The Lotus Cars Community banner
  • Hi there! Why not register as a user to enjoy all of the benefits of the site? You may register here. When you register, please pick a username that is non-commercial. If you use a name that appears on any search engine commercially, you must pick another name, whether it applies to you or not. Commercial usernames are for supporting vendor use only. If you want to become a supporting vendor and grow your business, please follow this link. Thanks!
21 - 40 of 110 Posts
Nog een update geplaatst in een andere thread, denkend dat ik hier was:

De 175 voorband was een van de domste dingen die Lotus ooit heeft gedaan. Hij was ontworpen om de auto te laten ondersturen voor de gemiddelde waardeloze Amerikaanse bestuurder... en dat deed hij ook, vooral met de waardeloze standaard uitlijningsnummers.!!! Een 195 voor op de smalle wielen was een beetje een gamechanger, vooral omdat die wielen overal zo goedkoop verkrijgbaar waren.

• Like
Reactions: Catsailr27
Ik vind dat geweldig, maar wou dat er meer geschikte bandenopties in 195's waren. Tot nu toe lijkt de geschikte lijst te zijn:

* Yoko AD07's, niet meer in productie maar oude datumcodes zijn mogelijk op sommige plaatsen beschikbaar

* Yoko A052's, in productie, lagere TW-rating, nadruk op circuit

* Conti ECS Sport (origineel, niet 02's), in productie, hogere TW, nadruk op straat

Er zijn andere aanbiedingen, maar dit lijken de toonaangevende "performance" opties te zijn. Ik wou dat de AD09's en de ECS 02's beschikbaar waren in 195's voor het Elige-platform.

Discussion starter · #26 ·
Mclaren en Ferrari, samen met Lotus, hebben de neiging om de voorbanden naar mijn mening te onderdimensioneren. Auto's zoals de 488 en zelfs de 765lt hebben slechts een 245 voorband. Je kunt er prima mee wegkomen, maar mensen zijn verward waarom Vettes en ZL1's met 285/315+ voor/achter banden vergelijkbare rondetijden neerzetten.

Ik ben volledig voorstander van de lichtgewicht en het gevoel in de besturing, maar het mag geen voetfout worden. Ik zou graag een 265/315 setup op de Evora willen rijden.
Met de BWR voorste draagarmen en extra camber is mijn onderstuur in principe verdwenen. Nou ja, tenminste totdat ik de achterste deze winter koop en installeer 😏

Met de BWR-draagarmen voor en extra camber is mijn onderstuur in feite verdwenen. Nou ja, tenminste totdat ik de achterkant deze winter koop en installeer 😏
Geen onderstuurproblemen hier, maar over het algemeen zou meer mechanische grip fijn zijn. 245/295 is een stuk aangenamer na de auto op 3.000 pond te hebben gekregen.

Je zult het leuk vinden om de voor- en achterkant te hebben. Kan het niet genoeg aanbevelen.

Heb je tijdvergelijkingen op hetzelfde circuit?
Niets waardevols omdat ik zoveel overlappende wijzigingen had, maar de bruikbaarheid is ongetwijfeld aanwezig, aangezien de standaard hardware maximaal 1,8 graden negatieve camber achter had. Het was erg los aan de achterkant met oververhitting aan de schouders. Aan de voorkant was het solide, want ik had de BWR voorste draagarmen erop.

Ik denk er liever over na als: WIJ zijn niet ondervermoeid, die andere auto's zijn oververmoeid en het resulterende gevoelloze weggedrag en het verlies van dat tactiele plezier zijn het gevolg. Het IS iets waar race series in de toekomst een betere taak in moeten verrichten om te beperken. Misschien, als de fabrikanten beperkt worden in de belachelijke omvang van de toegestane banden, stoppen ze misschien met het maken van alles tot een zwaarlijvig varken met steeds meer enorme pk's.......

Ik denk liever dat WIJ niet oververmoeid zijn, maar dat die andere auto's oververmoeid zijn en dat het resulterende gevoelloze weggedrag en het verlies van dat tactiele plezier het gevolg zijn. Het IS iets waar race series in de toekomst beter in moeten worden. Misschien, als de fabrikanten beperkt worden in de belachelijke omvang van de toegestane banden, ze misschien stoppen met het maken van alles tot een zwaarlijvig varken met steeds meer enorme pk's.......
Dat is waar, de typische auto's van tegenwoordig van 3600 pond+ met 295 voorop zijn niet bepaald het toppunt van rijgevoel. Ik wil het liefst met zo min mogelijk banden doen, echt. Idealiter zou ik eigenlijk een 255/305 doen, maar geen van de ideale compounds zijn er in de juiste maten.

Man, wie moeten we omkopen om Elige-bandenmaten voor de voorbanden in de AD09 te krijgen?!? Daarmee bedoel ik 195's.

Ik heb het in mijn track build thread vermeld, maar wat betreft verder testen op een ander circuit: ik en een andere coureur op ad09 vonden ze een beetje los, maar toch snel en zeer controleerbaar op het gladde asfaltsealmiddel waar het circuit bekend om staat.

Ik reed ongeveer 4-5 snelle ronden achter elkaar voordat ik begon te glijden en de ABS aansprak, en de vette voorbij moest laten:

Slijtage en straatgedrag blijven geweldig. Ik denk dat het aanvullen hiervan met R7 of CRSv2 een geweldige set zal zijn om uit te kiezen, afhankelijk van de dag.

21 - 40 of 110 Posts