The Lotus Cars Community banner
  • Hi there! Why not register as a user to enjoy all of the benefits of the site? You may register here. When you register, please pick a username that is non-commercial. If you use a name that appears on any search engine commercially, you must pick another name, whether it applies to you or not. Commercial usernames are for supporting vendor use only. If you want to become a supporting vendor and grow your business, please follow this link. Thanks!
81 - 100 of 189 Posts
De 016 is een degelijke versnellingsbak, maar heeft wel een aantal nadelen. De aanvoer slinkt, 99,99% van de onderdelen zijn niet meer leverbaar en er is geen aftermarket support. De 5e versnelling wordt niet ondersteund en heeft de neiging om te buigen bij overbelasting, wat resulteert in een gestripte vijfde versnelling (en aangezien je geen nieuwe 5e versnelling kunt kopen...). De maximale koppelwaarde in een raceomgeving is 350-400 ft/lbs. Er zijn veel voorbeelden geweest van het strippen van de derde versnelling en de eerste versnelling bij deze vermogensniveaus.

Discussion starter · #83 · (Edited)
De 016 is een behoorlijke versnellingsbak, maar heeft wel een aantal nadelen. De voorraad slinkt, 99,99% van de onderdelen zijn niet meer leverbaar en aftermarket support is niet aanwezig. De 5e versnelling wordt niet ondersteund en heeft de neiging om te buigen bij overbelasting, wat resulteert in een versleten vijfde versnelling (en aangezien je geen nieuwe 5e versnelling kunt kopen...). De maximale koppelwaarde in een raceomgeving is 350-400 ft/lbs. Er zijn veel voorbeelden geweest van het strippen van de derde en eerste versnelling bij deze vermogensniveaus.
Scott,

Hoe zit het met de Audi 01E versnellingsbak?
Is deze langer dan de 016?
Kunt u de beschikbare versnellingsverhoudingen verstrekken (misschien in een tabel)?

Ik heb een 6-versnellingsbak van Quaife geĂŻnstalleerd in mijn 2003 Final Edition.
Welke? Ik speelde met 61G, maar het was te duur

owns 1990 Lotus Esprit SE
Wat was de $?

Vorige week gemerkt dat onze lokale Esprit-vriendelijke onafhankelijke garage bezig is met het installeren van de Cayman zesversnellingsbak in een V8. Tot nu toe heeft hij een adapterplaat voor de bellhousing gemaakt die ongeveer 1 1/2" dik is, vermoedelijk om de uitgaande assen correct te plaatsen. Ik geloof dat hij een CNC-bestand voor de plaat heeft. Ik denk dat hij de Porsche-koppeling gaat gebruiken. Sorry, ik begrijp de details niet zo goed, maar kan je laten weten hoe het uitpakt. Ik begrijp dat het project vordert, maar het tempo lijkt een beetje rustig.

Vorige week gemerkt dat onze lokale Esprit-vriendelijke onafhankelijke garage bezig is met het installeren van de Cayman zesversnellingsbak in een V8. Tot nu toe heeft hij een adapterplaat voor de bellhousing gemaakt die ongeveer 1 1/2" dik is, vermoedelijk om de uitgaande assen correct te plaatsen. Ik geloof dat hij een CNC-bestand voor de plaat heeft. Ik denk dat hij de Porsche-koppeling zal gebruiken. Sorry, ik begrijp de details niet zo goed, maar kan je laten weten hoe het uitpakt. Ik begrijp dat het project vordert, maar het tempo lijkt een beetje traag.

Stu
DAT WIL IK ZIEN! Hopelijk kan het ook worden aangepast voor gebruik met niet-V8-auto's.
Op eBay kijken naar gebruikte exemplaren te koop van $1500 tot $5000.

Discussion starter · #90 · (Edited)
Stuart,

Nieuws over het project?

Porsche 987 987c Cayman S Handgeschakelde versnellingsbak ziet er voor mij vrij compact uit, maar de belhuizing is POA.

Totale lengte is 27,5" plus of min 1/8"

Oppervlak van de belhuisfaange tot de hartlijn van de uitgaande flens is 6,7"

Er is ook geen laaghangende differentieelcarter (platte bodem), dus speling eronder is geen probleem

Enkele specificaties voor een Cayman S g87.21 van het caymanclub.net forum:

1e 3.308
2e 1.950
3e 1.407
4e 1.133
5e 0.972
6e 0.822
eind 3.875

70 mph met 26" band geeft 2882 rpm in 6e.
158 mph @ 6500 rpm

LSD's zijn ook beschikbaar voor deze versnellingsbak.

Kwam dit tegen tijdens het willekeurig zoeken op het internet. Ik ben niet van plan de mijne op dit moment te ruilen, maar dacht dat iemand het misschien interessant zou vinden, aangezien ik nog nooit iets over een Subaru-transmissie-swap heb gezien.

Design - Factory Five RacingFactory Five Racing
https://www.factoryfive.com/wp-content/uploads/2014/11/STI-Six-Speed-Conversion.pdf

Deze jongens modificeren blijkbaar Subaru-aandrijving als vervanging voor VW-motoren achterin...
Subarugears

Ik vind het geweldig hoe de man van subarugears.com de centrale differentieelbehuizing met een haakse slijper uit elkaar haalt.

De latere Subaru 6-versnellingen lijken te overleven achter 400+ pk STi-motoren, maar ik vraag me af hoe het leven is met al het koppel dat door slechts één differentieel/rondsel-set gaat. We zullen de 818-groep in de gaten moeten houden als ze de gemakkelijke kracht op hun nieuwe speeltjes beginnen te gooien. Een groot pluspunt zou de snelle beschikbaarheid van deze eenheden en onderdelen zijn!

Dit herinnert me eraan dat ik vergeten ben mijn oude WRX short block & transaxle in mijn Esprit motorruimte te laten vallen voor een testpasvorm terwijl de 910 eruit was. CRS:facepalm

Na het opmeten van mijn reserve Subaru 5-versnellingsbak, zie ik dat de afmeting van de as tot het eindstuk 26"+ is, waardoor de schakelstang ongeveer in het midden van mijn achterschort zou uitkomen, en de bestaande steunen ver achter de Lotus chassis lus liggen. Zelfs niet in de buurt.....:(

Discussion starter · #95 · (Edited)

Attachments

Discussion starter · #96 ·
Ja, de 016's zijn allemaal hetzelfde, behalve de overbrengingsverhoudingen. Er zijn bepaalde 016's die veel betere overbrengingsverhoudingen hebben dan andere. Degene die ik heb, is gecodeerd AAZ, wat een redelijk goede verhouding is.

Ja, het is een stevige transaxle, vooral met een LSD geĂŻnstalleerd. Mijn 331 SBF heeft ongeveer 400 pk en 400 tq. Het zou goed moeten gaan, zolang er geen burnout-starts met de koppeling zijn.

Ja, de selector-as zit links. Ik heb een schakelmechanisme van een GT40-replica die kabelbediening gebruikt, dus ik zal kabels links van de 016 moeten leggen. Zou niet al te moeilijk moeten zijn.

Ik zal 930 porsche CV's en aangepaste assen gebruiken - zouden stevig genoeg moeten zijn. De 930 CV's hebben een goede range aan bruikbare beweging.

Ik zal de dingen hier posten als het project vordert
??? Updates over je project???

Discussion starter · #98 ·
HĂ©, ik ben aan het zoeken geweest. Ik heb misschien een Audi 5-versnellingsbak, sorry, niet de zesbak thuis die ik uit een voorwielaandrijving voor mijn oude A6 heb gehaald. Het ding is behoorlijk kort. Ik zal kijken of hij nog in de garage staat. Als hij er is, laat ik de man hem opmeten en mijn oude Rover-blok onder zijn lagerpers weghalen.
Ik hoopte echt meer info te zien over de Quaife, want ik dacht aan die route. Ik ben het al zat dat de kabels niet presteren als een solide inktset. Ik mis steeds de eerste versnelling. Een schakelpoort zou al mijn problemen oplossen, maar ik haat het feit dat ik een superauto heb met een 5-versnellingsbak en een B-geclassificeerde set materialen. Als hij ontploft, laat ik jullie weten wat ik kan laten passen, want ik kan het me niet veroorloven om de Esprit lang stil te leggen.
Ik bel vanavond mijn maat op over welke bak het is en de lengte. Je kunt ze ophalen voor ongeveer 500 $.

GeĂŻnteresseerden in beide, doe me een bod. Laag is prima.

Hier is Donzi's setup

Attachments

81 - 100 of 189 Posts