The Lotus Cars Community banner
  • Hi there! Why not register as a user to enjoy all of the benefits of the site? You may register here. When you register, please pick a username that is non-commercial. If you use a name that appears on any search engine commercially, you must pick another name, whether it applies to you or not. Commercial usernames are for supporting vendor use only. If you want to become a supporting vendor and grow your business, please follow this link. Thanks!

Przerażający pisk paska EvoraS

24K views 86 replies 26 participants last post by  lotusracingevora9829  
#1 ·
Więc dostałem ten pisk, który pojawiał się i znikał przez 6 miesięcy, aż w końcu się zatrzymał.

Dealer wycenił naprawę na ponad 4 tys. dolarów i chciał wymienić cały zespół wspornika (1800 dolarów). To, plus przestoje (tygodnie), skłoniło mnie do samodzielnego wykonania naprawy i remontu zespołu rolkowego, wymieniając jednocześnie koła pasowe i zespół napinacza.

O ile nie jesteś warsztatem lub dość zaawansowanym mechanikiem (dużo smukłych narzędzi, podnośniki, podnośnik), możesz wpaść w ogromną dziurę.

Na początek silnik trzeba było podnieść, a tylne górne podparcie usunąć. Usunięcie osłony mogło zaoszczędzić czasu, ale udało mi się bez tego.

Ostatecznie to dolne tylne koło pasowe obracało się w łożysku... WIĘC tak, zła część obrobiona przez Lotus, której nie ma w magazynie. Nigdy nie zamierzali, aby ktokolwiek dokonywał tej naprawy bez wyjęcia silnika, ponieważ użycie śrub jest więcej niż opóźnione.

W każdym razie, tylko do wiadomości. Zajęło to około 10 godzin na wszystko na moim podjeździe. Niefajnie. A jeśli chodzi o mechaników... nie jestem praktykantem.
 
#2 ·
Czy uważasz, że miało to związek z faktem, że samochód jest S, czy też mogłoby się to potencjalnie zdarzyć we wszystkich samochodach? Po prostu nie wiem, czy S jest bardziej podatny na awarie; Nie wiem, czy rolka prowadząca lub napinacz różnią się między sobą. Mam około 34 tys. mil w moim N/A i nigdy nie słyszałem pisku.
 
#4 ·
Czy uważasz, że miało to związek z faktem, że samochód jest S, czy też potencjalnie zdarzyłoby się to we wszystkich samochodach? Po prostu nie wiem, czy S jest bardziej podatny na awarię; Nie wiem, czy rolka prowadząca lub napinacz różnią się między sobą. Mam około 34 tys. mil w moim N/A i nigdy nie słyszałem pisku.
Napinacz i 2 rolki prowadzące są takie same między silnikami N/A i S. W moim przypadku problem dotyczył jednej z rolek prowadzących doładowania, których jest 4 dodatkowe do n/a. Praca byłaby znacznie bardziej rozsądna w silniku N/A.
 
#5 ·
Sam doświadczam pisków w tej chwili. Mój S z 2011 roku idzie we wtorek do niezależnego warsztatu na nowy pasek, napinacz i ewentualnie rolki prowadzące. Trzymam kciuki, żeby to nic poważniejszego. Odezwę się pod koniec tego tygodnia....
Kiedy już tam wejdziesz, musisz iść dalej, aż znajdziesz uszkodzone łożysko... robienie całej tej pracy tylko po to, by dowiedzieć się, że to jedno z 4 byłoby do bani, ponieważ praca musiałaby być wykonana ponownie.
 
  • Like
Reactions: Kanuck
#6 ·
Nie mogę wystarczająco podkreślić, jak ten projekt jest absolutnym śmieciem. Nawet usunięcie napinacza jest opóźnione, klauni zmontowali mój silnik z wężami klimatyzacji biegnącymi równolegle do ziemi... Więc trzeba je było obrócić... to nie lada wyczyn przez wycięcie w przegrodzie, które mogło być o 45% większe... ale wiesz, oni są z Lotusa... totalni klauni, zero zastosowań w sportach motorowych.
 
#7 ·
Tak. Na pewno poinstruuję sklep, aby kopał, aż znajdzie się piszczący winowajca. Mam przedłużoną gwarancję od strony trzeciej, która obejmowałaby wszystko oprócz paska (mam nadzieję).... przełknąć....
 
#8 ·
Tak. Na pewno poinstruuję warsztat, aby kopał, aż znajdzie się winowajca piszczenia. Mam przedłużoną gwarancję od strony trzeciej, która obejmowałaby wszystko oprócz paska (mam nadzieję).... przełknąć....
Powodzenia. Wszyscy po prostu zakładają napinacz... Chyba że dają ci uszkodzone łożysko, po prostu wymień/zmodernizuj wszystkie 7 kół pasowych.
 
#11 ·
Och, i górna śruba tylnego wspornika... tak, nie używajmy śruby samonaprowadzającej... bo wtedy możemy obciążyć ich kosztami usunięcia podsufitki w celu regulacji poprzeczki. (Właściwie można po prostu użyć długiego śrubokręta i kogoś silnego).
To w zasadzie przykręcana klatka bezpieczeństwa... i każdy, kto taką zamontował, może powiedzieć, że ostatni element może być piekłem, jeśli reszta jest ciasna. Więc tak, użyjmy standardowej śruby w zagłębionym mocowaniu.
 
#12 ·
Cieszę się i jednocześnie żałuję, że to dzisiaj zobaczyłem. Mój S z 2014 roku zaczął piszczeć i 10 minut później pojechałem do domu, co zajęło około 2 mil. Zanim delikatnie zaparkowałem na podjeździe, pasek doładowania dymił. Wyłączyłem samochód, bez żadnych lampek ostrzegawczych ani ostrzeżeń o temperaturze. Zanim podniosłem tylną klapę, pasek pękł. Samochód został zabrany do Lotusa w Nashville. Raport otrzymam dopiero jutro z powodu rotacji zmianowej dzięki CoVid 19. Nie musiałem widzieć wyceny na 4000 $, ale przynajmniej mogę przygotować się na największy wydatek od czasu posiadania tego samochodu. PYTANIE - czy ktokolwiek z nas powinien rozważyć ulepszone części od Monkey Wrench, czy też całkowicie się mylę co do tego, co może być potrzebne????
 
#15 ·
Cieszę się i jednocześnie żałuję, że zobaczyłem to dzisiaj. Mój S z 2014 roku zaczął piszczeć i 10 minut później pojechałem do domu, co zajęło około 2 mil. Zanim delikatnie zaparkowałem na podjeździe, pasek doładowania dymił. Wyłączyłem samochód, brakowało kontrolek ostrzegawczych i ostrzeżeń o temperaturze. Zanim podniosłem tylną klapę, pasek pękł...
Czy możesz nam powiedzieć, ile kilometrów ma Twój samochód? Jeśli koszt naprawy jest wysoki, rozważyłbym ulepszenie do najnowszego doładowania w BOE.
 
#13 ·
Jeśli pasek dymił i pękł, istnieje duże prawdopodobieństwo, że jeden lub więcej z różnych kół pasowych i/lub akcesoriów uległo zamrożeniu, powodując nadmierne tarcie aż do osłabienia paska. Koszt zależy od tego, która obracająca się część nie działa prawidłowo. Nie powinno być zbyt drogo, chyba że to sam kompresor jest zamrożony.
 
#14 ·
Ja
Jeśli pasek dymił i pękł, istnieje prawdopodobieństwo, że jeden lub więcej z różnych kół pasowych i/lub akcesoriów zamarzło, powodując nadmierne tarcie do punktu osłabienia paska. Koszt zależy od tego, która obracająca się rzecz nie działa prawidłowo. Nie powinno być zbyt drogo, chyba że sam kompresor jest zamrożony.
nie chcę nawet myśleć o zniszczeniu kompresora. O moja mroczna myśl?
 
#16 ·
Tylko 14 000 mil. Wciąż mam nadzieję na dobre wieści jutro. Jestem jednak zaangażowany, kochamy ten samochód, więc jesteśmy gotowi wydać pieniądze, jeśli zajdzie taka potrzeba. Wciąż nie jestem podekscytowany wydawaniem 12 tysięcy lub gorzej.
 
#17 ·
Nie wiem o żadnych częściach ulepszających, które miałyby związek z napędem paska osprzętu. Po prostu dużo łożysk do wymiany. Mam nadzieję, że to jedno z górnych kół pasowych.
 
#18 ·
Właśnie otrzymałem wiadomość. Zespół koła pasowego wspornika musi zostać wymieniony. 2200 $ od Lotusa, 1789 $ od MWR. Całkowity rachunek z holowaniem 4569 $. Viper guy, wspomniałeś o zmianie jakiejś innej policji, czy możesz to wyjaśnić, ponieważ tylna skorupa będzie zdjęta?
 
#21 ·
Właśnie otrzymałem wiadomość. Zespół kół pasowych wspornika wymaga wymiany. 2200 $ od Lotusa, 1789 $ od MWR
Całkowity rachunek z holowaniem 4569 $.
viper guy wspomniałeś o zmianie innych policjantów, czy możesz to wyjaśnić, ponieważ tylna osłona będzie zdjęta
Cóż, wspornik to tylko 4 koła pasowe z 8 łożyskami... Jeśli to górne, mogą je wyjąć i wymienić bez robienia nic więcej niż cofnięcie napinacza (łatwa praca przez nadkole). Powinno to zająć godzinę. Jeśli nie znajdą żadnych uszkodzeń, wspornik musi zostać wyjęty, aby dostać się do dolnych... Oznacza to, że silnik musi być przechylony. Nie musisz zdejmować osłony. Najważniejsze jest posiadanie kompetentnego mechanika, który przyjrzy się kołom pasowym i łożyskom, ponieważ powodem, dla którego zalecają wymianę całego zespołu, jest to, że łożyska nie są problemem... to obróbka wspornika.

Możesz iść nową drogą wspornika... ale widząc 2 z tych rzeczy i BARDZO SŁABĄ obróbkę, możesz wyrzucić 2 tysiące dolarów na swój samochód co 2 lata lub wyremontować łożyska i połączyć je/loctite 660 i gotowe. To wszystko za około 300 $ materiałów.

Jest sklep w Minnesocie, który wyremontuje Twoje koła pasowe za około 75 $ za sztukę.

W moim przypadku to tylne koło pasowe miało obrócony zewnętrzny pierścień w kole pasowym (słaba obróbka koła pasowego). Nowe łożysko i Loctite 660 i lepiej niż nowe. Inne metody, których możesz użyć, to uderzenie lub połączenie pierścienia.
 
  • Like
Reactions: Octonion
#19 ·
Mój S z 2011 roku miał skrzypiące koło pasowe, gdy silnik był gorący i powyżej 2 tys. obr./min. Samochód ma przejechane 22 tys. mil.

Dobrą wiadomością jest to, że był to napinacz, ale wymieniono również 2 koła pasowe i pasek klinowy. Użyto części Toyoty i paska innego niż Lotus. Lokalny mechanik samochodów zagranicznych wykonał całą pracę, która obejmowała demontaż alternatora i sprężarki klimatyzacji... 10 godzin pracy, łącznie 1800 $. Jeśli sprawdzisz instrukcję obsługi Evory i obliczysz godziny na krok, szacunkowo wynosi to około 10,7 godziny.
 
#29 ·
Mój 2011 S miał piszczące koło pasowe, gdy silnik był gorący i powyżej 2 tys. obr./min. Samochód ma 22 tys. mil.

Dobrą wiadomością jest to, że był to napinacz, ale wymieniono również 2 koła pasowe i pasek wielorowkowy. Użyto części Toyoty i paska innego niż Lotus. Lokalny mechanik samochodowy wykonał całą pracę, która obejmowała demontaż alternatora i sprężarki klimatyzacji.....10 godzin pracy, łącznie 1800 $. Jeśli sprawdzisz instrukcję obsługi Evory i obliczysz godziny na krok, szacuje się, że jest to około 10,7 godzin.
Cóż, pisk powrócił (ćwierkanie ptaków), po zaledwie 200 milach od nowego paska Gates, napinacza Toyoty i 2 kół pasowych Toyoty. Pasek został ponownie zmieniony (Gates) i ponownie po około 150 milach ptaki powróciły. Tym razem hałas znika po około 30 minutach jazdy. Czy to możliwe, że pasek Gates Toyota nie pasuje idealnie? Używam paska referencyjnego Gates do mojego Evory S z 2011 roku.
 
#23 ·
Aktualizacja z mojego 2014 S
idąc dalej z naprawą. Zamówiłem z MWR i zaoszczędziłem około 325 $ na częściach. Po rozmowie bezpośrednio z Harrop zamówiłem ulepszenie stożka nosowego z kołem pasowym 66 mm. Doda to trochę KM i nie będzie żadnych problemów z przegrzaniem. Jeśli pójdziesz bardziej ekstremalnie z tą modernizacją, wtedy tak, problem z przegrzaniem jest realny. Te informacje pochodzą bezpośrednio od Harrop tech, ponieważ nie zawsze ufam radom firm, które chcą sprzedać więcej części. Powiem, że MWR był bardzo szybki i pomocny i komunikował się ze mną, co jest o wiele więcej niż mogę powiedzieć o BOE. Mam również zimny dolot powietrza od BOE. Moje ostatnie hamowanie na hamowni wyniosło 369 KM z 314 na kołach, więc jeśli zyskam trochę więcej bezpiecznie, to mi to odpowiada. Nigdy nie zamierzałem, aby ten samochód był samochodem do drag racingu. To będzie największy rachunek za naprawę od czasu zakupu samochodu. Mam nadzieję, że to na razie koniec. Wielu techników powiedziało mi, że modele z 2014 roku były bardzo solidne, ponieważ był to ostatni rok S. Miejmy nadzieję, że to prawda.
 
#26 ·
Aktualizacja z mojego S z 2014 roku
idąc naprzód z naprawą. Zamówiłem z MWR i zaoszczędziłem około 325 $ na częściach. Po rozmowie z Harropem bezpośrednio zamówiłem ulepszenie stożka nosowego z kołem pasowym 66 mm. Doda to trochę KM i nie będzie żadnych problemów z ciepłem. Jeśli pójdziesz bardziej ekstremalnie z tą aktualizacją, wtedy tak, problem z ciepłem jest realny. Te informacje pochodzą bezpośrednio od Harrop tech, ponieważ nie zawsze ufam radom firm, które chcą sprzedać więcej części. Powiem, że MWR był bardzo szybki i pomocny i komunikowali się ze mną, co jest o wiele więcej niż mogę powiedzieć o BOE. Mam również wlot zimnego powietrza od BOE. Moje ostatnie dyno to 369 KM z 314 na kołach, więc jeśli zyskam trochę więcej bezpiecznie, to mi to odpowiada. Nigdy nie zamierzałem, aby ten samochód był drag racerem. To będzie największy rachunek za naprawę od czasu zakupu samochodu. Mam nadzieję, że to na razie koniec. Wielu techników powiedziało mi, że modele z 2014 roku były bardzo solidne, ponieważ był to ostatni rok S. Miejmy nadzieję, że to prawda.
Proszę o zdjęcia uszkodzeń... czy potwierdzili, że to dolne koło pasowe?
 
#27 ·
to nie było dolne koło pasowe. Przepraszam, że nie zrobiłem żadnych zdjęć uszkodzeń. Byłem przerażony i chciałem, żeby to naprawiono jak najszybciej. Miałem dobrą obsługę w Carlock motor cars w Nashville. Rozmawiałem o wymianie innych kół pasowych lub części i nie zalecili tego. Działa dobrze, więc mam nadzieję, że jest to załatwione na dłuższy czas. Teraz idę zaplanować folię ochronną na przód i górę. Chciałbym móc zrobić cały samochód, ale nie chcę wydawać 6000 dolarów zaraz po wydaniu 5000 dolarów na tę naprawę.
 
#28 ·
nie było to dolne koło pasowe. Przepraszam, nie zrobiłem żadnych zdjęć uszkodzeń. Byłem przerażony i chciałem, żeby to naprawiono jak najszybciej. Miałem dobrą obsługę w Carlock motor cars w Nashville. Rozmawiałem o wymianie innych kół pasowych lub części i nie zalecili tego. Działa dobrze, więc mam nadzieję, że jest to załatwione na dłuższy czas. Teraz idę zaplanować folię ochronną na przód i górę. Chciałbym zrobić cały samochód, ale nie chcę wydawać 6000 dolarów zaraz po wydaniu 5000 dolarów na tę naprawę.
Czyli chcesz powiedzieć, że mogli po prostu dokonać naprawy za 300 dolarów?
 
#30 ·
To mogą być inne rolki prowadzące w pobliżu koła pasowego sprężarki. Nie sądzę, żeby to były Toyoty. Możesz znaleźć alternatywy w oparciu o podane średnice.
 
#33 ·
To mogą być inne koła pasowe w pobliżu koła pasowego doładowania. Nie sądzę, żeby to były Toyoty. Możesz znaleźć alternatywy w oparciu o podane średnice.

View attachment 1268881

View attachment 1268880
Dziwne jest to, że po wymianie napinacza i 2 kół pasowych oraz paska klinowego, piszczenie zniknęło na 200 mil. Gdyby to było inne koło pasowe, logika podpowiada, że piszczałoby natychmiast. To samo stało się po ponownej wymianie paska klinowego... wszystko ucichło na kolejne 100+ mil, a potem piszczenie powraca. Dlatego kwestionuję pasek klinowy Gates jako dokładny zamiennik paska Lotus (nie mam pojęcia, skąd Lotus go bierze).
 
#32 ·
Po raz pierwszy widzę ten problem w naszych samochodach w tym wątku...
 
#35 ·
Zmieniając napinacz, mogłeś wywrzeć tylko trochę nacisku potrzebnego do zatrzymania pisku, aż się w nim zepsuł. W moim przypadku przyczyną był pasek kompresora. I miałem ten pisk po 30 minutach jazdy... za każdym razem.
 
#36 ·
Zmieniając napinacz, mogłeś wywrzeć tylko trochę nacisku potrzebnego do zatrzymania pisku, aż się dotarł. W moim przypadku przyczyną piszczenia było koło pasowe doładowania. I miałem to piszczenie po 30 minutach jazdy... za każdym razem.
Interesujące. W moim przypadku piszczenie ustaje po ponad 30 minutach jazdy. Jak poradziłeś sobie z uszkodzonym kołem pasowym doładowania? Nie sądziłem, że to koło pasowe jest częścią wymienną.
 
#38 ·
Dziękuję. To oczywiście trudna kwestia!:) Zgodnie z konwencjonalnymi poradami dotyczącymi piszczącego paska klinowego, przeprowadziłem test natryskiwania wodą i natychmiast przestaje piszczeć na 10 sekund, a następnie wznawia. To zdaniem wielu wskazuje na problem z paskiem, a nie na uszkodzone koła pasowe. Ale to zupełnie nowy pasek, więc wtf! Postanowiłem więc spróbować spryskać preparatem 303 Aerospace i rzeczywiście przestał piszczeć, ale zobaczę, jak długo to potrwa.
 
#39 ·
Dziękuję.
To oczywiście kłopotliwa kwestia! :)
Zgodnie z konwencjonalnymi poradami dotyczącymi piszczącego paska klinowego, przeprowadziłem test natryskiwania wodą i natychmiast przestaje piszczeć na 10 sekund, a następnie wznawia piszczenie. To zdaniem wielu wskazuje na problem z paskiem, a nie na uszkodzone koła pasowe. Ale to zupełnie nowy pasek, więc wtf! Postanowiłem więc spróbować spryskać preparatem 303 Aerospace i to zatrzymało piszczenie, ale zobaczę, jak długo to potrwa.
Jeśli jest nowy z nowym napinaczem, to coś jest nie tak. Jeśli jakieś koła pasowe wydają się wypolerowane, możesz je przeszlifować, aby zwiększyć przyczepność?
 
#40 ·
Aktualizacja... Użyłem sprayu ochronnego 303 Aerospace na pasku klinowym i jak dotąd już nie piszczy. Nie mam pojęcia, dlaczego nowy pasek tego potrzebował, ale zadziałało. Koniec z ćwierkaniem ptaków w komorze silnika!
 
#41 ·
Zdiagnozowanie ćwierkania może być irytujące. Staromodna metoda znalezienia takiego dźwięku to kawałek gumowego węża, jeden koniec przyłożony do ucha, a drugi skierowany w podejrzane miejsce, aż usłyszysz go w wężu.
 
#42 ·
Diagnozowanie pisku może być irytujące. Stara metoda na znalezienie takiego dźwięku to kawałek gumowego węża, jeden koniec przyłożony do ucha, drugi skierowany w podejrzane miejsce, aż usłyszysz go w wężu.
Kreator samochodowy użył tej sztuczki w tym filmie (choć w innym problemie)
 
#43 ·
Nic tak jak wskrzeszenie starego wątku. Mam ten sam pisk/ćwierkanie/powtarzający się hałas paska w moim Evora 400. Próbuję opracować strategię diagnozy i naprawy tego problemu. Konstrukcja jest śmieszna z 7 rolkami prowadzącymi i napinaczem. Dźwięk brzmi tak, jakby dochodził z górnego zespołu rolki prowadzącej, co ma sens, ponieważ przypuszczalnie wszystkie pozostałe rolki to części Toyoty i jest mało prawdopodobne, aby uległy awarii. Czy dobrze rozumiem, że górny wspornik rolki jest również górnym mocowaniem silnika? Czy można go usunąć bez zdejmowania osłony? Czy po zdjęciu można wymienić rolki? Czy istnieje lepsze, systematyczne podejście do identyfikacji uszkodzonej rolki (rolek)? Wspornik rolki prowadzącej sprężarki, pełniący również funkcję mocowania silnika, i pojedynczy pasek z 7 rolkami prowadzącymi brzmi jak coś, co wymyśliłby Colin Chapman... Zastanawiam się, dlaczego po prostu nie zostawili paska wieloklinowego Toyoty tak, jak jest, i nie zastosowali osobnego paska do sprężarki, jak w moim starym Audi S4? Wszelka pomoc lub rada będą mile widziane. Mam podnośnik i dużo narzędzi, w tym kilka cienkich kluczy i nasadek, a zimą nie jeżdżę dużo samochodem, więc planuję odizolować się w garażu, aby popracować nad tym w okresie świątecznym.
 
#44 ·
Z not serwisowych: „Od września 2019 r. (w przybliżeniu) pasek typu „Gatorback” z rowkami biegnącymi pod ostrymi kątami do żeber wewnętrznych zastąpił oryginalny pasek wielorowkowy. W tym czasie wprowadzono również interwał serwisowy wymiany paska ze względu na wiek i przebieg, który wynosi 36 000 mil (58 000 km) / 4 lata, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej”. Mój Evora 400 z 17 roku ma stary pasek. Czy jest jakaś szczególna zaleta tego paska gatorback?
 
#45 ·
Z not serwisowych: "Od września 2019 r. (w przybliżeniu) pasek typu 'Gatorback' z rowkami biegnącymi pod ostrymi kątami do żeber wewnętrznych zastąpił oryginalny pasek wielorowkowy. Wprowadzono również interwał serwisowy wymiany paska ze względu na wiek i przebieg, który wynosi 36 000 mil (58 000 km) / 4 lata, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej."

Mój Evora 400 z 17 roku ma stary pasek. Czy jest jakaś szczególna zaleta tego paska gatorback?
Paski Gatorback z założenia mają pomagać w eliminacji piszczenia ze względu na swoją konstrukcję. Zastanawiam się, czy przeszli na to właśnie z tego powodu.

Słyszałem, że Lotus nie sprzedaje kół pasowych i trzeba kupić całą rzecz jako całość, tak jak tutaj 2018 Lotus Evora 400 Idler bracket/mount assembly. Engine - A132E0161F | Lotus, Indianapolis IN

ALE eliseparts.com ma kilka, które powinny działać (nie jestem pewien, czy zostały przetestowane) Lightweight V6 Idler Pulley A132E6514S | EliseParts V6 Exige & Evora Idler Pulley A132E6515S | EliseParts
 
#47 ·
Mogę wypowiadać się tylko w imieniu S1... Możesz wymienić/przebudować zespół górnego koła pasowego z zamontowaną osłoną, silnik będzie musiał zostać podniesiony. 8 godzin pracy. 10-12 jeśli robisz wszystko. Będziesz potrzebować prętów o smukłym profilu. Bez podnośnika to żadna przyjemność. I jak wspomniano powyżej, teraz wiem, dlaczego Lotus nie sprzedaje łożysk (chociaż odpowiedni mechanicy będą teraz wiedzieć, jak je zdobyć). Obróbka kół pasowych jest wręcz beznadziejna... a po znalezieniu mojego z obróconym pierścieniem zewnętrznym, rozmawiałem z innymi, którzy mieli dokładnie ten sam problem. Więc wszystko zainstalowane z Loctite 660.
 
#48 ·
Mogę mówić tylko o S1... Możesz wymienić/przebudować górny zespół koła pasowego z założoną osłoną, silnik będzie musiał zostać podniesiony. 8 godzin pracy. 10-12 jeśli robisz wszystko. Będziesz potrzebował prętów o smukłym profilu. Bez podnośnika to żadna przyjemność. I jak wspomniano powyżej, teraz wiem, dlaczego Lotus nie sprzedaje łożysk (chociaż odpowiedni mechanicy będą teraz wiedzieć, jak je zdobyć). Obróbka kół pasowych jest wręcz beznadziejna... i po znalezieniu mojego z obróconym pierścieniem zewnętrznym, rozmawiałem z innymi, którzy mieli dokładnie ten sam problem. Więc wszystko zainstalowane z Loctite 660.
Czy koło pasowe ma wystarczająco dużo materiału, aby obrócić ID na tokarce do łożyska o nieco większej średnicy zewnętrznej? Gdzie mógłbym wykonać obróbkę prawidłowo?