The Lotus Cars Community banner
  • Hi there! Why not register as a user to enjoy all of the benefits of the site? You may register here. When you register, please pick a username that is non-commercial. If you use a name that appears on any search engine commercially, you must pick another name, whether it applies to you or not. Commercial usernames are for supporting vendor use only. If you want to become a supporting vendor and grow your business, please follow this link. Thanks!

Hoe u servicemanuals, onderdelenlijsten en TSB's kunt downloaden

46K views 32 replies 24 participants last post by  exigegus  
#1 · (Edited)
IMO, het is essentieel om het servicehandboek te hebben voordat je aan de Elise/Exige werkt, om erachter te komen waarom je auto een code heeft gegeven, enz. Het is erg handig om deze informatie digitaal beschikbaar te hebben, vooral in een doorzoekbaar PDF-formaat. Instructies over hoe je de handleiding van Lotus kunt downloaden, zijn begraven in een paar threads op het forum hier, maar de threads zijn erg lang en het kan moeilijk zijn om de instructies te vinden die in de threads werken. Dus, om het leven voor iedereen gemakkelijker te maken...

Dit is de methode om de Lotus Elise/Exige Service Manual, Parts List en TSB's in PDF-vorm van Lotus te verkrijgen voor $25*.

1. Begin hier: Lotus Abonneren.
  2. Klik op "Ik ga akkoord".
  3. Meld je aan en betaal om "abonnee" te worden door de vereiste informatie te kiezen en in te voeren: gebruikersnaam, wachtwoord, e-mail, voor- en achternaam. Je kunt alles verkrijgen wat beschikbaar is met de 24-uurs optie voor $25,00 (de eerste van de drie opties). Je kunt je langer aanmelden als je Lotus meer dan $25 wilt geven omdat je contant geld te besteden hebt.
  4. Open de e-mailaccount die je hebt gebruikt om je te registreren. Je zou een e-mail moeten ontvangen met je abonnementsbewijs voor Lotus Tech Info. Dit duurt soms even.
  5. Gebruik na ontvangst van de e-mail deze link Lotus Abonnee - Inloggen om naar de downloadsite te gaan.
  6. Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord en download.
Voor degenen die de voorkeur geven aan een papieren versie, maar niet de $$$ willen betalen voor de officiële versie die via de dealer verkrijgbaar is, kun je de PDF's van Lotus downloaden, ze laten afdrukken en laten binden bij je lokale Kinko's. Het is relatief niet erg duur om dit te doen.

Of je kunt ze gebruiken op een laptop in je garage, hoewel ik dat persoonlijk erg frustrerend vind en ik in de problemen kom vanwege het vet en vuil op het toetsenbord en de monitor van de laptop.

*Niet-Amerikaanse gebruikers, het spijt me, maar dit lijkt niet voor je te werken, tenzij je een Amerikaanse PayPal-account hebt.

#6 ·
Die documenten zijn wat je wilt... download gewoon alles van de site. De servicehandleiding en servicebulletins (TSB) staan erin.

Zou u zo vriendelijk willen zijn om, na alles te hebben gedownload, de TSB's die erin staan te vermelden? Vaak wordt de vraag gesteld naar de meest actuele TSB's die beschikbaar zijn.

#7 ·
Elise/Exige TSB's van 29-3-11

TSB 2008-05 Cup 260.pdf
TSB 2008-06 schutz.pdf
TSB 2008-07 exhaust clamp .pdf
TSB 2008-08 rad hose 2.pdf
TSB 2008-09 camber shim.pdf
TSB 2008-10 Accusump valve.pdf
TSB 2008-11 2-11 mirror.pdf
sb_2008_12_IP calibration.pdf
sb_2008_13_sandwich plate.pdf
sb_2008_14_screen seal.pdf
sb_2008_15_rod clip.pdf
sb_2008_16_europa se.pdf
sb_2008_17_09 Cup 260.pdf
sb_2009_01R USA hub bolt.pdf
TSB 2009-2.pdf 88.52 KB
sb_2009_01R_Issue 2_hub bolt.pdf
sb_2009_03 horn relay.pdf
sb_2009_04_abs.pdf
sb_2009_01_track use 2.pdf
TSB 2008-01 Elise SC issue 2.pdf
TSB 2008-02 2-11 rework.pdf
TSB 2008-03 grille retrofit.pdf
TSB 2008-04 2-11 oil hose.pdf
TSB2010-11.pdf
26. 2-Eleven Supllement.pdf
TSB 2004-11 Throttle Setting Procedure.PDF
TSB 2004-21 Cnnctn checks Front Oil Coolers.pdf
TSB 2005-03 2nd 2 Scan 3 USA Version.pdf
TSB 2006-07 ECU update program.pdf
TSB 2006-10 Electronic Throttle Body.pdf
TSB 2006-20 AC Module.pdf
TSB 2006-25 Scan Tool Disc.pdf
TSB 2006-26 Chargecooler Duct.pdf
TSB 2007-07 06MY Reflash.pdf
TSB 2007-08 Exige S Reflash.pdf
TSB 2007-09 Exige S Air Leak.pdf
TSB_2007-16 08 MY Info.pdf

#8 ·
Evora TSB's van 29-3-11

TSB2010-11.pdf
sb_2009_11_evora susp plus.pdf
SB_2010_14_LHD Federal Evora Voetsteun.pdf
sb_2009_05_ac dowty.pdf
sb_2009_06_tooot1519.pdf
sb_2009_07_gear knob.pdf
sb_2009_08_knock.pdf
sb_2009_09_fuse.pdf
sb_2009_12_heatshield.pdf
sb_2009_13_door drain.pdf
sb_2009_15_issue 2 evora water.pdf
sb_2009_16_door.pdf
sb_2009_17_isofix.pdf
sb_2009_18_program.pdf
sb_2010_01_siren fuse.pdf
sb_2010_02_silicone mtgs.pdf
sb_2010_03_drain tube.pdf
sb_2010_08_calib.pdf

#13 ·
Een andere site heeft deze geüpload, maar toen ik het probeerde, werkte slechts één van de links, misschien heb je meer geluk?:

DLS3E0259F - Montage-instructies Laminova-oliekoeler.pdf: DLS3E0259F - Montage-instructies Laminova-oliekoeler.pdf - iPut It
Elise & Exige Onderdelenlijst.pdf: Elise & Exige Onderdelenlijst.pdf - iPut It
Lotus Elise S2 Gebruikershandleiding.pdf: Lotus Elise S2 Gebruikershandleiding.pdf - iPut It
Lotus Elise S2 Servicenotities (2004).pdf: Lotus Elise S2 Servicenotities (2004).pdf - iPut It
Lotus Elise SC Kit Installatie Ver2.pdf: Lotus Elise SC Kit Installatie Ver2.pdf - iPut It
Lotus Service Bulletins (2004-11 tot 2007-16).pdf: Lotus Service Bulletins (2004-11 tot 2007-16).pdf - iPut It
Toyota 2ZZ-GE Reparatiehandleiding.pdf: Toyota 2ZZ-GE Reparatiehandleiding.pdf - iPut It
Toyota Celica Reparatiehandleiding (Deel 2).pdf: Toyota Celica Reparatiehandleiding (Deel 2).pdf - iPut It

#15 · (Edited)
IMO is het essentieel om de servicehandleiding te hebben voordat je aan de Elise/Exige werkt, om erachter te komen waarom je auto een code heeft gegooid, enz. Het is erg handig om deze informatie in digitale vorm te hebben, vooral in een doorzoekbaar PDF-formaat. Instructies over hoe je de handleiding van Lotus kunt downloaden, zijn begraven in een paar threads op het forum hier, maar de threads zijn erg lang en het kan moeilijk zijn om de instructies te vinden die in de threads werken. Dus, om het leven voor iedereen gemakkelijker te maken...

Dit is de methode om de Lotus Elise/Exige Service Manual, Parts List en TSB's in PDF-vorm van Lotus te verkrijgen voor $25*.

1. Begin hier: Lotus Abonneren.
  2. Klik op "Ik ga akkoord"
  3. Meld je aan en betaal om "abonnee" te worden door de vereiste informatie te kiezen en in te voeren: gebruikersnaam, wachtwoord, e-mail, voor- en achternaam. Je kunt alles verkrijgen wat beschikbaar is met de 24-uurs optie voor $25,00 (eerste van de drie opties). Je kunt je langer aanmelden als je Lotus meer dan $25 wilt geven omdat je contant geld te verbranden hebt.
  4. Open de e-mailaccount die je hebt gebruikt om je te registreren. Je zou een e-mail moeten ontvangen met je abonnementsbewijs voor Lotus Tech Info. Dit duurt soms even.
  5. Gebruik na ontvangst van de e-mail deze link Lotus Abonnee - Inloggen om naar de downloadsite te gaan.
  6. Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord en download.
Voor degenen die de voorkeur geven aan een papieren exemplaar, maar niet de $$$ willen betalen voor het officiële exemplaar dat via de dealer verkrijgbaar is, kun je de PDF's van Lotus downloaden, ze laten afdrukken en laten binden bij je lokale Kinko's. Het is relatief niet erg duur om dit te doen.

Of je kunt ze gebruiken op een laptop in je garage, hoewel ik dat persoonlijk erg frustrerend vind en ik problemen krijg met het vet en vuil op het toetsenbord en de monitor van de laptop.

*Niet-Amerikaanse gebruikers, het spijt me, maar dit lijkt niet voor je te werken, tenzij je een Amerikaanse PayPal-account hebt.
Maakt niet uit.......Ik beantwoordde mijn eigen vraag. Het was een MAC-ding.......

#16 ·
Het is verwarrend, maar de TSB's zijn de handleiding - open dit bijvoorbeeld in de subcategorie emissies (05.%20BR%20Carrosseriebeslag) en je vindt de handleiding voor de carrosseriebeslag.

Het beste advies is om er een paar te openen en te bekijken - download ze dan gewoon allemaal en probeer ze vervolgens te categoriseren.

#17 ·
Net alle bestanden gedownload. Ik bouw al 7 jaar websites en heb nog nooit zoiets gezien dat zo ongeorganiseerd en op een gebruiksvriendelijke manier gelabeld zou moeten zijn. Ik kan niet geloven dat je voor deze rommel moet betalen. Om deze in een bruikbaar formaat te krijgen, kost het dagen reorganisatie. Ik had verwacht dat Lotus voor elk modeljaar een enkel PDF-bestand zou hebben, alles in orde en klaar voor gebruik. Ze hebben geluk dat ik het niet gratis op mijn server host en de link massaal naar alle LT-leden e-mail.

#18 ·
Heb net alle bestanden gedownload. Ik bouw al 7 jaar websites en ik heb nog nooit iets gezien dat op zo'n chaotische manier georganiseerd en gelabeld zou moeten worden op een gebruiksvriendelijke manier, ik kan niet geloven dat je voor deze rommel moet betalen. Om deze in een bruikbaar formaat te krijgen, kost het dagen reorganisatie. Ik had verwacht dat Lotus één PDF-bestand zou hebben voor elk modeljaar, alles in orde en klaar voor gebruik. Ze hebben geluk dat ik het niet gratis op mijn server host en de link massaal e-mail naar alle LT-leden.
Maak je een grapje?

Dit is een auto met een klein volume, geen Honda Civic. Als je het nog niet hebt gemerkt, alles aan de auto zal een klein volume hebben, een beetje "anders" en ongepolijst in vergelijking met een willekeurig ander voertuig. Dat is iets waar je mee moet leven als je een Lotus koopt.

Lotus laat je $25 betalen om alle documentatie van hun servicehandleiding te downloaden. Je betaalt voor de documentatie, niet voor de website. Het kan me niet schelen of het in ftp, wiki, regenbooggekleurde weblinks, etc. staat. Zolang ik de handleidingen krijg, is $25 een koopje.

Bedankt aan de OP trouwens. Deze handleidingen zijn de moeite waard geweest voor al het werk dat ik aan de auto heb gedaan.

#20 ·
Hoe lang moet je wachten op de e-mailreactie na het aanmelden en het doen van de paypal-aankoop? Ik heb nu meer dan 12 uur gewacht, zonder e-mailreactie, en het geld is van mijn paypal-rekening afgeschreven. Ik heb ook geprobeerd in te loggen met mijn gebruikersnaam/wachtwoord, maar er staat:

Uw account is verlopen of we hebben uw betaling van PayPal nog niet bevestigd.

#21 ·
Hoe lang moet je wachten op de e-mailreactie na het aanmelden en het doen van de paypal-aankoop? Ik heb nu meer dan 12 uur gewacht, zonder e-mailreactie, en het geld is van mijn paypal-rekening gehaald. Ik heb ook geprobeerd in te loggen met mijn gebruikersnaam/wachtwoord, maar er staat:
Ik heb alleen een e-mailreactie van paypal gekregen, maar kon binnen 3 minuten inloggen en toegang krijgen tot handleidingen op de lotus-site. De volgende links waren echter slecht en ik kon er geen toegang toe krijgen. Ik heb in een andere thread gevraagd of iemand met deze mij ze zou kunnen sturen

sb_2011_12.pdf
19. PL Airconditioning, verwarming - ventilatie.pdf
sb_2011_05_Techcentre green lead.pdf
sn_mp_ electrics_elise exige.pdf
22. Exige Supercharged Supplement.pdf
sn_mp14f_circuits_2011MY Elise_.pdf
15. LK Brandstofsysteem.pdf
16a. MP12 Wiring Diag 05MY.pdf
16b. MP12c Wiring Diag 06MY.pdf
17. OI Onderhoud & Smering.pdf
19. QH Koppeling.pdf
20. WD Airbagsysteem.pdf

TSB's
TSB 2008-05 Cup 260.pdf
TSB 2008-06 schutz.pdf
TSB 2008-07 exhaust clamp .pdf
TSB 2008-08 rad hose 2.pdf
TSB 2008-09 camber shim.pdf
TSB 2008-10 Accusump valve.pdf
TSB 2008-11 2-11 mirror.pdf
sb_2008_12_IP calibration.pdf
sb_2008_13_sandwich plate.pdf
sb_2008_14_screen seal.pdf
sb_2008_15_rod clip.pdf
sb_2008_16_europa se.pdf
sb_2008_17_09 Cup 260.pdf
sb_2009_01R USA hub bolt.pdf
TSB 2009-2.pdf
sb_2009_01R_Issue 2_hub bolt.pdf
sb_2009_03 horn relay.pdf
sb_2009_04_abs.pdf
sb_2009_01_track use 2.pdf
TSB 2008-01 Elise SC issue 2.pdf
TSB 2008-02 2-11 rework.pdf
TSB 2008-03 grille retrofit.pdf
TSB 2008-04 2-11 oil hose.pdf
TSB2010-11.pdf
SB_2010_16 Techcentre Program.pdf
TSB 2006-20 AC Module.pdf
TSB 2006-26 Chargecooler Duct.pdf
TSB 2007-07 06MY Reflash.pdf
TSB 2007-08 Exige S Reflash.pdf
TSB 2007-09 Exige S Air Leak.pdf
TSB_2007-16 08 MY Info.pdf

#22 · (Edited)
Ik heb alle documenten van de Europese pagina 'Vehicle Service Information' gedownload. De PDF-bestanden zijn documenten van hoge kwaliteit, behalve de bedradingsschema's voor MY11. Deze documenten zijn zeer slechte scans. Je moet echt alles raden wat erin staat -> document onbruikbaar. Bedradingsschema's vóór MY11 zijn perfecte vectorafbeeldingen die zo veel als je wilt kunnen worden ingezoomd.

Ik wil graag iemand vragen die de spullen van de Amerikaanse site heeft gedownload om te controleren of de documenten daar dezelfde slechte kwaliteit vertonen. Helaas heb ik vanuit Europa geen toegang tot de Amerikaanse service. Ik zou hebben betaald voor 1 dag toegang om het zelf te controleren. :mad:

Ik ben vooral geĂŻnteresseerd in het volgende document:

Bedankt!

#26 · (Edited)
Ik heb je net een PB gestuurd, want mijn exemplaar van dat bestand ziet er goed uit.

Probeer ook een andere browser. Ik had om de een of andere reden problemen met het downloaden van veel bestanden via FireFox, maar Safari werkte prima.
Ik vraag me af of je deze bestanden hebt en of je het erg vindt om me een PB te sturen om ze te verzenden. Ik heb $25 betaald op de Lotus-site, maar veel ervan werkten die dag niet. Bedankt

sb_2011_12.pdf
19. PL Airconditioning, verwarming - ventilatie.pdf
15. LK Brandstofsysteem.pdf
16a. MP12 Wiring Diag 05MY.pdf
16b. MP12c Wiring Diag 06MY.pdf
17. OI Onderhoud & smering.pdf
19. QH Koppeling.pdf
20. WD Airbagsysteem.pdf

#27 ·
Ik heb zojuist alle documenten van de Lotus-site gedownload. Ik heb ze bekeken, maar kan er geen vinden die laat zien hoe de gaskabel te vervangen. Ik zie er een die de instructies heeft voor het afstellen ervan, maar de instructies voor het vervangen staan er niet in. Ik merk dat er, afgaande op de startnummers van de bestandsnamen, een paar ontbreken. Ik zie 08, 10, 18 niet (hoewel er twee 19's zijn met verschillende namen) en 21 niet. Ik zou denken dat de instructies voor het vervangen van de kabel in een Lotus-handleiding zouden staan en niet in de Toyota-handleiding.

Ideeën waar ik de informatie kan vinden?

Bedankt,
Ken

#29 ·
Ik heb het al duizend keer geprobeerd om in te loggen op deze site (Lotus) nadat ik via PayPal had betaald - en krijg alleen maar NUL....

Ik heb PayPal gevraagd om de $25,00 terug te betalen.

Ik probeer gewoon een bedradingsschema te vinden voor mijn Lotus 2 11, zodat ik mijn AiM MXL Pista dashboard kan installeren in plaats van het standaard cluster... UGH!:scratchhead: