The Lotus Cars Community banner
  • Hi there! Why not register as a user to enjoy all of the benefits of the site? You may register here. When you register, please pick a username that is non-commercial. If you use a name that appears on any search engine commercially, you must pick another name, whether it applies to you or not. Commercial usernames are for supporting vendor use only. If you want to become a supporting vendor and grow your business, please follow this link. Thanks!
101 - 120 of 189 Posts
De enige vraag hier is hoeveel je bereid bent uit te geven???

1. Audi - is meestal het goedkoopst. Minder dan $5K voor een bruikbare 6-versnellingsbak 01e, bijvoorbeeld. Goed voor maximaal 450 pk/koppel met redelijke behandeling. Scott van Advanced Automotion kan dit voor je regelen. Advanced Automotion

2. Porsche - duurder. Minder dan $8K-10K voor een bruikbare 930-bak. Goed voor een flink meer pk/koppel dan de "opgevoerde" 01e (misschien 500-550).

3. Overige - behoorlijk duur. ZF lijkt het meest beschikbaar te zijn met een goede onderdelenvoorraad en enige reparatie/ondersteuning. De meeste van deze opties liggen in de prijsklasse van $10K-20K+.

Het is gemakkelijk om groot te praten over hoe deze of gene transaxle gemakkelijk veel pk's aankan....totdat je een cheque van $15K moet uitschrijven voor een.

Wie hier heeft $15K+ betaald voor een transaxle?

De 2 werkbare oplossingen voor iemand om daadwerkelijk een kit aan te bieden voor Esprits om een UN1 te vervangen, in plaats van dat elke persoon elke keer een oplossing op maat moet maken, zijn:
Optie 1: de goedkope, overvloedige en robuuste 6-versnellingsbakken van Audi FWD.

Optie 2 is om de Boxter-versnellingsbak hier te laten werken. Veel goedkoper dan de vintage Porsche-opties die voorheen werden gebruikt. Voldoende en al ontworpen als transaxle met middenmotor. Kan het vermogen aan, upgrades beschikbaar, veel koppelingen etc...

Wie de eerste bolt-on kit voor een van deze opties aanbiedt, zou in eerste instantie een hoop bestellingen opleveren en daarna een continue stroom van doorlopende bestellingen naarmate de jaren verstreken.

De enige vraag hier is hoeveel je bereid bent te besteden???

1. Audi - is meestal het goedkoopst. Minder dan $5K voor een bruikbare 6-versnellingsbak 01e, bijvoorbeeld. Goed voor maximaal 450 pk/koppel met een redelijke behandeling. Scott van Advanced Automotion kan dit voor je regelen. Advanced Automotion

2. Porsche - duurder. Minder dan $8K-10K voor een bruikbare 930-bak. Goed voor een flink meer pk/tp dan de "opgevoerde" 01e (misschien 500-550).

3. Overige - vrij duur. ZF lijkt het meest beschikbaar te zijn met een goede onderdelenvoorraad en enige reparatie/ondersteuning. De meeste van deze opties vallen in de prijsklasse van $10K-20K+.

Het is gemakkelijk om een grote mond op te zetten over hoe deze of gene transaxle gemakkelijk veel pk's aankan... tot je een cheque van $15K moet uitschrijven voor een transaxle.

Wie hier heeft $15K+ betaald voor een transaxle?
Ik weet dat dit niet de juiste plek is om dit te plaatsen, maar ik kon niet vinden hoe ik een nieuwe vraag kon stellen. Ik heb een Vixen RV die een Renault UN-1 Transaxle gebruikt, met een 4.11 eindoverbrenging. De mijne is ontploft en ik kan er geen andere vinden. Is er een andere transaxle die ik in mijn Vixen kan gebruiken? Het moet een achterin/duwer-configuratie zijn, geen middenmotor. Mijn nieuwe "gebouwde" BMW-motor heeft het kroon- en pignonwiel gestript en de 5e versnelling recht uit de achterkant geblazen. Alle hulp wordt zeer gewaardeerd. jerry.baysinger@yahoo.com

Discussion starter · #104 ·
De 2 werkbare oplossingen voor iemand om daadwerkelijk een kit aan te bieden voor Esprits om een UN1 te vervangen, in plaats van dat elke persoon elke keer een aangepaste oplossing moet fabriceren, zijn: Optie 1, de goedkope, overvloedige en robuust genoeg voor deze toepassing zijn de Audi FWD 6-versnellingsbakken. Optie 2 is om de Boxter-versnellingsbak hier te laten werken. Veel goedkoper dan de vintage Porsche-opties die voorheen werden gebruikt. Voldoende en al ontworpen als transaxle met middenmotor. Kan het vermogen aan, upgrades beschikbaar, veel koppelingen etc... Wie de eerste bolt-on kit voor een van deze opties aanbiedt, zou in eerste instantie een hoop bestellingen opleveren en daarna een continue stroom van lopende bestellingen naarmate de jaren verstreken.
Hoe zit het met een 2005 Porsche 911 Carrera 3.6 RWD 997 Manual 6 Speed Transmission G97.01? Iemand?

Discussion starter · #105 · (Edited)
Mogelijkheid: Porsche G50/52 ?

Stof tot nadenken:

Hoe de G50-transmissie in te korten, details:
Lange G50 omzetten in korte G50 - Pelican Parts Forums
.
http://slc-wiki.squarespace.com/porscheg50
'
De G50/52 versnellingsbak van de latere 964 kon 360 pk aan en ik kan me voorstellen dat sommige tuners hem naar 400 pk brengen. Elke nieuwe versie van de G50 werd verbeterd vanaf 1987, die in 88 een nieuwe vork etc. kreeg.
Veel van hen worden in midengine kits cars geplaatst zoals de FF GTM Mulsanne of de Ultima. Voor midengine moet de versnellingsbak worden omgekeerd om de andere kant op te draaien. Het vereist het verplaatsen van de afvoer en ontluchting naar de tegenoverliggende kant van de versnellingsbak. Ook, als de versnellingsbak een pomp en interne smering heeft, vereist het ook het verplaatsen van de pickup van de pomp naar de tegenoverliggende kant.

De andere modificatie is een stevige billet zijdeksel, wat zelfs op de turbo en andere 9" ring gear bakken fijn is om te hebben.

Specificatie voor G50/52
964 (965) Turbo 1991-94

5-versnellingen volledig gesynchroniseerde transaxle

Gefabriceerd door Getrag

Plate-type limited-slip differentieel beschikbaar

Rod shift

Single-plate koppeling

Versnellingsverhoudingen:

1e versnelling: 3.154

2e versnelling: 1.789

3e versnelling: 1.269

4e versnelling: 0.967

5e versnelling: 0.756

Ring en rondsel: 3.44, 9" ring gear

Het probleem met de luchtgekoelde transmissies is denk ik dat ze erg duur zijn en steeds zeldzamer worden. Ik denk dat je een Boxster-transmissie kunt kopen voor $ 1500? Een reviseerbare G50 kost waarschijnlijk meer dan $ 7.000 - gereviseerd meer dan $ 10.000?

Bekijk dit eens. Het is best lang, maar ik vraag me af. Ik heb nog nooit aandachtig naar een foto ervan gekeken.

Ik denk dat de bedrijven die hieraan werken er bijna alles mee kunnen doen - enorm veel opties.

https://www.corvetteforum.com/forum...ossing-and-roadracing-classifieds/4284907-tr6060-c6-z06-diff-track-package.html

Dit voorbeeld is een dure circuitversie, maar ik denk dat de standaardmodellen goedkoop zijn.

hmmmm Ik zou denken dat als dit een optie was, de kitcar-gemeenschap ze zou gebruiken. Misschien zijn ze gewoon te lang?

Discussion starter · #110 · (Edited)
C8' 8-versnellingsbak met dubbele koppeling ziet er erg compact uit. Het heeft zeker een groot potentieel. Erg mooi, maar het is "allemaal elektronica" en onze ECU zal het niet redden.:scratchhead: Een van de vele manieren waarop de nieuwe Corvette 2020 breekt met de Corvette-traditie is dat het de eerste generatie van Amerika's sportwagen is die geen handgeschakelde versnellingsbak aanbiedt. Meer info/discussie: https://www.corvetteforum.com/forums/c3-tech-performance/2967777-dual-clutch-7-speed-2.html

Attachments

Getrag 7-versnellingen DCT

Zag dit artikel over de Getrag 7-versnellingen DCT die wordt gebruikt in Ford GT, AMG GT, Ferrari 458...

https://www.roadandtrack.com/car-culture/a24794214/ford-gt-gearbox-sharing/

Het is een elektronisch gestuurde DCT, maar ik kan me voorstellen dat een piggyback-controller wordt geprogrammeerd om de stuursignalen te leveren om het te laten werken. Ik veronderstel dat de verschillende schakelmodi ook programmeerbaar zouden zijn, waarbij de transmissie slechts de slip- en lanceerkenmerken volgt.

Natte koppelingen zitten erin, dus het kan slechts een adapter naar de ingaande as vereisen, of wat dacht je van zelfs een handmatige koppeling te laten dienen als ontgrendeling als de transmissie blokkeert in geval van een crash op het circuit of een motorstoring.

Het lijkt erop dat handgeschakelde versnellingsbakken per uur zeldzamer worden, dus dit zou iets levensvatbaars kunnen zijn dat hogere koppel- en vermogensniveaus aankan.

Hier is een eBay-veiling voor een gebruikte AMG GT 7-versnellingen DCT-transmissie, dat is geen slechte prijs: https://www.ebay.com/p/16025322280?...RCHARIsAC3JP0ISZoyN1NSDsVPZpiLxqAZMuwfuXWuYBDl_iVw-2g_Yog8ff-fjy7IaAqnpEALw_wcB

Off topic: Wat zijn de scripts die worden gebruikt om een afbeelding in te voegen en een lange URL in te korten?

hmmm erg cool

compact = geen schakelstang om uit te werken.

Gewoon een computer nodig

Het duurt niet lang meer en dat zal een optie zijn voor bouwpakketten etc.

C8' 8-versnellingsbak met dubbele koppeling ziet er erg compact uit. Het heeft zeker een groot potentieel.
Erg mooi, maar het is "allemaal elektronica" en onze ECU zal het niet redden.:scratchhead:

Een van de vele manieren waarop de nieuwe Corvette 2020 breekt met de Corvette-traditie is dat het de eerste generatie van Amerika's sportwagen is die geen handgeschakelde versnellingsbak aanbiedt.
Lijkt te lang van de middellijn naar de achterkant om in een Esprit te passen zonder de achterbumper te compromitteren. Je zou zeker de uitlaatdemper moeten verplaatsen. De belhuizing en de ingaande as zouden ook behoorlijk lang moeten zijn.

C8' 8 versnellingen, dubbele koppelingstransmissie ziet er erg compact uit. Zeker, het heeft een groot potentieel.
Erg mooi, maar het is "alle elektronica" en onze ECU zal het niet redden.:scratchhead:

Een van de vele manieren waarop de nieuwe Corvette uit 2020 breekt met de Corvette-traditie, is dat het de eerste generatie van Amerika's sportwagen is die geen handgeschakelde versnellingsbak aanbiedt.

Meer info/discussie: https://www.corvetteforum.com/forums/c3-tech-performance/2967777-dual-clutch-7-speed-2.html
Gevonden op http://gmauthority.com/blog/2019/10/gm-developed-the-2020-corvette-using-porsche-pdk-transmission/

Gebouwd door de externe leverancier Tremec en intern de TR-9080 genoemd, biedt de achttraps transmissie met dubbele koppeling van de Corvette uit 2020 onmiddellijke schakelingen en een hoog niveau van betrokkenheid, waarbij de peddels rechtstreeks op de versnellingsbak zijn aangesloten zonder dat een computer zich ermee bemoeit om het laatste woord te hebben. Volgens Tremec kan de versnellingsbak in minder dan 100 milliseconden van versnelling wisselen zonder het koppel te onderbreken. Het kan ook motortoerentallen tot 7.500 tpm en een koppelpiek van 590 pound-feet aan - in ieder geval voorlopig.

Zou de aftermarket niet ver achter kunnen blijven?

Hoe zit het met de Porsche 944 Turbo? Of zelfs niet-Turbo gebouwd/gemodificeerd? Er zijn er veel

Ik heb nog nooit gehoord dat deze transmissie in kitcars etc. wordt gebruikt, dus er moet wel een probleem zijn? Ziet eruit alsof het zou kunnen werken op de foto? Misschien is het een verbindingsding.

De 944 transaxle is een Audi-bak (016 met verschillende versnellingen/eindaandrijving?) en wordt in allerlei kitcars gebruikt. Ik denk dat de O1E-variant de sterkste van allemaal is.

Ik heb met succes een Porsche Boxter 6-versnellingsbak gekoppeld aan mijn Esprit uit 2002. Hij is ~20 kg zwaarder dan de Renault-opstelling, maar hij kan gemakkelijk meer dan 500 pk aan. Dit is een oplossing zonder snijden en zonder aanpassingen. Als je wilt, kun je de Renault er zonder problemen weer inzetten. Ik zal deze zomer kits produceren na de komende maanden testen. Ik zal op deze site adverteren zodra het klaar is. :cool:

101 - 120 of 189 Posts