The Lotus Cars Community banner
  • Hi there! Why not register as a user to enjoy all of the benefits of the site? You may register here. When you register, please pick a username that is non-commercial. If you use a name that appears on any search engine commercially, you must pick another name, whether it applies to you or not. Commercial usernames are for supporting vendor use only. If you want to become a supporting vendor and grow your business, please follow this link. Thanks!
61 - 80 of 137 Posts
Verandert u de vlag voor het usertype van onafhankelijk naar dealer?
Dat doet hij, ja.

Zo ja, is dit dan een geheugenbewerkerstaak, of hebt u moeten spelen in dotPeek/IDA?
Geheime bon;) De Lotus 20/20 is geschreven in .NET, dus dotPeek of dnSpy zijn goede wapens.

Ik zou heel graag een open source diagnose-/flitsoplossing willen bouwen, die de ECU-tabellen definieert, enz.
U moet dus controleren wat ik al heb gedaan: Flashen van K4, T4, T6 is al getest. De definitie voor de 2ZZ 2008 is zeer compleet en gratis beschikbaar en er zijn al meerdere auto's mee getuned. Op verzoek heb ik ook nog andere definities voor de Lotus Elise S3, of de Caterham Seven (met de Lotus ECU).

Aan welk model zou u willen werken? De Evora en Exige S3 hebben dezelfde motor, maar de geheugenindeling is anders en vereist een aparte definitie. Latere V6 met meer vermogen hebben een gesloten lus brandstofdrukregeling, waarvoor weer andere definities nodig zijn.

Dat doet hij, ja.

Geheime bon;) De Lotus 20/20 is geschreven in .NET, dus dotPeek of dnSpy zijn goede wapens.

Dus je moet controleren wat ik al heb gedaan: K4, T4, T6 flashen is al getest. De definitie voor de 2ZZ 2008 is zeer compleet en gratis beschikbaar en er zijn al meerdere auto's mee getuned. Op verzoek heb ik ook nog andere definities voor de Lotus Elise S3, of de Caterham Seven (met de Lotus ECU).

Op welk model zou je willen werken? De Evora en Exige S3 hebben dezelfde motor, maar de geheugenindeling is anders en vereist een aparte definitie. Latere V6 met meer vermogen hebben een gesloten lus brandstofdrukregeling, waarvoor weer andere definities nodig zijn.
Echt interessant werk op je github! Ik wil graag kijken naar de 2GR-FE, mijn auto is de V6S club racer.

Ik heb een beetje gewerkt aan de Exige V6 Cup, en ik heb wel een begin van een definitiebestand ervoor, maar ik denk dat dit niet voor jou gaat werken, waarschijnlijk te veel verschillen.

Als je echt gemotiveerd bent, geef me dan je ECU Calibration ID in PM en ik zal je in de juiste richting wijzen om te beginnen.

Oké, ik kan ook bevestigen dat de BOE-kabel werkt. Ik heb hem gekocht in de veronderstelling dat ik BOE zou gaan tunen, maar nadat ik had vernomen dat het maximale toerental niet instelbaar is, ga ik de Motec-route. Ik dacht dat ik misschien geld had verspild aan iets dat ik niet nodig heb, maar ik ben er blij mee. Ik heb de software gedownload, een account aangemaakt en 20 pond betaald. Heb mijn codes gelezen, ze gewist en het sleutellampje ging uit voor de eerste cyclus, maar er kwamen 2 codes terug, dus ik weet dat ik een paar problemen moet oplossen. DTC's die verschijnen zijn.

ECM, P1113, Noise Flap Circuit, Bevestigd.
TCU, Probleem met communicatie met voertuig. Ik denk dat dit normaal is voor een handgeschakelde auto
SRS, B1052, RH gordelspanner hoge weerstand, Actief.

Iemand ervaring mee? De P1113 komt naar boven als IAT-probleem. Zal moeten kijken of dit een probleem wordt met de nieuwe ECM omdat deze een post-SC-temperatuursensor gebruikt.

De B1052 is eenvoudig. Toen ik het interieur uit elkaar haalde, was de connector naar de rechtergordel niet in de beste staat. Ik vermoed dat de verbinding slecht is of dat de gordelspanner defect is. Beide zijn eenvoudige oplossingen.

Discussion starter · #65 ·
Ok, ik kan ook bevestigen dat de BOE-kabel werkt. Ik heb hem gekocht in de veronderstelling dat ik BOE zou gaan tunen, maar nadat ik had vernomen dat de maximale rpm niet instelbaar is, ga ik de Motec-route. Ik dacht dat ik misschien geld had verspild aan iets dat ik niet nodig heb, maar ik ben blij dat ik het nu heb. Ik heb de software gedownload, een account aangemaakt en de 20 pond betaald. Ik heb mijn codes gelezen, ze gewist en het sleutellampje ging uit voor de eerste cyclus, maar er kwamen 2 codes terug, dus ik weet dat ik een paar problemen moet oplossen. DTC's die verschijnen zijn.

TCU, Probleem met communicatie met het voertuig. Ik denk dat dit normaal is voor een handgeschakelde auto
SRS, B1052, RH-gordelspanner hoge weerstand, Actief.

Iemand ervaring mee? De P1113 komt naar voren als IAT-probleem. Zal moeten kijken of dit een probleem wordt met de nieuwe ECM, aangezien deze een post-SC-temperatuursensor gebruikt.

De B1052 is eenvoudig. Toen ik het interieur uit elkaar haalde, was de connector van de rechtergordel niet in de beste staat. Ik vermoed dat de verbinding slecht is of dat de gordelspanner defect is. Beide zijn eenvoudige oplossingen.
Voor de P1113, is de vacuĂĽmsolenoĂŻde die voor de standaardinlaat wordt gebruikt nog steeds aangesloten? Misschien beweegt hij rond en veroorzaakt hij elektrische ruis.

Correct over TCU-fouten in een handgeschakelde auto, en waarschijnlijk ook het geval met de gordelconnector.

Voor de P1113, heb je de vacuĂĽm magneetklep nog aangesloten die wordt gebruikt voor de standaard inlaat? Misschien beweegt het rond en veroorzaakt het elektrische ruis.

Correct over TCU-fouten in een handgeschakelde auto, en waarschijnlijk het geval met de veiligheidsgordelconnector.
Ahhhh ja, ik heb de standaard inlaat niet. Ik heb de BOE en die connector is nergens op aangesloten. Vergeet dat de standaard inlaat een "Noise Flap" had. Die code moet normaal zijn voor BOE inlaat auto's en veroorzaakt niet het moersleutel lampje. Het moet gewoon de gordelspanner zijn die het lampje veroorzaakt. Dank u.

Discussion starter · #67 ·
Ahhhh ja, ik heb de standaard inlaat niet. Ik heb de BOE en die connector is nergens op aangesloten. Vergeten dat de standaard inlaat een "Noise Flap" had. Die code moet normaal zijn voor BOE inlaat auto's en veroorzaakt het sleutellampje niet. Het moet gewoon de voorspanner zijn die het lampje veroorzaakt. Bedankt.
Ja, je kunt de solenoĂŻde aangesloten laten en het ding gewoon ergens in de motorruimte vastzetten met een tie-wrap, zo heb ik het bij beide van mij. Stap D hier:

Image

Ja, je kunt het magneetventiel aangesloten laten en het ding gewoon ergens in de motorruimte vastzetten met een tie-wrap, zo heb ik het bij beide van mij gedaan. Stap D hier:

View attachment 1355181
Nou ja, toen ik de motor terug plaatste, heb ik net het BOE-inlaatspruitstuk geĂŻnstalleerd. Niet normaal voor mij, maar ik heb de instructies overgeslagen. Weet iemand wat de weerstand van dat magneetventiel is? Al die onderdelen zijn weggegooid.

Discussion starter · #69 ·
Nou ja, toen ik de motor terug plaatste, heb ik net de BOE-inlaat geĂŻnstalleerd. Niet normaal voor mij, maar de instructies overgeslagen. Weet iemand wat de weerstand van dat solenoĂŻde is? Al die onderdelen zijn weggegooid.
Stuur me je adres, ik heb er een extra die ik kan sturen

Stuur me je adres, ik heb er een extra die ik kan sturen
Heel erg bedankt, maar laten we het voorlopig even uitstellen. Als deze fout uit de ECU komt, zal het waarschijnlijk geen probleem zijn zodra de Motec ECU is geĂŻnstalleerd. Zo ja, dan laat ik het je weten. Als het geen probleem is, kun je wat gewichtsvermindering op de jouwe doen zodra je ECU is geĂŻnstalleerd.

Discussion starter · #71 ·
Heel erg bedankt, maar laten we het voorlopig even uitstellen. Als deze fout uit de ECU komt, zal het waarschijnlijk geen probleem zijn zodra de Motec ECU is geĂŻnstalleerd. Zo ja, dan laat ik het je weten. Als het geen probleem is, kun je wat gewichtsvermindering op de jouwe doen zodra je ECU is geĂŻnstalleerd.
Klinkt goed, het is ook een Toyota 90910-12088 voor toekomstige referentie.

Ik heb een Koldfire OBD-kabel die bij mijn auto is geleverd en uit mijn zoekopdrachten denk ik dat deze niet hetzelfde zal werken als een Tactrix-kabel voor Fastworks, maar zal deze werken als een pass-through-apparaat voor 20/20? Zo niet, dan lijkt de goedkoopste manier om de 20/20-software te kunnen gebruiken het kopen van een Tactrix-kabel, klopt dat? De twee pass-through-apparaten die door Lotus worden vermeld, zijn prijzig en ik was op zoek naar de goedkoopste manier om de 20/20-diagnosesoftware te gebruiken.

owns 2006 Lotus Elise
Ik heb een Koldfire OBD-kabel die bij mijn auto zat en uit mijn zoekopdrachten denk ik dat deze niet hetzelfde zal werken als een Tactrix-kabel voor Fastworks, maar zal deze werken als een pass-through-apparaat voor 20/20? Zo niet, dan lijkt de goedkoopste manier om de 20/20-software te kunnen gebruiken, het aanschaffen van een Tactrix-kabel, klopt dat? De twee pass-through-apparaten die door Lotus worden vermeld, zijn prijzig en ik was op zoek naar de goedkoopste manier om de 20/20-diagnosesoftware te gebruiken.
Je kunt een paar knock-offs van de Tactrix Openport 2.0-kabels vinden op Amazon/ebay/AliEx die zouden moeten werken met de 20/20-software.

Je kunt een paar knock-offs van de Tactrix Openport 2.0-kabels vinden op Amazon/ebay/AliEx die zouden moeten werken met de 20/20-software.
Ja, die zag ik, bedankt! Ik wilde gewoon deze Koldfire-kabel uitsluiten voordat ik naar ebay ging. De ebay-kabels zijn een veel goedkoper alternatief dan de door Lotus goedgekeurde dozen, maar ik weet zeker dat ze lang niet zo geavanceerd zijn als die.

owns 2006 Lotus Elise
Mijn software crasht direct na het inloggen. Ik gebruik een redelijk recente Windows 10 laptop. Eerder heb ik een scherm gezien om de kabel te definiëren, maar die is me maar één keer getoond. Heeft iemand dit probleem opgelost, of is het gekoppeld aan de noodzaak van een aangesloten kabel en/of een actief abonnement om naar de volgende stap te gaan? Ik had gedacht dat je de installatie en test zou kunnen uitvoeren voordat er een abonnement wordt geëist.

Oké, ik kan ook bevestigen dat de BOE-kabel werkt. Ik heb hem gekocht in de veronderstelling dat ik BOE zou gaan tunen, maar nadat ik had vernomen dat het maximale toerental niet instelbaar is, ga ik voor de Motec-route. Ik dacht dat ik misschien geld had verspild aan iets dat ik niet nodig heb, maar ik ben blij dat ik het nu heb. Ik heb de software gedownload, een account aangemaakt en de 20 pond betaald. Heb mijn codes gelezen, ze gewist en het sleutellampje ging uit voor de eerste cyclus, maar er kwamen 2 codes terug, dus ik weet dat ik een paar problemen moet oplossen. DTC's die verschijnen zijn.

TCU, Probleem met communicatie met het voertuig. Ik denk dat dit normaal is voor een handgeschakelde auto
SRS, B1052, RH gordelspanner hoge weerstand, Actief.

Heeft iemand hier ervaring mee? De P1113 komt naar voren als IAT-probleem. Zal moeten kijken of dit een probleem wordt met de nieuwe ECM, aangezien deze een post-SC-temperatuursensor gebruikt.

De B1052 is eenvoudig. Toen ik het interieur uit elkaar haalde, was de connector van de rechtergordel niet in de beste staat. Ik vermoed dat de verbinding slecht is of dat de gordelspanner defect is. Beide zijn eenvoudige oplossingen.
Wie doet jouw MoTeC-bedrading, dit is wat ik graag doe :)

Ik heb last van het feit dat de software direct na het inloggen crasht. Ik gebruik een redelijk up-to-date Windows 10 laptop. Ik heb eerder een scherm gezien om de kabel te definiëren, maar het is me maar één keer getoond. Heeft iemand dit probleem opgelost of is het gekoppeld aan de noodzaak van een aangesloten kabel en/of een actief abonnement om naar de volgende stap te gaan? Ik had gedacht dat je de software zou kunnen instellen en testen voordat er een abonnement wordt geëist?
Tenzij je een betaald abonnement hebt, kun je de software niet starten.

Discussion starter · #80 ·
Had het geen kwaad gekund als ze daar een pop-upbericht in de software hadden geplaatst, toch?
Als je een geschikte kabel hebt aangesloten, verschijnt er een bericht dat je geen actief abonnement hebt.

Maar ik ben het ermee eens dat de software niet erg gebruiksvriendelijk is als je gewoon rond wilt kijken en het niet wilt gebruiken.

61 - 80 of 137 Posts