenia przelotowe wymienione przez Lotus są drogie i szukałem najtańszego sposobu wykorzystania oprogramowania diagnostycznego 20/20.
 
owns 2006 Lotus Elise
Mam kabel Koldfire OBD, który był dostarczony z moim samochodem i z moich poszukiwań wynika, że ​​nie będzie działał tak samo jak kabel Tactrix dla Fastworks, ale czy będzie działał jako urządzenie przelotowe dla 20/20? Jeśli nie, wygląda na to, że najtańszym sposobem na korzystanie z oprogramowania 20/20 jest zakup kabla Tactrix, czy to prawda? Dwa urządzenia przelotowe wymienione przez Lotus są drogie i szukałem najtańszego sposobu wykorzystania oprogramowania diagnostycznego 20/20.
Możesz znaleźć kilka podróbek kabli Tactrix Openport 2.0 na Amazon/ebay/AliEx, które powinny działać z oprogramowaniem 20/20.
 
Możesz znaleźć kilka podróbek kabli Tactrix Openport 2.0 na Amazon/ebay/AliEx, które powinny działać z oprogramowaniem 20/20.
Tak, widziałem je, dzięki! Chciałem tylko wykluczyć ten kabel Koldfire, zanim uderzę na ebay. Kable ebay są znacznie tańszą alternatywą niż zatwierdzone przez Lotus, ale jestem pewien, że nie są tak wyrafinowane jak one.
 
owns 2006 Lotus Elise
Mam problem z zawieszaniem się oprogramowania zaraz po zalogowaniu. Używam dość aktualnego laptopa z systemem Windows 10. Wcześniej widziałem ekran do zdefiniowania kabla, ale pokazał mi się tylko raz. Czy ktoś rozwiązał ten problem, czy jest on powiązany z koniecznością podłączenia kabla i/lub aktywnej subskrypcji, aby przejść do następnego kroku? Myślałem, że pozwoli to na konfigurację i testowanie przed zażądaniem subskrypcji.
 
Ok, mogę również potwierdzić, że kabel BOE działa. Kupiłem go myśląc, że będę robił BOE tune, ale po dowiedzeniu się, że maksymalne obroty nie są regulowane, idę w kierunku Moteca. Myślałem, że może zmarnowałem pieniądze na coś, czego nie potrzebuję, ale cieszę się, że to mam. Pobralem oprogramowanie, założyłem konto i zapłaciłem 20 funtów. Odczytałem moje kody, wyczyściłem je i lampka klucza zgasła na pierwszy cykl, ale wróciły 2 kody, więc wiem, że mam kilka problemów do naprawienia. Kody DTC, które się pojawiają to.

ECM, P1113, Noise Flap Circuit, Potwierdzony.
TCU, Problem z komunikacją z pojazdem. Myślę, że to normalne dla samochodu z manualną skrzynią biegów
SRS, B1052, RH napinacz wysokiej rezystancji, Aktywny.

Czy ktoś ma z tym doświadczenie? P1113 pojawia się jako problem IAT. Będę musiał sprawdzić, czy będzie to problem z nowym ECM, ponieważ używa czujnika temperatury po SC.

B1052 jest łatwy. Kiedy rozebrałem wnętrze, złącze prawego pasa bezpieczeństwa nie było w najlepszym stanie. Zakładam, że połączenie jest złe lub napinacz jest uszkodzony. Oba te problemy są łatwe do naprawienia.
Kto robi twoje okablowanie MoTeC, to jest to, co uwielbiam robić :)
 
Mam problem z zawieszaniem się oprogramowania bezpośrednio po zalogowaniu. Używam dość aktualnego laptopa z systemem Windows 10. Wcześniej widziałem ekran do zdefiniowania kabla, ale pokazał mi się tylko raz. Czy ktoś rozwiązał ten problem, czy jest on powiązany z koniecznością podłączenia kabla i/lub aktywnej subskrypcji, aby przejść do następnego kroku? Myślałem, że pozwoli to na konfigurację i przetestowanie przed zażądaniem subskrypcji?
O ile nie masz płatnej subskrypcji, nie uruchomisz oprogramowania.
 
Discussion starter · #80 ·
Czy nie zaszkodziłoby, gdyby umieścili tam komunikat w oprogramowaniu?
Jeśli masz podłączony odpowiedni kabel, pojawi się komunikat informujący, że nie masz aktywnej subskrypcji.

Ale zgadzam się, że oprogramowanie nie jest zbyt przyjazne dla użytkownika, gdy chcesz tylko rozejrzeć się, a nie z niego korzystać.
 
61 - 80 of 137 Posts