Dit was een 2,5 jaar durend herbouwproject dat ik bijna heb voltooid. Ik heb een bouwverslag op het Lotus Forum, maar realiseerde me dat ik het hier nog niet echt heb gedeeld, de meesten hebben het op sociale media/IG-posts gehouden. Kortom - een v8 Esprit gekocht met een rotmotor erin. Wilde een snelle revisie doen en werd toen gebeten door het idee van waarom het niet gewoon tot een punt brengen dat niemand anders heeft 🤷‍♂️
Doel was om het er stockish uit te laten zien, een soort OEM+. Originele motor/transmissie maar prestaties en betrouwbaarheid toegevoegd. De laatste dingen die gedaan moeten worden voordat hij bestuurbaar is, zijn de koppeling laten reviseren om het extra koppel aan te kunnen (dacht dat het maar iets meer dan 500 zou zijn) en dan de voorwielophanging aanpassen om de bredere spoorbreedte te accommoderen.
Hier is een video van de auto Op de dyno, maar niet de maximale vermogensrun. Zoals je kunt zien aan de dyno-grafiek kon de koppeling niet meer dan 632 ft tq vasthouden. Dus hij gaat terug op de dyno zodra de koppeling is gereviseerd en nog wat is opgewaardeerd om te zien of we in de buurt van 700 kunnen komen, misschien 🤷‍♂️
Ik heb een bouwthread op het Lotus Forum die ik laat in het project ben begonnen, dus een soort terugblik. Ik dacht dat het een betere weergave zou zijn voor de lange termijn dan sociale media.
Doel was om het er stockish uit te laten zien, een soort OEM+. Originele motor/transmissie maar prestaties en betrouwbaarheid toegevoegd. De laatste dingen die gedaan moeten worden voordat hij bestuurbaar is, zijn de koppeling laten reviseren om het extra koppel aan te kunnen (dacht dat het maar iets meer dan 500 zou zijn) en dan de voorwielophanging aanpassen om de bredere spoorbreedte te accommoderen.
Hier is een video van de auto Op de dyno, maar niet de maximale vermogensrun. Zoals je kunt zien aan de dyno-grafiek kon de koppeling niet meer dan 632 ft tq vasthouden. Dus hij gaat terug op de dyno zodra de koppeling is gereviseerd en nog wat is opgewaardeerd om te zien of we in de buurt van 700 kunnen komen, misschien 🤷‍♂️
Ik heb een bouwthread op het Lotus Forum die ik laat in het project ben begonnen, dus een soort terugblik. Ik dacht dat het een betere weergave zou zijn voor de lange termijn dan sociale media.