The Lotus Cars Community banner
  • Hi there! Why not register as a user to enjoy all of the benefits of the site? You may register here. When you register, please pick a username that is non-commercial. If you use a name that appears on any search engine commercially, you must pick another name, whether it applies to you or not. Commercial usernames are for supporting vendor use only. If you want to become a supporting vendor and grow your business, please follow this link. Thanks!

Helpful?

5.2K views 19 replies 11 participants last post by  brgelise  
#1 ·
Szybki wątek o lepkiej poduszce powietrznej Elise. Mój jest z 2006 roku, więc tak, tego należało się spodziewać. Tak, istnieje wiele sposobów na naprawę tego, ale za ten sposób mogę poręczyć. Zdecydowałem się pomalować szary pierścień, możesz zrezygnować, jeśli chcesz.

Materiały ($30.00 usd):
Alkohol izopropylowy
Waciki
Szczoteczka do zębów
Plastikowe torby i taśma
Ostrze do golenia
Papier ścierny 800
Papier ścierny 1000
Papier ścierny 1500
6 warstw plasti-dip (1 co 30 minut)

Całkowity czas pracy: 5 godzin
0,5 godziny - odłączenie akumulatora, wyjęcie poduszki powietrznej (przejrzyj fora dotyczące odłączania akumulatora i wyjmowania poduszki powietrznej)
1 godzina - usuwanie lepkiej warstwy (kroki poniżej)
3 godziny - spray Plasti-dip zajmuje tylko 1 minutę na warstwę, sześć warstw w ciągu trzech godzin. (Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny!)
0,5 godziny - montaż poduszki powietrznej i ponowne podłączenie akumulatora.

Kroki usuwania lepkiej warstwy:
1 - zabezpiecz podstawę poduszki powietrznej plastikową torbą i taśmą. Zaklej logo Lotus taśmą. Użyj ostrza do golenia, aby było idealne.
2 - alkohol i waciki. Nałóż alkohol na wacik, pocieraj lepką warstwę i często zmieniaj na nowy wacik. Kontynuuj usuwanie lepkiej warstwy w pęknięciach za pomocą szczoteczki do zębów i alkoholu. Następnie wytrzyj wacikiem.
3 - lekko przeszlifuj papierem 800
4 - przetrzyj alkoholem i wacikiem
5 - lekko przeszlifuj papierem 1000
6 - przetrzyj alkoholem i wacikiem
7 - lekko przeszlifuj papierem 1500
8 - przetrzyj alkoholem i wacikiem
9 - wstrząsaj Plasti-dip przez pełną minutę, a następnie spryskaj lekką, równomierną warstwą
10 - spryskaj świeżą, równomierną warstwą co 30 minut. Polecam łącznie 6 warstw
 
#2 ·
Cholera. Dobra robota! Wiem, że to powszechny problem, ale zawsze zakładałem, że jest on spowodowany użyciem jakiegoś sprayu lub środka czyszczącego na gumie. Kiedy kupiłem swój samochód, guma była cała lepka, a szara farba schodziła z pierścienia. Wyglądało to dość źle i naprawdę chciałem uchwycić wrażenie, jakie sprawiał samochód, gdy był nowy, więc skończyłem zamawiając nową poduszkę powietrzną i po prostu ją wymieniając, co jest zdecydowanie najdroższym rozwiązaniem i istnieją o wiele lepsze sposoby, aby to zrobić, jak pokazałeś.
 
#3 ·
Miałem zamiar kupić również nową poduszkę powietrzną. Ale potem znalazłem kilka bardzo pomocnych informacji na forum Corvette. Połączyłem jego kroki i kilka od mojego kumpla. Dzięki za komplement!
 
#5 ·
Wcale nie jest trudno.
-Najpierw odłącz ujemny zacisk od akumulatora, a następnie dodatni.
-Włącz zapłon, aby upewnić się, że całe zasilanie jest wyłączone.
-Następnie użyj klucza imbusowego 5 mm, aby wyjąć pojedynczą śrubę z każdej strony kierownicy - łącznie 2 śruby.
-Powoli wyciągnij poduszkę powietrzną
-Wyciągnij małą zakładkę na środku wiązki przewodów. Spowoduje to wyciągnięcie wiązki przewodów z poduszki powietrznej.
-Usuń lepkość
-Zainstaluj poduszkę powietrzną
-Najpierw podłącz dodatni zacisk do akumulatora, a następnie ujemny.
-Uruchom samochód i podziwiaj nową kierownicę
 
#6 ·
Wcale nie jest trudno. -Najpierw odłącz ujemny zacisk od akumulatora, a następnie dodatni. -Włącz zapłon, aby upewnić się, że całe zasilanie jest wyłączone. -Następnie użyj klucza imbusowego 5 mm, aby wyjąć pojedynczą śrubę z każdej strony kierownicy - łącznie 2 śruby. -powoli wyciągnij poduszkę powietrzną -wyciągnij małą zakładkę na środku wiązki przewodów. To pozwoli Ci wyciągnąć wiązkę przewodów z poduszki powietrznej. -usuń lepkie -zainstaluj poduszkę powietrzną -najpierw podłącz dodatni zacisk do akumulatora, a następnie ujemny. -uruchom samochód i podziwiaj nową kierownicę
Doceniam szczegółową odpowiedź! Kolejny zimowy projekt [emoji846]Wysłane z mojego iPhone'a za pomocą Tapatalk
 
#9 ·
Zrobiły się lepkie od niewłaściwego użycia płynów czyszczących, prawdopodobnie na bazie amoniaku przez lata, lub od dużej ilości balsamów do rąk
 
#19 ·
Zrobiły się lepkie od niewłaściwego użycia płynów czyszczących, prawdopodobnie na bazie amoniaku przez lata, lub dużej ilości balsamów do rąk
Okazuje się, że tak nie jest. Poduszka powietrzna w moim '05 zaczęła się kleić, więc ją wyjąłem i otworzyłem zupełnie nową poduszkę powietrzną OEM i kierownicę, które miałem schowane. Wyjąłem ją z pudełka i - poduszka powietrzna zaczęła się już kleić. Mniej więcej tyle samo, co oryginał w samochodzie. Wydaje się, że to po prostu naturalna degradacja materiału soft touch.
 
#12 ·
Image

Wyciągnąłem dziś moją gumowatą poduszkę powietrzną. Wyczyściłem ją i oczyściłem zgodnie z sugestiami powyżej, a następnie potraktowałem magiczną gąbką. Bez ponownego malowania, tylko plastik pod spodem. Być może w przyszłości pomaluję ją farbą, ale za około 5 dolarów i godzinę pracy wygląda 100 razy lepiej.
 
#14 ·
Dodam to tutaj jako kolejną alternatywę, chociaż droższą, ale myślę, że lepszej jakości. Początkowo usunąłem lepką substancję z koła, ale użyłem preparatu do usuwania kleju 3M, który niestety pozostawił pewne przebarwienia w niektórych obszarach, a także kilka istniejących zadrapań. Zanim zauważyłem, było już trochę za późno (sama izopropyl byłaby w porządku, ponieważ druga połowa, którą zrobiłem tylko z tym, wypadła świetnie). Drugą opcją było pomalowanie plasti-dipem jak OP, aby zakryć przebarwienia, ale szczerze mówiąc, nie jestem fanem wyglądu plasti-dipu. Więc wybrałem inną opcję, która była trochę droższa (50 dolarów) i zleciłem cerakotowanie mojej osłony, i wow, to wszystko, co mogę powiedzieć, wyszło niesamowicie i wygląda i czuje się bardzo standardowo i jestem bardzo zadowolony:
 
#20 ·
Pieczenie w garażu przez lata przez przypadek. Po 20 latach Elise i Evora, ani jednej lepkiej części.