The Lotus Cars Community banner
  • Hi there! Why not register as a user to enjoy all of the benefits of the site? You may register here. When you register, please pick a username that is non-commercial. If you use a name that appears on any search engine commercially, you must pick another name, whether it applies to you or not. Commercial usernames are for supporting vendor use only. If you want to become a supporting vendor and grow your business, please follow this link. Thanks!
61 - 80 of 94 Posts
imoz said:
Hier is een foto van het werk in uitvoering in mijn woonkamer:

Wow, een driepakketproject!!!

zvezdah1 said:
peahee,
Welke verf heb je gebruikt? Ook jullie die covers hebben geverfd. Hebben jullie de covers geschuurd om de oppervlaktestructuur te elimineren, want het is een beetje ruw.

Ik wil dit met de mijne in zonnegeel doen.

Bedankt
Chris
Ik heb de mijne door de carrosserie laten doen, weet niet zeker wat ze allemaal hebben gedaan, maar het ziet er echt goed uit. :bow:

imoz said:
Hier is een foto van het werk in uitvoering in mijn woonkamer:
2 woorden, KABELBEHEER. (kijkend naar je tv/pc/ETC)

;)

Ik ga zo naar beneden en maak wat foto's. Ik denk dat de mijne er mooi uitzien, het groen contrasteert mooi met het solar geel, iets lichter dan ik wilde, maar ik ben tevreden met het resultaat. Het is wel gaaf hoe je ze door de grill op de Exige-achterklep kunt zien.

Maar ik voel me ook onvoldoende. Franks hoezen met de streep zien er geweldig uit. En peahee's tweekleurig. En, en... Ze zien er allemaal echt cool uit. Hoe dan ook, foto's komen er zo aan.

Eindelijk aan het mijnen geslagen

Nou, ik was al een tijdje van plan om deze mod te doen en de regen dit weekend heeft me eindelijk te pakken gekregen, dus hier is ze. Gemakkelijke mod, ik heb gewoon een zilveren metallic stift van de kunstbenodigdheden van mijn dochters gebruikt.

Attachments

scottyb said:
Nou, ik was al een tijdje van plan om deze mod te doen en de regen dit weekend heeft me eindelijk zover gekregen, dus hier is ze dan. Gemakkelijke mod, ik heb gewoon een zilveren metallic stift van de kunstbenodigdheden van mijn dochter gebruikt.
Ziet er goed uit. Heb je iets afgeplakt of ben je gewoon uit de losse pols gegaan?

zvezdah1 said:
Scotty,
any issues with engine heat affecting the sharpie?
Nog niet, maar ik houd het in de gaten.

Ik denk dat als het verkleurt, ik het altijd kan schilderen en het op de moeilijke manier kan doen.

zvezdah1 said:
Scotty,
zijn er problemen met de motorwarmte die de Sharpie beĂŻnvloeden?
Ik heb de mijne ook gedaan met geen Sharpie maar een verfpen uit de kunstwinkel, het is zoals Stan's rood en zwart. Tot nu toe is er regen op gevallen en is er in meer dan 100 graden hitte mee gereden en het lijkt prima te houden.

scottyb said:
Nog niet, maar ik houd het in de gaten.

Ik denk dat als het verkleurt, ik het altijd kan schilderen en het op de moeilijke manier kan doen.
Mijn vrouw heeft die van ons afgelopen herfst gedaan (hé, ze wilde helpen!) - tot nu toe geen problemen met de hitte...
Image

Bouten/Kopbouten

Wat hebben jullie gedaan voor roestvrijstalen kopbouten? Mijn originele zijn verroest en ik wil ze vervangen, hoewel ik niet zeker weet welke maat ze hebben?

Bedankt
Keith

Attachments

Geschilderde motorkappen

Ik heb gisteren mijn motorkappen afgemaakt. Het kostte me wat tijd om een geel te vinden dat goed overeenkomt met het Saffron Yellow exterieur. Valspar "Odds 'N' Ends" 107S Sunshine Yellow was perfect. De gele kleur is identiek aan het Lotus Saffron Yellow in normaal zonlicht, gloeilampen en warmwitte fluorescentie, maar heel iets anders onder koudwitte fluorescentie. De zilveren letters zijn van Testors Aluminum 1181 en de zwarte primer was Krylon Fusion for Plastic. Het geheel is afgewerkt met Krylon UV-bestendige blanke lak. Na elke laag 24 uur aan de lucht te hebben gedroogd, werden de onderdelen 4 uur in een oven van 150 <sup>o</sup>F gebakken.

Bedankt voor de inspiratie van LT-bijdragers!!!!

P.S. probeer dit niet in Californië. Sommige van de verven bevatten componenten waarvan bekend is dat ze in Californië kanker veroorzaken (volgens de etiketten). Klinkt als een gevaarlijke plek - blij dat ik daar niet woon!

Attachments

Goed gedaan jongens!
Ik begon met het schilderen van mijn covers met een mat wit om het rood zo helder mogelijk te maken (ik ging voor een Ardent Red). Toen bracht ik verschillende lagen hi-Temp Krylon aan met veel 'droogtijd' ertussen. Uiteindelijk gebruikte ik Testors modelverf om het logo in te vullen met een kleine platte kwast, het plakt er gewoon in, maar creëert soms luchtbellen. Je 'prik' die gewoon met de kwast. Ik heb daar ook 2 lagen gedaan. Het Testors zilver bracht om de een of andere reden niet zo soepel aan. Ik bracht verschillende lagen aan, maar je kunt nog steeds strepen zien. Uiteindelijk heb ik het geheel gecoat met een hi-temp blanke lak. Na ongeveer 2 maanden is het hele oppervlak een beetje korrelig en als ik het afveeg of in de was zet, ontstaan er serieuze krassen in de doek.... Dus ik laat het maar zo.... Het ziet er nog steeds goed uit en ik denk dat het wit heeft geholpen om de kleur erg helder te houden.

Attachments

Ik heb de mijne zelf geverfd met Krylon-spray en daarna Testors-modelverf gebruikt met een zeer fijne puntkwast en veel geduld. Daarna heb ik een blanke laklaag over de onderdelen gespoten nadat ze droog waren. Ziet er goed uit op een saffraangele auto. Ik heb geleerd hoe ik dit moet doen via dit forum. Bedankt jongens.

Attachments

hier is de mijne
ziet er beter uit op de foto's dan in het echt hahaha...ik heb een paar fouten gemaakt, maar het ziet er nog steeds beter uit dan origineel en als je alleen al naar de motorruimte kijkt, ziet het er prima uit.
Ik heb het hele ding gewoon zwart geverfd met hittebestendige verf en een zilveren Honda-verf van 3 dollar gebruikt haha...en natuurlijk daarna het geheel afgewerkt met blanke lak.

Attachments

Ik heb rode Fusion-verf gebruikt en daarna de letters met Testors-modelverf met de hand geschilderd en alles blank gelakt. Om het geel en groen in het logo te maken, moet je wat verdunner gebruiken om het waterig te maken, zodat het gelijkmatig vult. Anders gaat het klonteren.
Beste "PIG"-lid... Ik vind het interessant dat je zowel MIJN tekst als de foto van MIJN motor hebt gekopieerd! Ben je niet in staat om te schrijven en foto's te maken?

61 - 80 of 94 Posts