The Lotus Cars Community banner
  • Hi there! Why not register as a user to enjoy all of the benefits of the site? You may register here. When you register, please pick a username that is non-commercial. If you use a name that appears on any search engine commercially, you must pick another name, whether it applies to you or not. Commercial usernames are for supporting vendor use only. If you want to become a supporting vendor and grow your business, please follow this link. Thanks!

Zakończenie produkcji V6, Ostatni termin składania zamówień to 15 lutego 2025 r.

11K views 103 replies 32 participants last post by  Julian73  
#1 ·
Dostałem to dzisiaj od mojego dealera:

"Właśnie powiedziano mi przez LOTUS, że ograniczają produkcję V6. Zakładamy, że silniki się kurczą. Z tego powodu TO OSTATNI MIESIĄC NA ZAMÓWIENIE EMIRY V6 2025. Mam czas do 15 lutego na złożenie zamówień.

Będzie to zaskoczeniem dla większości z was, którzy przygotowywali się do złożenia zamówienia w tym roku. Witamy w Lotus.

W przyszłości mogą pojawić się kolejne iteracje Emiry, w tym hybryda, na razie będziemy mogli cieszyć się tylko podstawową produkcją i4 AMG w przyszłym roku."
 
#2 ·
Przykro mi widzieć, jak dźwięk V-6 odchodzi tak szybko. To byłby jedyny sposób, w jaki bym chciał jeden.
 
owns 2006 Lotus Elise
#3 ·
Była starym silnikiem, dawno po swoich najlepszych latach. Kot. Zbyt mocno eksploatowany, tak jak ja, mieli mnóstwo problemów...............wstępne katalizatory były dużym problemem i prawdopodobna potrzeba mojej odbudowy, zwłaszcza po splajnie skrzyni biegów rok wcześniej. BARDZO się cieszę, że byłem cierpliwy i nie pociągnąłem za spust w świecie FE........czas pokaże. Kupowanie samochodu z 2025 roku z silnikiem z 2005 roku??...po co miałbyś to robić...och tak, ten nostalgiczny prawostronny przedmiot......................
Emira będzie tam, jeśli marzenie Esprit nigdy się nie spełni..............
 
  • Like
Reactions: dash700
#4 ·
Była starym silnikiem, dawno po swoich najlepszych latach. Kot. Zbyt mocno eksploatowany, tak jak ja, miały mnóstwo problemów...............wstępne katalizatory były dużym problemem i prawdopodobna potrzeba mojej odbudowy, zwłaszcza po spline skrzyni biegów rok wcześniej. Jestem BARDZO zadowolony, że byłem cierpliwy i nie pociągnąłem za spust w świecie FE........czas pokaże. Kupowanie samochodu z 2025 roku z silnikiem z 2005 roku??...dlaczego miałbyś to robić...och tak, ten nostalgiczny prawy element......................
Emira będzie tam, jeśli marzenie Esprit nigdy się nie spełni..............
Być może, ale to niezawodny koń roboczy ze wspaniałym dźwiękiem. Dźwięk wydechu to tylko część całego pakietu podczas oceniania samochodów. Nie musi udawać dźwięku wydechu z wbudowanymi dźwiękami wydechu jak niektóre. Jeden z najlepszych dźwięków wydechu V6 na rynku.
 
owns 2006 Lotus Elise
#9 ·
Sprawdzona i prawdziwa niezawodność ponad nietestowaną nową technologią każdego dnia. Oczywiście Lotus nie potrafi nawet poprawnie napisać słowa niezawodność. Smutne.
Cóż, to nie tak, że M139 to nowy, nietestowany silnik, ponieważ MBZ używa go od 2019 roku i jak dotąd nie słyszałem o żadnych poważnych problemach. Ale obawiam się, że hybryda pojawi się skądś z istniejącej gamy Geely, więc to może być zupełnie inna historia.
 
#14 ·
Cieszę się, że odebrałem swój osierocony 6MT V6. To naprawdę ostatni "stary" samochód, który można kupić jako nowy. Wtrysk do kolektora, bez systemu start-stop, manualna skrzynia biegów. O ile przepisy się nie zmienią, a na bardzo długo, aby nadrobić ~8-letni cykl projektowania produktu, ten rodzaj samochodu nie będzie już produkowany.
 
#19 ·
Cieszę się, że odebrałem swój osierocony 6MT V6. To naprawdę ostatni "stary" samochód, jaki można kupić nowy. Wtrysk do kolektora, bez systemu start-stop, manualna skrzynia biegów. O ile zasady się nie zmienią, a minie bardzo dużo czasu, aby nadrobić ~8-letni cykl projektowania produktu, ten rodzaj samochodu nie będzie już produkowany.
Ja też, tęsknię za FE 1.0 i pierwszą partią 2.0, więc zamówiłem i4 w zeszłym roku z kolejną wpłatą za V6 z manualną skrzynią biegów na koniec produkcji. Potem zaoferowano mi osieroconego Magma Red od ich pierwszego przybycia w kwietniu i odebrałem go. Mój i4 właśnie dotarł do dealera.
 
#20 · (Edited)
Artykuł mówi: "żyje w Lexus IS, Lexus ES, Lexus RC, Lexus TX"
Nie 2GR-FE. Ostatni model Toyoty, który go używa, zakończył się w 2023 roku.


 
#22 ·
Elise/Exige miało cztery różne silniki Toyoty w co najmniej 8 stanach strojenia, nie wspominając o 4 wariantach silników Rovera. Jest wiele historii, by wierzyć, że jeśli 2GR nie będzie już dostępny, mogą użyć innego silnika.

Ale to zakłada, że Toyota musi sprzedawać nowe samochody z tym silnikiem, aby móc go produkować, co jest całkowicie fałszywe. Toyota może produkować silnik w nieskończoność, o ile będzie na niego popyt. Właściwie jest to bardzo opłacalne. Lotus nie kupuje ich na rynku wtórnym ani na eBay.
Wow, nie zdawałem sobie z tego sprawy. Czy wiesz, jakie były różne silniki Toyoty? Wiedziałem, że były różne poziomy strojenia.
 
owns 2006 Lotus Elise
#31 ·
Lotus naprawdę powinien myśleć perspektywicznie, aby zaspokoić potrzeby klientów, którzy nie chcą czterocylindrowego silnika w tej cenie. To trudna sytuacja, ponieważ GTS ma podobną cenę, a jednocześnie oferuje 4,0-litrową szóstkę z wyborem między dwiema skrzyniami biegów, z których obie są znakomite. Skonfigurowałem bardzo ładny GTS za 108 tys. dolarów. Czterocylindrowa Emira kosztuje 100 tys. dolarów. Naprawdę trzeba chcieć Emiry. To samo można powiedzieć, porównując C8. Jak zawsze w przypadku Lotusa, musi to być sprawa serca, ponieważ rozum będzie wymagał znacznego przekonywania, aby uzasadnić AMG dla wielu, jeśli nie dla większości kupujących.
 
#33 ·
Lotus naprawdę powinien myśleć perspektywicznie, aby zaspokoić potrzeby klientów, którzy nie chcą czterocylindrowego silnika w tej cenie. To trudna sytuacja, ponieważ GTS jest podobny cenowo, a jednocześnie oferuje 4,0-litrową szóstkę z wyborem obu skrzyń biegów, z których obie są znakomite. Skonfigurowałem bardzo ładny GTS za 108 tys. dolarów. Czterocylindrowa Emira kosztuje 100 tys. dolarów. Naprawdę trzeba chcieć Emiry. To samo można powiedzieć, porównując C8. Jak zawsze w przypadku Lotusa, musi to być sprawa serca, ponieważ głowa będzie musiała włożyć sporo wysiłku, aby przekonać do AMG wielu, jeśli nie większość kupujących.
Czy produkcja silnika 4.0 również się nie kończy, a przynajmniej w candymanie?
Nie inaczej niż ludzie tacy jak ja, którzy tak naprawdę wolą Range Rovera P400 z genialnym silnikiem 3.0TT v P525 z zawsze problematycznym silnikiem 4.4TT Beemer. Nie potrzebujemy więcej cylindrów, aby zapewnić więcej mocy. Jeśli możesz znieść patrzenie na GTS, zrób to. Dla mnie to tylko kolejny Porsche................czyż nie wyglądają wszyscy tak samo. Patrząc wstecz, oryginalny Cayenne był naprawdę odrażający. Wiecie, że śmieję się z takich rzeczy. Przynajmniej wszyscy do tej pory kochają moje małe 500e.
Znam ograniczenia 2GRFe lepiej niż większość tutaj......wystarczająco dużo problemów, że nie mogłem się doczekać wydania kolejnych 5 tys. aby je naprawić, zanim tym razem zdetonują resztę silnika.....PRECATS są większym problemem niż większość zdaje sobie sprawę.
 
#32 ·
Dealer i Lotus USA potwierdzili, że 15 lutego 2025 r. jest ostatecznym terminem składania zamówień na Emira V6. Czy emisje Euro zabiją V6? Nie udało się uzyskać komentarza na ten temat. Zamówiłem V6 z 6-biegową skrzynią biegów w kolorze Ember Orange (1 z 50 w Ameryce Północnej).
 
#36 · (Edited)
Dealer i Lotus USA potwierdzili, że 15 lutego 2025 r. jest ostatecznym terminem składania zamówień na V6 Emira. Czy emisje Euro zabiją V6? Nie udało mi się uzyskać komentarza na ten temat. Zamówiłem V6 6-biegowy w kolorze Ember Orange (1 z 50 w Ameryce Północnej).
Zaproponowano mi wybór spośród trzech, które mój dealer już zamówił, ale ja już mam swoją manualną V6, a mój i4 właśnie dotarł. Co ja zrobię z 3 Emirami? 😂
 
#35 ·
Cóż, ta wiadomość sprawia, że ponownie rozważam wystawienie na sprzedaż mojego V6 manualnego GT. Miałem nadzieję, że Lotus będzie podnosił poprzeczkę dla Emiry, wprowadzając nowsze wersje, które byłyby lżejsze i mocniejsze (zrezygnowałem z nadziei na wersję targa od nich). Jednak po tej wiadomości nie widzę żadnego powodu, aby przesiadać się na Emirę. Nie, nie chcę czterocylindrowego silnika z łopatkami zmiany biegów, który nie brzmi nawet w połowie tak seksownie jak mój V6 manual. Jeśli więc taki jest kierunek, w którym zmierza Emira, to nie jestem zainteresowany.

Aha, i uwielbiam analogowe wskaźniki GT.
 
  • Like
Reactions: Dylan
#37 ·
Czy produkcja silnika 4.0 również się kończy, a przynajmniej w candymanie?
Nie inaczej niż ludzie tacy jak ja, którzy tak naprawdę wolą Range Rovera P400 z genialnym 3.0TT w porównaniu do P525 z zawsze kłopotliwym silnikiem 4.4TT Beemer. Nie potrzebujemy więcej cylindrów, aby zapewnić więcej mocy. Jeśli możesz znieść patrzenie na GTS, zrób to. Dla mnie to tylko kolejny Porsche................czyż nie wyglądają wszystkie tak samo? Patrząc wstecz, oryginalny Cayenne był naprawdę odrażający. Wiecie, że śmieję się z takich rzeczy. Przynajmniej wszyscy do tej pory kochają moje małe 500e.
Znam ograniczenia 2GRFe lepiej niż większość tutaj...... wystarczająco dużo problemów, że nie mogłem się doczekać wydania kolejnych 5 tysięcy dolarów na ich naprawę, zanim tym razem zdetonowały resztę silnika.....PRECATS są większym problemem niż większość zdaje sobie sprawę.
Upraszczając, powiem, że Lotus zawsze był wyborem.
Czy produkcja silnika 4.0 również się kończy, a przynajmniej w candymanie?
Nie inaczej niż ludzie tacy jak ja, którzy tak naprawdę wolą Range Rovera P400 z genialnym 3.0TT w porównaniu do P525 z zawsze kłopotliwym silnikiem 4.4TT Beemer. Nie potrzebujemy więcej cylindrów, aby zapewnić więcej mocy. Jeśli możesz znieść patrzenie na GTS, zrób to. Dla mnie to tylko kolejny Porsche................czyż nie wyglądają wszystkie tak samo? Patrząc wstecz, oryginalny Cayenne był naprawdę odrażający. Wiecie, że śmieję się z takich rzeczy. Przynajmniej wszyscy do tej pory kochają moje małe 500e.
Znam ograniczenia 2GRFe lepiej niż większość tutaj...... wystarczająco dużo problemów, że nie mogłem się doczekać wydania kolejnych 5 tysięcy dolarów na ich naprawę, zanim tym razem zdetonowały resztę silnika.....PRECATS są większym problemem niż większość zdaje sobie sprawę.
TBH, nie śledzę Porsche tak uważnie, ale wierzę, że to 911 przechodzi na hybrydę. Może oba będą tak obciążone, nie jestem pewien, ale na razie możesz kupić 4.0 w cenie, którą podałem. To, że wolisz wygląd Emiry (dla jasności, ja też) pozostaje subiektywnym osądem. Powinienem dodać, że uważam, że bliźniaki Porsche są bardzo dobrze wyrzeźbione, choć nie do końca zgodnie z wysokimi standardami stylizacji Lotusa. Nie widzę jednak, żeby większość ludzi dokonywała wyboru wyłącznie na podstawie zewnętrznej powłoki. Pomijając to, w samochodach P masz doskonałe skrzynie biegów, naturalne zasysanie z bardzo wysokimi obrotami, rozbudowaną sieć dealerską i bardzo wysoką jakość wykonania, a także frunk. To z pewnością będzie przekonujące dla wielu osób. Może nie dla ciebie, ale Doc, ty i ja jesteśmy odmieńcami na rynku. W każdym razie, zapowiedziana przyszłość Lotusa to także hybryda. Oczywiście, nie zobaczymy żadnego z tych samochodów przez lata, więc konkurencja dla Lotusa dzisiaj sprowadza się do dwóch samochodów, Porsche lub Corvette. To po prostu rzeczywistość. Kupujesz Lotusa, aby być wyjątkowym, być może także ze względu na jego inne cechy i wyróżniać się z tłumu. Tłum oczywiście pochłania Porches i Chevys, pozostawiając Lotusowi okruchy. Tak jak zawsze.
 
#42 ·
Upraszczając, powiem, że Lotus zawsze był wyborem.

TBH, nie śledzę Porshe tak dokładnie, ale wierzę, że to 911 przechodzi na hybrydę. Może oba będą tak obciążone, nie jestem pewien, ale na razie można kupić 4.0 w cenie, którą podałem. To, że wolisz wygląd Emiry (dla jasności, ja też) pozostaje subiektywnym osądem. Powinienem dodać, że uważam, że bliźniaki Porsche są bardzo dobrze wyrzeźbione, choć nie do końca zgodnie z wysokimi standardami stylizacji Lotusa. Nie widzę jednak, aby większość ludzi dokonywała wyboru wyłącznie na podstawie zewnętrznej powłoki. Pomijając to, w samochodach P masz doskonałe skrzynie biegów, naturalne zasysanie z bardzo wysokimi obrotami, rozbudowaną sieć dealerską i bardzo wysoką jakość wykonania, a także frunk. To z pewnością będzie przekonujące dla wielu osób. Może nie dla ciebie, ale Doc, ty i ja jesteśmy odmieńcami na rynku. W każdym razie, zapowiedziana przyszłość Lotusa to również hybryda. Oczywiście, nie zobaczymy żadnego z tych samochodów przez lata, więc konkurencja dla Lotusa dzisiaj sprowadza się do dwóch samochodów, Porsche lub Corvette. To po prostu rzeczywistość. Kupujesz Lotusa, aby być wyjątkowym, być może również ze względu na jego inne cechy i wyróżniać się z tłumu. Tłum oczywiście pochłania Porsche i Chevroleta, pozostawiając Lotusowi okruchy. Tak jak zawsze.
Decydując się na Emirę w lutym 2024 roku, zapytałem u dealera o przydział Caymana i powiedziano mi, że nie przyjmują już zamówień, ponieważ modele na rok 2025 miały być w pełni zelektryfikowane. To oczywiście zostało przesunięte, ale koniec benzynowego caymana/boxtera jest prawdopodobnie bliżej niż ktokolwiek by chciał.
 
#38 ·
Kew, po prostu nie mogę przejść obok całej sprawy Bazi i tej niemieckiej arogancji, której doświadczyłem na własnej skórze. Ich pojęcie piękna jest jak Wagner... surowe.
 
#39 ·
Otrzymałem to dzisiaj od mojego dealera:

"Właśnie powiedziano mi przez LOTUS, że ograniczają produkcję V6. Zakładamy, że silniki się kurczą. Z tego powodu TO OSTATNI MIESIĄC NA ZAMÓWIENIE EMIRY V6 2025. Mam czas do 15 lutego na złożenie zamówień.

Będzie to zaskoczeniem dla większości z was, którzy przygotowywali się do złożenia zamówienia w tym roku. Witamy w Lotusie.

W przyszłości mogą pojawić się kolejne iteracje Emiry, w tym hybrydowe, na razie będziemy mogli oczekiwać tylko na produkcję i4 AMG Base w przyszłym roku."
Możesz złożyć zamówienie u dealera, ale opcja V6 nie jest już dostępna na stronie internetowej Lotus Cars.
 
#53 · (Edited)
Jeszcze jeden powód, żeby NIE kupować Emiry. Równie dobrze można wziąć Alpine lub któryś z wariantów Caymana
Alpine niedostępny w USA, a Cayman jest nudny, nawet z manualną skrzynią biegów. Moje 718S z 2024 roku stoją w magazynie biurowym, z wyjątkiem sytuacji, gdy zabieram je na weekend co drugi tydzień. Nawet i4 daje znacznie więcej czucia drogi i informacji zwrotnych z układu kierowniczego niż Cayman.
 
#56 ·
Ummm... Skłaniam się ku myśli, że OP się myli, biorąc pod uwagę najnowsze wiadomości z Lotusa. Nadal można zamówić V6 z manualną skrzynią biegów, z tym że czas oczekiwania może być dłuższy, biorąc pod uwagę alokację zasobów Lotusa na 4-cylindrowy silnik. Zwróć uwagę, że nadal nazywa się to "First Edition", jeśli chcesz, aby Lotus tak to nazwał... Nie znam żadnych modeli żadnych marek, które przyjęłyby tę nazwę bez planów ulepszeń w następnej edycji. Rozumiem potrzebę i pragnienie właściciela, aby myślał, że kupił ostatnią i ostateczną wersję, ale zdrowy rozsądek i nazewnictwo dyktują coś innego. Bądź gotowy sprzedać swój obecny model, aby zdobyć następną wersję.

Z tego, co rozumiem, Lotus wyda "Final Edition" V6 z manualną skrzynią biegów, z silnikiem po tuningu, który pozwoli na znacznie wyższe obroty niż obecne, śmiesznie restrykcyjne 6800 obr./min. Oczywiście będzie droższy niż obecny model, ponieważ będzie to ostatni Emira z manualną skrzynią biegów V6. Biorąc pod uwagę nazwę "First Edition", jaką Lotus nadał obecnej wersji, zdrowy rozsądek powinien był ci powiedzieć, że Lotus nie zamknie V6 z manualną skrzynią biegów, dopóki nie zostanie wydana ulepszona "Final Edition". Mam nadzieję, że w końcu będą mieli matową czerń jako opcję koloru nadwozia.
 
#57 · (Edited)
Ummm... Skłaniam się ku myśleniu, że OP się myli, biorąc pod uwagę najnowsze wiadomości z Lotusa. Nadal można zamówić V6 z manualną skrzynią biegów, z tym że czas oczekiwania może być dłuższy, biorąc pod uwagę alokację zasobów Lotusa na 4-cylindrowy silnik. Pamiętaj, że nadal nazywa się to "First Edition", jeśli chcesz, aby Lotus tak to oznaczył... Nie znam żadnych modeli żadnych marek, które przyjęłyby tę etykietę bez planów ulepszeń w następnej edycji. Chociaż rozumiem potrzebę i pragnienie właściciela, aby myślał, że kupił ostatnią i ostateczną wersję, zdrowy rozsądek i nomenklatura nakazują inaczej. Bądź przygotowany na sprzedaż swojego obecnego modelu, aby zdobyć następną wersję.

Z tego, co rozumiem, Lotus wyda "Final Edition" V6 z manualną skrzynią biegów, z silnikiem dostrojonym tak, aby ograniczenie obrotów mogło być znacznie wyższe niż obecne, śmiesznie restrykcyjne 6800 obr./min. Oczywiście będzie droższy niż obecny model, ponieważ będzie to ostatni Emira z manualną skrzynią biegów V6. Biorąc pod uwagę nazwę "First Edition", jaką Lotus nadał obecnej wersji, zdrowy rozsądek powinien był ci powiedzieć, że Lotus nie zamknie V6 z manualną skrzynią biegów, dopóki nie zostanie wydana ulepszona "Final Edition". Mam nadzieję, że w końcu będą mieli matową czerń jako opcję koloru nadwozia.
Śnij dalej. Wiele źródeł w Japonii potwierdziło już, że ostatnia dostawa Toyoty 2GR-FE nastąpi w Q3 2025. Mamy również wiele raportów od osób, które zwiedziły fabrykę i uczestniczyły w akademii jazdy i otrzymały wskazówki, że nie zobaczymy V6 po 2026 roku.
 
#60 · (Edited)
Niemiecka sterylność. Funkcjonalna doskonałość, której brakuje charyzmy, dotyku. BMW miały kiedyś dobre "czucie", ale stały się strasznie OBOJĘTNE. Połączenie otyłości i brutalnej siły. Mam dość oglądania GTD w rezultacie. Moją nową ulubioną klasą jest LMP2 (940 kg i wszystko, czego potrzebujesz).
 
  • Like
Reactions: Wiz33
#69 ·
Od 8.04.25 konfigurator w USA wciąż pokazuje V6. Czy są jakieś potwierdzone i wiarygodne informacje, że V6 nie żyje?
Oczywiście to tak naprawdę nic nie znaczy, skoro produkcja w USA została wstrzymana.
 
owns 2006 Lotus Elise
#68 ·
Do Lotusa dołączył Jaguar Land Rover.
 
owns 2006 Lotus Elise