The Lotus Cars Community banner
  • Hi there! Why not register as a user to enjoy all of the benefits of the site? You may register here. When you register, please pick a username that is non-commercial. If you use a name that appears on any search engine commercially, you must pick another name, whether it applies to you or not. Commercial usernames are for supporting vendor use only. If you want to become a supporting vendor and grow your business, please follow this link. Thanks!

Conversies gloeilampen 2005

46K views 28 replies 21 participants last post by  thewongairline  
#1 · (Edited)
Lamp Conversies Van toepassing voor 2005 Elise

ACHTERLICHTCLUSTER - Zie positiecode 1 - 6 hieronder.

H21 = 68191, 12356 Philips, 64136 Osram
21W, 9mm voet, Offset bajonet
3 - Achter richtingaanwijzers, 4 - Stoplichten, 5 - Achteruitrijlichten.

P21/4W = 7225 P21-4W, 1345, 0498
21W / 4W, 15mm voet, Offset bajonet, Dubbele contacten, Dubbele elementen.
6 - Achterlicht/Stoplicht, 1 - Achterlicht/Richtingaanwijzer.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

PY21W Amber = 7507 Amber
21W, 15mm voet, Offset bajonet
Voor richtingaanwijzer.

W5W = 168
5W, Wigvoet
Voorzijde/Parkeerlichten, Interieur lamp.

WY5W Amber = 17169, 2827 Osram, 12396 Philips
5W, Wigvoet
Zijrichtingaanwijzer.

C5W = 6418
5W, Festoon 35mm x 11mm
Kentekenplaat lamp

H1 - Koplamp dimlicht 55W
H7 - Koplamp grootlicht 55W

#2 ·
Mooi werk, bedankt:clap:

Trouwens: Heeft u de onderdeelnummers van de LED-vervangingslamp?

#4 ·
W5W is 194...Ik heb mijn parkeerlichten vervangen door blauwe LED's. Binnenverlichting is ook 194

WY5W kan ook 194 zijn...weet het nog niet zeker. Ik wilde daar ook LED's in plaatsen.

Voor LED-achterlichten is de achteruitrijlamp ofwel 916 ofwel 921.

#5 · (Edited)
shay2nak said:
W5W is 194...Ik heb mijn parkeerlichten vervangen door blauwe LED's. Binnenverlichting is ook 194

WY5W kan ook 194 zijn...weet het nog niet zeker. Ik wilde daar ook LED's in plaatsen.

Voor LED-achterlichten is de achteruitrijlamp ofwel 916 of 921.
Eigenlijk is een W5W 5W, een 194 is 3,78W. De 168 die ik heb vermeld, is correct met 4,9W.
De WY5W is ook 5W maar amber van kleur, daarom zijn de door mij genoemde lampnummers ook correct.
Als iemand mij de lampentypes voor 2006 en 2007 kan geven, indien verschillend, kan ik hetzelfde doen.

#6 · (Edited)
Alles lijkt van toepassing op de 2006 Exige, met de duidelijke verschillen van de LED-achter-, rem- en knipperlichten. De rijlichten zijn H3, hoewel ik niet weet of ze vervangen kunnen worden. Verrast dat je de koplampen H1 (dimlicht) & H7 (grootlicht) voor 2005-2006 en H7 (beide) voor 2007 & hoger niet hebt vermeld.

Van wat ik heb gelezen, lijken de meeste mensen meer succes te hebben met het vervangen van de 6418 door een 39 mm lamp.

#7 ·
Alles lijkt van toepassing op de 2006 Exige, met de duidelijke verschillen van de LED-achter-, rem- en knipperlichten. De rijlichten zijn H3, hoewel ik niet weet of ze vervangen kunnen worden. Verrast dat je de koplampen H1 (dimlicht) & H7 (grootlicht) voor 2005-2006 en H7 (beide) voor 2007 & hoger niet hebt vermeld.

Van wat ik heb gelezen, lijken de meeste mensen meer succes te hebben met het vervangen van de 6418 door een 39 mm lampje.
H1 & H7 zijn gemakkelijk te vinden, de andere zijn moeilijker vanwege hun Britse aanduidingen.

#8 ·
#9 ·
LED-lampen hebben een ingebouwde weerstand, dus ik vermoed dat de relais/knipperlichten prima zouden werken.
Michael
Ik ben geneigd deze te kopen voor mijn voorste richtingaanwijzers.

Image

V-LEDS AMBER 60 M-SMT PARK/TURN BULBS 7507

Is het relaisknipperlicht iets dat kan worden vervangen door een voor LED om het snelle knipperen te verhelpen, of moet je een weerstand inbouwen?

Deze plek heeft gratis verzending en geen 15% restocking fee
http://www.catoctinoffroad.com/Produ...=LED_7507_A_60

#11 ·
Ik moest net mijn achterlichtlampen voor 4 en 6 in de bovenstaande afbeelding vervangen en ging naar autozone om naar lampen te zoeken. Ik moest wat proberen om de juiste te vinden, aangezien Sylvania-conversies hierboven niet worden vermeld (Osram heeft, zoals ik ontdekte, iets andere modelnummers).

De rem-/achterlichtlamp (6, binnenste cluster, binnenste lamp) was een Sylvania 7228 (niet 7225 zoals hierboven gesuggereerd) met 2 filamenten en dubbele contacten.

De remlamp (4, binnenste cluster, buitenste lamp) was een Sylvania 7506 met één filament en enkel contact.

Misschien kan de lijst worden bijgewerkt om ook lampen van Sylvania weer te geven.

• Like
Reactions: thewongairline
#29 ·
Ik moest net mijn achterlichtlampen voor 4 en 6 in de bovenstaande afbeelding vervangen en ging naar autozone om lampen te zoeken. Ik moest wat proberen om de juiste te vinden, aangezien Sylvania-conversies hierboven niet worden vermeld (Osram heeft iets andere modelnummers, zoals ik ontdekte).

De rem-/achterlichtlamp (6, binnenste cluster, binnenste lamp) was een Sylvania 7228 (niet 7225 zoals hierboven gesuggereerd) met 2 filamenten en dubbele contacten.

De remlamp (4, binnenste cluster, buitenste lamp) was een Sylvania 7506 met één filament en enkel contact.

Misschien kan de lijst worden bijgewerkt om ook lampen van Sylvania weer te geven.
Bedankt voor de 7506-opmerking. Zeer gewaardeerd en werkt geweldig.
Image

#12 · (Edited)
Ik besloot alle lichten waar ik gemakkelijk bij kon, te vervangen door LED's op mijn Elise uit 2006. Ik vind het fijn dat de temperatuur koeler is, ze gaan VEEL langer mee en ik kan een paar kleuren veranderen. Het blijkt dat het vinden van de juiste onderdeelnummers moeilijker was dan ik dacht en ik moest uiteindelijk 3 keer bestellen en een aantal van degenen die ik als eerste bestelde, waren onjuist - de fitting paste, maar de lamp was te groot.

Misschien kan ik wat tijd besparen voor iedereen die deze taak overweegt. De nummers tussen haakjes zijn de modelnummers van superbrightleds.com. De manier waarop hun modelnummers werken, is dat je de "x" vervangt door een code van één of twee tekens om de kleur aan te geven. Deze maten kunnen ook werken op een 07, want volgens mijn servicenotities zijn ze hetzelfde. Ik weet dat 05 anders is, en ik weet niets over 08+. Zoals bij alle LED's - zorg ervoor dat je de polariteit correct instelt voordat je de afdekkingen terugplaatst - ze werken niet als je de +- omkeert!

1) Parkeerlichten voor/zijkant (dagrijlichten): W5W, 5W, type 194/168 [WLED-xHP9-T]. Je hebt er twee van nodig. Ze passen in de koplampbehuizing. Ik heb het witte model (WLED-WHP9-T) gekocht. Ik vermoed dat alles behalve wit of geel juridische problemen kan veroorzaken, aangezien ze altijd aan staan en zich aan de voorkant van de auto bevinden. Misschien kun je deze plaatsen, maar het wordt erg krap: WLED-WHP13-T (helderder). Ze hebben ook een 15- en 18-LED-versie, maar ze zijn maar een heel klein beetje helderder (en voor sommige kleuren zwakker), dus het is de extra prijs niet waard. Toegang hiertoe vereist toegang tot de koplampbehuizing. Het is mogelijk om dit te doen met de band erop, maar veel gemakkelijker als je hem gewoon verwijdert.
Van alle LED-vervangingen duren deze waarschijnlijk het langst.

2) Zijrichtingaanwijzers: W5W, 5W, type 194/168 [WLED-x6]. Je hebt er twee nodig. Ik heb de WLED-CW6 (koel wit) gekregen. Er zit al een transparante amberkleurige plastic afdekking in, dus houd daar rekening mee bij het kiezen van een kleur. Deze zijn toegankelijk vanaf onder de wielkasten. Als je de banden verwijdert, zijn ze heel gemakkelijk toegankelijk.

3) Richtingaanwijzers voor: PY21W, 21W, [BAU15S-x18-T]. Ik heb de amberkleurige (BAU15S-A18-T) gekregen. Opmerking: er zit geen transparant plastic amber in - dus welke kleur je ook krijgt, dat is wat je zult zien! Ik ben er vrij zeker van dat deze amberkleurig of iets dergelijks moeten zijn, anders worden de agenten boos. Toegang is supergemakkelijk. BELANGRIJK - je moet een flasher-eenheid aanschaffen als je wilt dat deze werken. Zie volgend item.

4) Flasher-eenheid: [CF13GL-02]. Je hebt er een van nodig als je de richtingaanwijzers door LED's vervangt. Het bevindt zich onder het dashboard aan de passagierskant. Maak je klaar om ondersteboven twister te spelen!

5) Achteruitrijlichten: W16W, type 921 [WLED-xHP13-T]. Je hebt er 2 nodig. Ik heb deze in blauw (WLED-BHP13-T) gekregen. Ik denk niet dat de politie zich al te veel zorgen zal maken over de kleur, aangezien deze alleen oplicht als je achteruit rijdt. Het is lastig om de juiste polariteit te krijgen als je niemand in de buurt hebt - ik moest de videocamera in mijn telefoon gebruiken. Onthoud, in tegenstelling tot gloeidraden, vereisen LED's dat je de +- correct hebt!
Je hebt er toegang toe via de kofferbak.

6) Kentekenplaatverlichting: C5W, 5W [3910-x6]. Er zijn TWEE van deze en ze zijn 39 mm. Ik heb blauwe (3910-B6) gekregen. Ik weet dat NM kleine blauwe lichten toestaat als ze niet knipperen en niet aan de voorkant van de auto zitten. Ik weet ook (op de harde manier ontdekt) dat MT het niet toestaat, dus het hangt af van de staat. Deze zijn heel gemakkelijk te vervangen - slechts 4 schroeven. BEWERKING: OK, KRIJG GEEN BLAUW! Ik ben net aangehouden en de agent zei dat kentekenplaatverlichting wit moet zijn. Omdat de blauwe lichten eigenlijk veel helderder waren dan de oude witte, zei hij dat het eigenlijk gewoon een excuus was om me aan te houden. Ze accepteren blijkbaar ook niet dat je je verzekeringspapieren op je telefoon laat zien als bewijs van verzekering. Ik ben zo blij dat we hebben gestemd op politici die met deze pietluttige wetten komen, zodat onze politie ons hardwerkende belastingbetalende burgers kan leren wat ze kunnen doen als ze niet op echte slechteriken jagen.

7) Startknoplicht: [MG-x-WV]. Ik heb blauw (MG-B-WV) gekregen. Het blauw is een beetje te fel voor mij. Ik zou er iets in kunnen doen om het te dimmen. Je hebt er maar één nodig. Er staan ​​ergens in deze forums instructies om het eraf te halen - het duurt ongeveer 5-10 minuten als je het eenmaal weet.

8) Binnenverlichting: W5W, 5W, type 194/168 [WLED-xHP5]. Dit is degene direct achter je stoel. Ik heb blauw (WLED-BHP5) gekocht. Je hebt er maar één nodig. Om de afdekking eraf te halen, moet je een paar verborgen lipjes aan de rechterkant indrukken. Het is gemakkelijk te breken. Ik HAAT plastic lipjes! De ruimte die voor de lamp is bestemd, is erg klein. Oorspronkelijk had ik de 9-LED-versie besteld, maar ontdekte dat deze te groot was. De 5-LED-versie geeft echter voldoende licht en is helderder dan de originele gloeilamp.

--luke

#17 ·
Ik heb de DMT 55W HID dimlichtkit op mijn auto geĂŻnstalleerd en het werkte geweldig. Af en toe zou het fijn zijn om ook grootlicht te hebben, maar ik weet niet zeker of ik nog een HID-kit moet installeren of dat ik een aantal H7-leds met hoog wattage (68 leds) heb gevonden. Zouden de leds een betere optie zijn, aangezien ze niet de hele tijd aan staan en slechts af en toe worden gebruikt?

#18 · (Edited)
Mijn lijst met LED-vervangingslampen die ik heb van superbrightleds.com voor mijn niet-LED '05 Elise

Achteruit
2 x WLED-xHP13-T: 194 LED-lamp - 13 SMD LED Wedge Base Tower WLED-WHP13-T: Koel Wit $14,95 per stuk, deze zijn volledig onjuist, ik hoop dat niemand ze zo heeft besteld als ik:confused:

Achterlicht
4 x 1156-x45-T: 1156 LED-lamp - Enkele intensiteit 45 SMD LED Tower 1156-R45-T: 1156 Rood $24,95 per stuk

2x Achterlicht/richtingaanwijzer, 2x Achterlicht/rem
4 x 1157-x45-T: 1157 LED-lamp - Dubbele intensiteit 45 SMD LED Tower 1157-R45-T: 1157 Rood $24,95 per stuk

Zijrichtingaanwijzer
2 x WLED-x6: 194 LED-lamp - 6 LED Wedge Base WLED-A6: Amber $2,79 per stuk

Richtingaanwijzer
1 x CF13GL-02: CF13GL-02 LED-lamp Elektronische knipperlicht $12,95 per stuk

Voorrichtingaanwijzer
2 x BAU15S-x18-T: 18HP-LED 7507 LED Tower-lamp Amber $17,95 per stuk

#22 ·
Achteruitrijlampen

Ik heb ongeveer een maand geleden een gebruikte '05 Elise gekocht.

De airconditioning voelt als een astmatische oude man die op een ijsblokje blaast. Lotus-dealer zegt dat mijn A/C in orde is - niets mis mee, dus ik heb de auto laten tinten om de A/C te helpen.

Het was moeilijk om achterom te kijken voor de tint, dus ik dacht dat het goed zou zijn om wat helderdere achteruitrijlampen te krijgen. Na het lezen van deze thread en wat onderzoek te hebben gedaan, denk ik dat ik de beste optie heb gevonden:

2 stuks High Power 30W Xenon White 120° BAY9S H21W 64136 CREE XB D LED-lampen | eBay

De standaardlampen zijn halogeen, die 600 lumen uitstralen. De meeste LED-lampen die er zijn, geven aanzienlijk minder licht, maar deze claimen 800 lumen. De helft van de output wordt direct terug in een straal geleid door een geĂŻntegreerde lens.

Deze zijn "foutvrij", wat betekent dat ze ingebouwde weerstanden hebben, zodat de lage stroomopname geen storing in de systemen van de auto veroorzaakt.

Ik heb een paar zorgen en ik wil graag horen van iedereen die deze lampen of vergelijkbare lampen heeft geprobeerd.

1.) Passen ze fysiek?
2.) Zal het daadwerkelijke bruikbare licht groter zijn dan de standaardlampen? De reflectoren in de behuizing zijn geoptimaliseerd voor de positionering van een gloeidraad, dus het is mogelijk dat de grotere lichtopbrengst van de LED geen beter resultaat oplevert.
3.) Zou warmte een probleem kunnen zijn? Zouden deze de doorzichtige afdekkingen op de behuizing kunnen smelten?
4.) De standaardlampen zijn 21 Watt. Deze LED is 30, als ik het goed lees. Is er een kans dat ik een zekering of erger opblaas?

Ik heb al besteld. Als ik het proefkonijn ben, dan meld ik me terug.

#24 ·
Ik heb ongeveer een maand geleden een gebruikte '05 Elise gekocht.

De airconditioning voelt als een astmatische oude man die op een ijsblokje blaast. Lotus-dealer zegt dat mijn A/C in orde is - niets mis mee, dus ik heb de auto laten tinten om de A/C te helpen.

Het was moeilijk om voor de tint naar achteren te kijken, dus ik dacht dat het goed zou zijn om wat helderdere achteruitrijlampen te krijgen. Na het lezen van deze thread en wat onderzoek te hebben gedaan, denk ik dat ik de beste optie heb gevonden:

2 stuks High Power 30W Xenon White 120° BAY9S H21W 64136 CREE XB D LED-lampen | eBay

De standaardlampen zijn halogeen, die 600 lumen produceren. De meeste LED-lampen die er zijn, produceren aanzienlijk minder licht, maar deze claimen 800 lumen. De helft van de output wordt rechtstreeks terug in een straal geleid door een geĂŻntegreerde lens.

Deze zijn "foutvrij", wat betekent dat ze ingebouwde weerstanden hebben, zodat de lage stroomopname geen storing in de systemen van de auto veroorzaakt.

Ik heb een paar zorgen en ik wil graag horen van iedereen die deze lampen of vergelijkbare lampen heeft geprobeerd.

1.) Passen ze fysiek?
2.) Zal het daadwerkelijke bruikbare licht groter zijn dan de standaardlampen? De reflectoren in de behuizing zijn geoptimaliseerd voor de positionering van een gloeidraad, dus het is mogelijk dat de grotere lichtopbrengst van de LED geen beter resultaat oplevert.
3.) Zou warmte een probleem kunnen zijn? Kunnen deze de doorzichtige afdekkingen op de behuizing smelten?
4.) De standaardlampen zijn 21 Watt. Deze LED is 30, als ik het goed lees. Is er een kans dat ik een zekering of erger opblaas?

Ik heb al besteld. Als ik het proefkonijn ben, dan zal ik me melden.
Helaas, no bueno.

De lampen werken prima, maar zijn net iets dimmer dan OEM. Ik weet zeker dat ze meer lumen produceren, maar de behuizing, lens en reflectoren zijn geoptimaliseerd om licht van een gloeidraad op een zeer specifieke locatie te werpen. Ik denk dat veel van het licht van de LED wordt verstrooid. Het verschil is minimaal. Ik moest achter de auto staan met een stuk karton dat één lamp blokkeerde, en dan de andere om zeker te zijn.

#23 · (Edited)
Ik hoorde dat de kleuren van de lampen het beste werken als ze overeenkomen met de kleur van de lens, dus ik wilde gele halogeenlampen kopen om de witte te vervangen die in de originele kabelboom zaten, omdat ze nu de richtingaanwijzer verlichtten. De enige die ik kon vinden, waren op luckybike.com. Ze kostten ongeveer $ 8 voor 4 lampen. Ik probeerde ze en ze werkten prima voor de knipperende richtingaanwijzers. Toen dacht ik dat ik de 2 extra lampen zou nemen en ze zou gebruiken om de gewone witte achteruitrijlampen te vervangen. GROTE FOUT - Nadat ik de achteruitrijlichten had aangezet en ging kijken of ze werkten, was alles in orde. Maar na een minuut rook ik rook en zag ik dat het van de lampen kwam! Er vloog niets in brand en er sprongen geen zekeringen, maar de binnenkant van de lamp had brandplekken. Het lijkt erop dat ze misschien verf gebruiken om ze oranje te maken en dan begint het te roken als de lamp heet wordt. Toen ik de originele witte lampen terugplaatste, was alles in orde.