The Lotus Cars Community banner
  • Hi there! Why not register as a user to enjoy all of the benefits of the site? You may register here. When you register, please pick a username that is non-commercial. If you use a name that appears on any search engine commercially, you must pick another name, whether it applies to you or not. Commercial usernames are for supporting vendor use only. If you want to become a supporting vendor and grow your business, please follow this link. Thanks!
81 - 100 of 189 Posts
016 to przyzwoita skrzynia biegów, ale ma kilka wad. Dostawy maleją, 99,99% części nie jest już dostępnych, a wsparcie posprzedażne nie istnieje. Piąty bieg nie jest obsługiwany i ma tendencję do uginania się pod obciążeniem, co skutkuje zerwaniem piątego biegu (a ponieważ nie można kupić nowego piątego biegu...). Maksymalna wartość momentu obrotowego w środowisku wyścigowym wynosi 350-400 ft/lbs. Było wiele przykładów zrywania trzeciego i pierwszego biegu na tych poziomach mocy.
 
Discussion starter · #83 · (Edited)
016 to przyzwoita skrzynia biegów, ale ma kilka wad. Dostawy maleją, 99,99% części nie jest już dostępnych, a wsparcie posprzedażne nie istnieje. Piąty bieg nie jest obsługiwany i ma tendencję do uginania się pod obciążeniem, co skutkuje zerwaniem piątego biegu (a ponieważ nie można kupić nowego piątego biegu...). Maksymalna wartość momentu obrotowego w środowisku wyścigowym wynosi 350-400 ft/lbs. Było wiele przykładów zrywania trzeciego i pierwszego biegu na tych poziomach mocy.
Scott,

A co z skrzynią biegów Audi 01E?
Czy jest dłuższa niż 016?
Czy mógłbyś podać dostępne przełożenia (być może w formie tabeli)?
 
Zainstalowałem 6-biegową skrzynię biegów Quaife w moim Final Edition z 2003 roku.
Którą? Bawiłem się 61G, ale była za droga
 
owns 1990 Lotus Esprit SE
Co to było $?
 
owns 1990 Lotus Esprit SE
W zeszłym tygodniu zauważyłem, że nasz lokalny, przyjazny dla Esprita, niezależny warsztat instaluje sześciobiegową skrzynię biegów z Caymana w V8. Do tej pory wykonał płytę konwersyjną obudowy dzwonu o grubości około 1 1/2 cala, prawdopodobnie po to, aby prawidłowo rozmieścić wały wyjściowe. Wierzę, że ma plik CNC dla płyty. Myślę, że użyje sprzęgła Porsche. Przepraszam, nie rozumiem zbytnio szczegółów, ale mogę dać znać, jak to wyjdzie. Rozumiem, że projekt postępuje, ale tempo wydaje się być nieco powolne.
 
Zauważyłem w zeszłym tygodniu, że nasz lokalny, przyjazny dla Esprita, niezależny warsztat instaluje sześciobiegową skrzynię biegów z Caymana w V8. Do tej pory wykonał płytę adaptera obudowy dzwonu o grubości około 1 1/2", prawdopodobnie po to, aby prawidłowo rozmieścić wały wyjściowe. Wierzę, że ma plik CNC dla płyty. Myślę, że użyje sprzęgła Porsche. Przepraszam, nie rozumiem za dobrze szczegółów, ale mogę dać znać, jak to działa. Rozumiem, że projekt postępuje, ale tempo wydaje się nieco powolne.

Stu
TO CHCĘ ZOBACZYĆ! Mam nadzieję, że będzie można go zmodyfikować do użytku również w samochodach innych niż V8.
Szukam na ebay używanych na sprzedaż od 1500 do 5000 $
 
Discussion starter · #90 · (Edited)
Stuart,

Jakieś aktualności dotyczące projektu?

Porsche 987 987c Cayman S Manualna skrzynia biegów wygląda dla mnie dość kompaktowo, ale obudowa dzwonu jest POA.

Długość całkowita wynosi 27,5" plus/minus 1/8"

Powierzchnia kołnierza obudowy dzwonu do osi kołnierza wyjściowego wynosi 6,7"

Nie ma też nisko wiszącej miski dyferencjału (płaskie dno), więc prześwit pod nią nie stanowi problemu

Niektóre specyfikacje dla Caymana S g87.21 z forum caymanclub.net:

1. bieg 3.308
2. bieg 1.950
3. bieg 1.407
4. bieg 1.133
5. bieg 0.972
6. bieg 0.822
przełożenie główne 3.875

70 mph z oponą 26" daje 2882 obr./min na 6. biegu.
158 mph przy 6500 obr./min

LSD są również dostępne dla tej skrzyni biegów.
 
Natknąłem się na to podczas przypadkowego przeszukiwania internetu. Nie zamierzam w tej chwili wymieniać swojego, ale pomyślałem, że ktoś może uznać to za interesujące, ponieważ nigdy nie widziałem nic o wymianie skrzyni biegów Subaru.


Design - Factory Five RacingFactory Five Racing
https://www.factoryfive.com/wp-content/uploads/2014/11/STI-Six-Speed-Conversion.pdf

Ci faceci najwyraźniej modyfikują układ napędowy Subaru jako zamiennik dla aplikacji z silnikiem z tyłu VW...
Subarugears

Uwielbiam, jak facet z subarugears.com rozcina obudowę centralnego mechanizmu różnicowego szlifierką kątową.
 
Późniejsze 6-biegowe skrzynie Subaru wydają się przetrwać za silnikami STi o mocy 400+ KM, ale zastanawiam się, jak wygląda życie z całym momentem obrotowym przechodzącym tylko przez jeden zestaw dyferencjału/zębnika. Będziemy musieli obserwować społeczność 818, gdy zaczną dodawać łatwą moc do swoich nowych zabawek. Dużym plusem byłaby gotowa dostępność tych jednostek i części!

To przypomina mi, że zapomniałem wrzucić mój stary krótki blok WRX i transaxle do mojej komory silnika Esprit w celu przymierzenia, podczas gdy 910 był na zewnątrz. CRS:facepalm
 
Po zmierzeniu mojej zapasowej 5-biegowej skrzyni biegów Subaru, widzę, że wymiar od osi do końcówki wynosi 26"+, co umieściłoby cięgno zmiany biegów mniej więcej pośrodku mojego tylnego fartucha, a istniejące mocowania daleko za pętlą podwozia Lotusa. Nawet nie blisko.....:(
 
Discussion starter · #96 ·
Tak, 016 są takie same, z wyjątkiem przełożeń. Istnieją pewne 016, które mają znacznie lepsze przełożenia niż inne. Ten, który mam, jest zakodowany AAZ, co jest całkiem dobrym zestawem przełożeń.

Tak, to solidny transaxle, szczególnie z zainstalowanym LSD. Mój 331 SBF ma około 400 KM i 400 Nm. Powinno być dobrze, o ile nie będzie startów z paleniem sprzęgła.

Tak, wałek selektora jest po lewej stronie. Mam mechanizm zmiany biegów z repliki GT40, który używa zmiany biegów za pomocą linki, więc będę musiał poprowadzić linki po lewej stronie 016. Nie powinno być zbyt trudno.

Będę używał przegubów Porsche 930 i zmodyfikowanych osi - powinny być wystarczająco wytrzymałe. Przeguby 930 mają dobry zakres użytecznego ruchu.

Będę informował na bieżąco o postępach projektu
??? Jakieś aktualizacje dotyczące twojego projektu???
 
Discussion starter · #98 ·
Hej, szukałem. Mogę mieć skrzynię biegów Audi 5-biegową, przepraszam, nie sześciostopniową w domu, którą wyciągnąłem z napędu na przednie koła do mojego starego A6. To coś jest dość krótkie. Zobaczę, czy nadal jest w warsztacie. Jeśli tam będzie, poproszę gościa, żeby to zmierzył i pozbył się mojego starego bloku Rovera siedzącego pod jego prasą do łożysk.
Naprawdę miałem nadzieję zobaczyć więcej informacji na temat Quaife, ponieważ myślałem o tej drodze. Mam już dość tego, że kable nie działają jak solidny zestaw atramentowy. Ciągle nie trafiam w pierwszy bieg. Brama zmiany biegów rozwiązałaby wszystkie moje problemy, ale nienawidzę faktu, że mam supersamochód z 5-biegową skrzynią biegów i zestawem materiałów klasy B. Jeśli się zepsuje, dam wam znać, co mogę dopasować, ponieważ nie stać mnie na to, żeby Esprit był długo niesprawny.
Zadzwonię dziś wieczorem do mojego kumpla, żeby dowiedzieć się, co to za skrzynia i jaka jest jej długość. Można je kupić za około 500 $.

Ktoś chętny na którąś z opcji, zaoferuj mi coś. Nisko jest w porządku.
 
Oto konfiguracja Donziego
 

Attachments

owns 1990 Lotus Esprit SE
81 - 100 of 189 Posts