The Lotus Cars Community banner
  • Hi there! Why not register as a user to enjoy all of the benefits of the site? You may register here. When you register, please pick a username that is non-commercial. If you use a name that appears on any search engine commercially, you must pick another name, whether it applies to you or not. Commercial usernames are for supporting vendor use only. If you want to become a supporting vendor and grow your business, please follow this link. Thanks!

Zoveel onverkochte Emira's?

17K views 121 replies 35 participants last post by  RoryBellows  
#1 ·
Ik zie zoveel dealers met onverkochte FE's en/of 2024 Emira's op hun terrein staan. Niet slechts 1 of 2, maar VEEL! Dus, wat is er aan de hand? Ik ken alle vroege en aanhoudende kwaliteitsproblemen, vertragingen, enz., maar het lijkt erop dat de onverkochte achterstand met de dag groeit. Ik had een tweede ronde, FE '24 gespecificeerd, besteld en ook geleverd, maar de aanhoudende kwaliteit en de groeiende, snelle afschrijvingssituaties schrokken me af voordat ik de levering in ontvangst nam. Blij dat ik in de herfst niet heb toegehapt. "Mijn" auto staat tot op de dag van vandaag nog steeds op het terrein van mijn dealer, samen met minstens 8 anderen. Ik denk dat mijn dealer er 1 of 2 heeft verkocht, waarbij Galpin in LA er nog slechter aan toe is, met tientallen auto's die staan te wachten. Zware tijden!

#5 ·
Enige woorden over incentives of als iemand geluk heeft gehad met het gaan onder de MSRP?
Je kunt waarschijnlijk wees i4 onder MSRP vinden. V6 twijfelachtig, tenzij de dealer meer dan 6 heeft. Immers, FE V6's worden niet meer gemaakt en ik betwijfel of er veel V6 basiswezen zullen zijn, aangezien dat bijna allemaal nieuwe aanbetalingen zijn en ze hun auto's in 4 maanden in plaats van 3 jaar krijgen.

#3 · (Edited)
Ik zie zoveel dealers met onverkochte FE en/of 2024 Emira's op hun terrein staan. Niet slechts 1 of 2, maar VEEL! Dus, wat is er aan de hand? Ik ken alle vroege en aanhoudende kwaliteitsproblemen, vertragingen, etc., maar het lijkt erop dat de onverkochte achterstand met de dag groeit. Ik had een tweede ronde, FE '24 gespecificeerd, besteld en ook geleverd, maar de aanhoudende kwaliteit en de groeiende, snelle afschrijvingssituaties schrokken me af voordat ik de levering in ontvangst nam. Blij dat ik in de herfst niet heb toegehapt. "Mijn" auto staat tot op de dag van vandaag nog steeds op het terrein van mijn dealer, samen met minstens 8 anderen. Ik denk dat mijn dealer er 1 of 2 heeft verkocht, waarbij Galpin in LA er nog slechter aan toe is, met tientallen die staan. Zware tijden!
Heb je gezien hoe de wereldeconomie de afgelopen jaren is veranderd? Porsche heeft daadwerkelijk auto's die op het terrein van hun dealer staan. Zelfs in december 2023 liep ik gewoon onze lokale Porsche-dealer binnen en kocht ik ter plekke een 2024 718S. (omdat Lotus mijn i4 van juni 2024 naar januari 2025 heeft uitgesteld). Dat en de lange vertraging betekenen dat een aantal van de vroege deposters naar iets anders zijn overgestapt. Ik ben eigenlijk blij met de wees-Emira omdat ik afgelopen april een wees-FE 1.0 kon bemachtigen voor de oorspronkelijke prijs en ik heb 2 weken geleden mijn i4 in ontvangst genomen. Trouwens, mijn V6 heeft sinds afgelopen mei 4000 probleemloze mijlen afgelegd.

#8 ·
Heb je gezien hoe de wereldeconomie de afgelopen jaren is veranderd? Porsche heeft daadwerkelijk auto's op het terrein van hun dealers staan. Zelfs in december 2023 liep ik gewoon onze lokale Porsche-dealer binnen en kocht ik ter plekke een 2024 718S. (omdat Lotus mijn i4 uitstelde van juni 2024 naar januari 2025). Dat en de lange vertraging betekenen dat een aantal van de vroege aanbetalers zijn overgestapt op iets anders. Ik ben eigenlijk blij met de wees-Emira omdat ik afgelopen april een wees-FE 1.0 kon bemachtigen voor de oorspronkelijke prijs en ik heb mijn i4 pas 2 weken geleden in ontvangst genomen. Trouwens, mijn V6 heeft sinds afgelopen mei 4000 probleemloze mijlen afgelegd.

View attachment 1383558
Ik ben benieuwd waarom je 2 Emira's wilde. Ik ben jaloers!

#4 ·
Waarom $110.000 betalen voor een auto die $90.000 waard is nadat je hem van de oprit hebt gereden? Er zijn genoeg voorbeelden van $90.000 beschikbaar die net voorbij de inrijperiode zijn. Sommige zakken zelfs al af naar de hoge $80.000. Kortom, Evora GT-prijzen.

Een groot deel van de voorraad van de dealer lijkt automatisch te zijn. De V6-handgeschakelde versies staan er dus niet, wat logisch is gezien de enthousiaste aard van die voertuigen.

Ik heb me vanaf het begin afgevraagd wie in godsnaam een i4 in een van deze auto's wil... Het maakt niet uit hoeveel vermogen de i4 levert, ik zie die dingen nooit goed verkopen.

#6 · (Edited)
Waarom $110k betalen voor een auto die $90k waard is nadat je hem van de oprit afrijdt? Er zijn genoeg voorbeelden van $90k beschikbaar die net voorbij de inrijperiode zijn. Sommige komen zelfs al in de hoge $80k. In principe Evora GT-prijzen.

Een groot deel van de voorraad van de dealer lijkt automatisch te zijn. De V6-handgeschakelde versies staan dus niet rond, wat logisch is gezien de enthousiaste aard van die voertuigen.

Ik heb me vanaf het begin afgevraagd, wie in godsnaam een i4 in een van deze auto's wil... Het maakt niet uit hoeveel vermogen de i4 levert, ik zie die dingen nooit goed verkopen.
Ja, veel daarvan zijn automatisch, maar wie zou een V6 automatisch willen als ze een paar maanden later de 400 pk i4 uitbrengen? Ook. Sommigen van ons hebben te maken met het dagelijkse verkeer in Silicon Valley, dus ik heb ze allebei gekocht en ik kan je nu al vertellen dat de i4 de beter presterende auto zal zijn, ook al ben ik nog bezig met de inrijperiode van 1000 mijl en doe ik het relatief rustig aan.

#10 ·
Dit lijkt op de mountainbike-industrie. Het duurde zo lang om fietsen te bouwen, en nu zijn er zoveel op voorraad. Na verloop van tijd zal dit nivelleren en zoals gezegd verliest elke auto veel waarde nadat hij van de oprit is gereden. Zelfs een MTB verliest veel waarde als hij de winkel verlaat. Als je er een kunt vinden in jouw specificaties, is een deal mogelijk.

#14 ·
Ik weet dat dit hier niet populair zal zijn. Ik was geïnteresseerd toen ze werden aangekondigd en ik hoorde de geprojecteerde prijs. De enige vraag die ik moest beantwoorden was of het de moeite waard was om afscheid te nemen van mijn Exige. Naarmate de tijd verstreek en de prijs steeg, was ik eruit.
Voor 110K zijn er veel andere auto's die ik eerst zou kopen. Sorry, het is die prijs gewoon niet waard voor mij. Ik denk dat Harry en ik het eens zijn.

#15 ·
Toen de i4-basis werd aangekondigd voor ongeveer $75.000, leek het een heel goede deal en voor mij eigenlijk haalbaar om nieuw te kopen. Maar nu ik $105.000 zie, is het gewoon buiten mijn bereik. Ik wacht gewoon tot gebruikte auto's op de markt komen. Mijn lokale dealer was die plek die in 2021 de "nieuwe" Evora S uit 2014 verkocht. Ze zullen de voorraad met een ijzeren greep vasthouden, dus een deal sluiten voor een nieuwe in de staat is uitgesloten.

#16 ·
Toen de i4-basis werd aangekondigd voor ongeveer $ 75.000, leek het een heel goede deal en eigenlijk haalbaar voor mij om nieuw te kopen. Maar nu ik $ 105.000 zie, is het gewoon onbereikbaar voor mij. Ik wacht gewoon tot gebruikte auto's op de markt komen. Mijn lokale dealer was die plek die in 2021 de "nieuwe" 2014 Evora S verkocht. Ze zullen de voorraad met een ijzeren greep vasthouden, dus het is uitgesloten om in mijn staat een deal te krijgen voor een nieuwe.
Je zou kunnen wachten tot de Emira in waarde daalt, of hopen dat ze incentives aanbieden, maar voor $ 80.000 is een GT dat alles en meer. Waarom wachten?

Het leven is kort; koop een 2020/2021, geniet ervan tot je iets anders leuk vindt en verkoop het. Je zult in de tussentijd veel plezier hebben.

#18 ·
Lees het Evora-forum en zie dat problemen met de handgeschakelde versnellingsbak steeds vaker voorkomen. Lees wat er gebeurt als een pre-cat ontploft. Lees over spievertandwielen in vroege sport ratio auto's etc. Ik ben klaar met de V6-problemen en ja, de DCT zal enorm superieur zijn aan de IPS.... hoe fatsoenlijk het ook is in het grote geheel.... er is meer in het leven dan geluid als je je auto op C&C toeren laat draaien..... en kijk hoe de pre-cat ontploft... geen grapje.

Ik zie een V6 handgeschakelde versnellingsbak van 700 mijl nu naar 90.000 gaan.... Ze komen terug waar ze horen.... FE1-prijzen met een respectabele onderhandeling, 90.000 is een eerlijke waarde. Blij dat mensen genieten van wat ze hebben. Mijn teleurstelling gaat verder dan het uiterlijk.

Ik verspil mijn tijd niet aan de boy racer bumpers op de 400/GT... heeft me nooit aangesproken. Mijn 4C naast een daarvan laat de Evora er truttig uitzien.

#19 ·
Lees het Evora-forum en zie dat problemen met de handgeschakelde versnellingsbak steeds vaker voorkomen. Lees wat er gebeurt als een pre-cat ontploft. Lees over spievertandwielen in vroege sport ratio auto's etc. Ik ben klaar met de V6-problemen en ja, de DCT zal enorm superieur zijn aan de IPS.... hoe fatsoenlijk het ook is in het grote geheel.... er is meer in het leven dan geluid als je je auto op C&C toeren laat draaien..... en zie de pre-cat ontploffen... geen grap.

Ik zie een V6 handgeschakelde auto van 700 mijl nu naar 90k... Ze komen terug waar ze horen... FE1-prijzen met een respectabele onderhandeling, 90K is een eerlijke waarde. Blij dat mensen genieten van wat ze hebben. Mijn teleurstelling gaat verder dan het uiterlijk.
Besefte niet dat de V6 zoveel problemen had, bedankt voor de inzichten. Om eerlijk te zijn, ik ben gecharmeerd van de AMG-motor, maar bezorgd over de lopende kosten. Lijkt echter redelijk betrouwbaar. Ik denk dat ik iets anders ga zoeken voor mijn mid-engine/rear-engine handgeschakelde auto en dan terugkom voor een i4 Emira als de prijzen dalen. Ik hoop i4 Emira's onder de $70k te zien, maar weet niet zeker hoeveel voorraad we daarvan in de VS zullen zien.

#28 ·
De waardestijging van gebruikte auto's in de afgelopen 10 jaar is een anomalie. Het is normaal dat auto's in waarde dalen als ze van het terrein worden gereden. Het is abnormaal dat ze hun waarde behouden of verhogen. Vooral Porsches, er is geen ander moment in de geschiedenis geweest waarop een 911, zelfs een speciaal model, meer waard is dan de catalogusprijs toen hij nieuw was of net was gekocht. Ik herinner me dat de 89 speedsters, club sports en RS Americas bij de dealer stonden te verpieteren. Dit is belangrijk om te onthouden.

Het is ook heel normaal dat Lotus auto's bij de dealer heeft staan. Nog maar kort geleden, bij de EvoraGT, zagen we auto's die 1 of zelfs 2 jaar oud waren en naar hun eerste eigenaren gingen.

We keren terug naar normaal.

#30 ·
De waardestijging van gebruikte auto's in de afgelopen 10 jaar is een anomalie. Het is normaal dat auto's in waarde dalen als ze van de oprit worden gereden. Het is abnormaal dat ze hun waarde behouden of verhogen. Vooral Porsches, er is geen ander moment in de geschiedenis waarop een 911, zelfs een speciaal model, meer waard is dan de stickerprijs toen hij nieuw was of net gekocht. Ik herinner me dat de 89 speedsters, club sports en RS Americas bij de dealer lagen te verpieteren. Dit is belangrijk om te onthouden.

Het is ook heel normaal dat Lotus auto's bij de dealer heeft staan. Nog maar kort geleden, bij de EvoraGT, zagen we auto's die 1 of zelfs 2 jaar oud waren en naar hun eerste eigenaren gingen.

We keren terug naar normaal.
Zelfs Porsche maakte **** die niet verkocht.....................

#29 ·
Inderdaad, veel mensen hebben VEEL kilometers afgelegd met hun Evora. Mijn transmissie ontluchting, zoals uitgelegd, heeft niets te maken met tracktime.
De dealers zouden de garantie ongeldig verklaren als je de auto bij een dealer op de proef stelde, omdat dit ervoor zorgde dat veel voorkatalysatoren eruit vlogen. Dit feit komt rechtstreeks van mijn dealer...het was nieuw voor mij. Preventieve installatie van headers is bijna verplicht en mijn dealer moedigde het aan! 3K en bloederige handen nu of een 20k motor uitbouw en revisie later.
Ik wacht geduldig tot Lotus stopt met me voor de gek te houden met getunede versies......................het is altijd een van hun grootste BS-factoren geweest, vooral met de Eliges. Ze hebben ons ook tekort gedaan met de Evora 430.

#31 ·
Inderdaad, veel mensen hebben VEEL kilometers met hun Evora gereden. Mijn transmissie-ontluchting, zoals uitgelegd, heeft niets te maken met de tracktijd.
De dealers zouden de garantie ongeldig maken als je de auto bij een dealer op de proef stelde, omdat dit ertoe leidde dat veel voorkatalysatoren eruit vlogen. Dit feit komt rechtstreeks van mijn dealer... het was nieuw voor mij. Preventieve installatie van headers is bijna verplicht en mijn dealer moedigde het aan! 3K en bloederige handen nu of later een motor van 20k verwijderen en reviseren.

Ik wacht geduldig tot Lotus stopt met me voor de gek te houden met gedetunede versies......................het is altijd een van hun grootste BS-factoren geweest, vooral met de Eliges. Ze hebben ons ook tekort gedaan met de Evora 430.
Ik denk dat de geschiedenis en de feiten suggereren dat je dit probleem enorm overdrijft...

Iedereen die een S2 heeft en dit probleem heeft gehad door het op de proef te stellen, wil opstaan.

Dacht het niet…

#34 ·
Mijn dealer adviseerde dat de problemen met de spruitstuk-kats die ze hadden gehoord, te wijten waren aan het feit dat de spruitstuk-kats niet op temperatuur konden komen voordat ze werden uitgeschakeld (denk aan het starten van een auto en slechts een paar meter rijden, enz.). Wat, daar ben ik zeker van, talloze keren gebeurt voordat iemand zelfs maar zijn nieuwe auto krijgt (dealerterreinen/op de vrachtwagen enz.). Toen de dealer mijn auto een paar meter naar een andere baai verplaatste, lieten ze hem een paar minuten stationair draaien voordat ze hem uitschakelden.

Ze verklaarden dat elke keer dat de auto wordt gestart, ongeacht de reden, er voldoende tijd moet worden gegeven om de spruitstuk-kats op te warmen. Dit om vroegtijdige uitval van de interne onderdelen te voorkomen. En als iemand dom genoeg is om een auto op te toeren voordat alles is opgewarmd... nou ja, dan gebeurt er ellende.

Terzijde (hoe irritant het ook kan zijn), er zijn slechts een handvol problemen met de transmissie-ontluchting gemeld.

#35 ·
Mijn dealer adviseerde dat de problemen met de spruitstuk-katten die ze hadden gehoord, te wijten waren aan het feit dat de spruitstuk-katten niet op temperatuur konden komen voordat ze werden uitgeschakeld (denk aan het starten van een auto en slechts een paar meter rijden, enz.). Wat, daar ben ik zeker van, talloze keren gebeurt voordat iemand zelfs maar zijn nieuwe auto krijgt (dealerterreinen/op de vrachtwagen, enz.). Toen de dealer mijn auto een paar meter in een andere baai verplaatste, lieten ze hem een paar minuten stationair draaien voordat ze hem afsloegen.

Ze verklaarden dat elke keer dat de auto wordt gestart, ongeacht de reden, er voldoende tijd moet worden gegeven om de spruitstuk-katten op te warmen. Dit om vroegtijdige uitval van de interne onderdelen te voorkomen. En als iemand dom genoeg is om een auto op te toeren voordat alles is opgewarmd... nou ja, dan gebeuren er dingen.

Terzijde (hoe irritant het ook kan zijn), er zijn slechts een handvol problemen met de transmissieventilatie gemeld.
Gebruikt de Emira dezelfde katalytische opstelling als de Evora? Voor wie zou dit een probleem moeten zijn om zich zorgen over te maken? Ik was al geïnteresseerd in het kopen van de headers van valvetronic, maar nu maakt u het alleen maar veel aantrekkelijker als dat zo is!

#37 ·
Ik denk dat de geschiedenis en de feiten suggereren dat je dit probleem enorm overdrijft…

Iedereen die een S2 heeft en dit probleem heeft gehad door het op te voeren, ga staan.

Had ik kunnen denken…
Het gebeurde bij dealers voordat er ooit eigendom was, dus je gaat geen stand-ups zien, meneer. Voel je vrij om te overleggen met Steve Splona bij New London Lotus. Ik heb dit niet verzonnen, ik wist niet eens dat het echt was. Hij was er vrij direct over. Het overkwam mensen die meer om het geluid van de motor gaven (steek je hand op als jij dat bent) dan om de daadwerkelijke prestaties van de motor.
Ik denk dat de geschiedenis en de feiten suggereren dat je dit probleem enorm overdrijft…

Iedereen die een S2 heeft en dit probleem heeft gehad door het op te voeren, ga staan.

Had ik kunnen denken…
Blijkbaar onwetend.

#39 · (Edited)
Het gebeurde bij dealers voordat er ooit eigendom was, dus je gaat geen stand-ups zien, meneer. Voel je vrij om te overleggen met Steve Splona van New London Lotus. Ik heb dit niet verzonnen, ik wist niet eens dat het echt was. Hij was er vrij direct over. Het overkwam mensen die meer om het geluid van de motor gaven (steek je hand op als dat jij bent) dan om de daadwerkelijke prestaties van de motor.

Blijkbaar onwetend.
Niet suggererend dat het verzonnen is, alleen dat het wordt opgeblazen. Mijn dealer had ervan gehoord, maar had het nog nooit meegemaakt. (of zo zeggen ze). En als het bij dealers gebeurde, maar heel zelden in de echte wereld, bewijst dat dan niet het punt?

Maar zulke verre anekdotes en horrorverhalen op internet en enge zeldzaamheden zouden geen reden zijn voor iemand om niet van zo'n auto te genieten... of tenminste, geen goede reden. Of geen goede reden voor een autoliefhebber, wat de meeste Lotus-eigenaren zijn.

En om duidelijk te zijn voor degenen die de feiten willen, er zit een katalysator geïntegreerd in elke uitlaatspruitstuk in S2-auto's overal, en een 3e katalysator alleen in auto's bestemd voor de Amerikaanse en Chinese markten. Er zijn pre-cat zuurstofsensoren maar geen precats.

De Elan had een pre-cat en was een bron van problemen, wat mogelijk bijdraagt aan de wilde verhalen en irrationele angsten...

#43 · (Edited)
Kijk, niemand gelooft me, maar nadat 2 voorkatten bij Steve Splona bij Secor ontploften, stuurden ze hem een bericht dat het niet meer mocht gebeuren, anders zou de garantie worden geweigerd. Dit is waarschijnlijk niet de enige dealer waar dit is gebeurd, niet het enige C&C-evenement waar dit is gebeurd, en zeker niet de enige track car die hier zo jammerlijk in faalde. Het voorkatprobleem is reëel. Trouwens, het is echt een bottleneck voor het motorvermogen. Headers resulteerden in een geweldige vermogensboost, geluidsverbetering etc. Een van de beste mods die ik heb gedaan en de moeilijkste om los te laten toen ik de auto verkocht... vooral vanwege al het bloedvergieten dat erbij betrokken was. Als ik de potentiële schade had geweten, had ik het jaren eerder veranderd... Trouwens, ging prima door de emissietest met de 2bular hi-flo kat. Zelfs de Cali-numbnuts kunnen ze niet zien.
Vrede.

#45 · (Edited)
Interessant - zou die mededeling graag willen zien.
Voel je vrij om het hem te vragen. Nauwelijks in het spel en toch alwetend. Kom op man.

Trouwens, 14 onverkochte 24 Emira's en 10 2025's op voorraad bij NLL Niet gesorteerd....niet alsof er een wachtlijst is.......................als ze hun kop uit hun kont halen........Ik ken persoonlijk 5 eigenaren die zich inhouden.................3 zijn verzamelaars met meerdere exemplaren. Niemand speelt dit keer het incrementele spel, vooral niet na 2-3 jaar extra wachten. Ze hebben zichzelf deze keer flink genaaid. Eén individu bezit een Elise, een Exige, 13,17,20 Evora. Kan er 1 of 2 gemist hebben. Geen interesse in Emira totdat ze stoppen met spelletjes spelen.....net als ik. Ik zou nu halverwege of verder moeten zijn met de levensduur van mijn eerste Emira........................in plaats daarvan hebben de vertragingen me in een 4C gebracht die ik heb veranderd in een ZEER competente lichtgewicht raceauto...lichtgewicht is hier de echte sleutel. Ik keer als het ware terug naar mijn roots, en mijn Alfa-bezit gaat terug tot 1993 v 2005 voor Lotus. Vertraagde mensen kwamen ook in veel C8's terecht, ten goede of ten kwade. Nee bedankt voor die zwaarlijvige baksteen.

• Helpful
Reactions: brightoncorgi
#46 ·
Ik heb nog nooit gehoord van de pre-katten die faalden totdat het gebeurde op de GT van mijn vriend die nog onder garantie viel.

De lokale dealer heeft een solide selectie van Emira's te koop, inclusief handgeschakelde versies. Ze zien er allemaal een beetje doorleefd uit en zullen langzaam slechter worden naarmate de maanden en seizoenen veranderen. Misschien komt er in het voorjaar een run op auto's op voorraad? Ik heb maar één Emira op de weg gezien en die had zeker de wow-factor.

#51 ·
Een enorm probleem hier is dat alle nieuwe Emira's in de VS modeljaar 2024 zijn. Ik begrijp gewoon niet hoe Lotus dacht dat het een geweldig idee was. Het lijkt op een verouderde voorraad voor een onwetende koper.
Omdat het een verouderde voorraad is. Geen illusie over die.

#52 ·
Economie 101. Het aanbod is groter dan de vraag.

Om niet in de zere plek te wrijven, maar als je naar de verzamelwaarde kijkt, kijk dan wat Alfa Romeo 4C Tributo #33/33 op BAT oplevert. Men moet zich afvragen wat Lotus verkeerd heeft gedaan...................

• I Agree
Reactions: brightoncorgi
#54 ·
Economie 101. Het aanbod is groter dan de vraag.

Om niet in de wonde te wrijven, maar als je naar de verzamelwaarde kijkt, kijk dan wat de Alfa Romeo 4C Tributo #33/33 op BAT oplevert. Men moet zich afvragen wat Lotus verkeerd heeft gedaan...................
Ja, het punt is dat IEDEREEN tegenwoordig een verzamelaar is....
Op de een of andere manier verdubbelt de prijs van dezelfde auto in een beperkte kleur en weet ik veel.
Het rode carbon is cool, maar niet ZO cool.
:)

#55 ·
Nou, ik heb er gisteren eindelijk een gereden. Mooie auto. Totaal anders dan mijn 2018 400. Mooie technologie als je daarvan houdt. En de interieurbekleding is mooi, hoewel ik van eigenaren hoor dat de stoelen voor de meesten minder comfortabel zijn. Lang, groot, dik en hoekig, totaal ander gevoel, meer tourie. Ik veronderstel dat je eraan zou wennen om het gevoel te hebben dat je op de rem staat als je op de koppeling staat. Ik weet niet zeker of de off-center setup nodig is als ze de dode pedaal hadden afgeschaft. Dat zou me gek maken. De hoofdruimte is mooi, daar zullen de echt lange jongens blij mee zijn. Ik ben langer dan 1,80 meter en stuiter er net in, maar eruit komen is prima op mijn 18. Het grootste verschil in motorgevoel, geluid en koppel is voelbaar bij lagere toerentallen. Voelt zeker als een mollige Evora. Sturen en handling zijn goed en soepel, meer touring in plaats van rauw. Mensen hebben voorkeuren, het is allemaal goed. Als ik in die richting zou kijken en zou kijken, zou ik waarschijnlijk veel meer geld moeten uitgeven om in een Ferrari, McLaren te komen om het V8-formaat te krijgen. Zou zeker niet overstappen van een supercharged 6 naar een turbo 4-cilinder.

#59 ·
GEEN politieke discussies.....punt

owns 2006 Lotus Elise
#61 ·
Het heeft DIRECT te maken met gebrek aan verkoop... maar we zullen niemand beledigen die er geen maag voor heeft.

#67 ·
Het censuurvakje was niet aangevinkt voor LT, maar als jullie het allemaal leuk vinden, kunnen we dat veranderen. Ik ben vorig jaar lid geworden van een ander forum en de tweede post die een citaat van mijn oma bevatte met het woord 'verdomme' erin, werd verwijderd en er werd mij verteld dat dit een familiesite is door de autocensor. Ik kon dat niet helemaal begrijpen, aangezien het een dieselsite was.

Hoe dan ook, er is een groot verschil tussen censuur en het overtreden van forumregels. Als je daaraan twijfelt, kunnen we de autocensor aanzetten en kijken hoe we dat allemaal vinden lol. Zelfs ik zou gebliept worden.

Trouwens, ik heb een hekel aan alle politiek, beide kanten zijn waardeloos!

owns 2006 Lotus Elise
#68 ·
Het censuurvakje was niet aangevinkt voor LT, maar als jullie willen, kunnen we dat veranderen. Ik ben vorig jaar lid geworden van een ander forum en de tweede post die een citaat van mijn oma bevatte met het woord 'damn' erin werd verwijderd en ik kreeg te horen dat dit een familiesite was door de autocensor. Ik kon dat niet helemaal begrijpen, aangezien het een dieselsite was.

Hoe dan ook, er is een groot verschil tussen censuur en het overtreden van de forumregels. Als je daaraan twijfelt, kunnen we de autocensor aanzetten en kijken hoe we dat allemaal vinden lol. Zelfs ik zou gebliept worden.

Trouwens, ik heb een afkeer van alle politiek, beide kanten zijn waardeloos!
Bericht ontvangen